Brandstofmeter

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Maurits22
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2015, 18:25

Brandstofmeter

Bericht door Maurits22 » 09 jun 2015, 09:36

Beste BMW helden,

Ik heb sinds ik getankt heb met de sleutel in contact (stand 0) een probleem met de brandstof meter.
Ik kwam er nadien pas achter dat je de sleutel eruit moet halen, om dit probleem niet te krijgen. Genoteerd, ik zal het nooit meer doen, beloofd!!

Maar nu zoeken naar een oplossing
Ik heb op wat buitenlandse fora trucjes gelezen en geprobeerd waarbij je zekering nummer 31 en/of 46 eruit haalt, contact stand 2, contact stand 0, zekering(en) er weer in. Zonder succes.
Ook heb ik de accu meer dan een half uur ontkoppeld. Leek succesvol, maar na een stukje rijden ging hij weer naar 0 (inclusief lampje) Helaas.

De tank is zo goed als vol, ongeveer 20km gereden sinds volgetankt.

Als ik de OBC test 7 doe geeft hij aan: "FF" of "F1-8 (tussen 1 en 8 )". Weet niet helemaal wat ik met deze data moet, de uitleg op http://www.bimmerinfo.com/E36_OBC_tricks.htm Geeft aan dat dit een digitale weergave is van de brandstofmeter(dus niet van de brandstofsensoren???)

Mijn brandstofmeter staat tijdens het rijden veel op 0, maar soms staat hij ook een halve minuut op vol (waar hij hoort)
Dacht dus zelf aan een slecht contact die door hobbels in de weg of optrekken af en toe weer goed contact maakt. Heb een inspectie gedaan van beide sensoren onder de achterbank (nog niet inwendige inspectie in de tank trouwens) bedrading en stekkers zijn in goede staat.

Voordat ik de sensoren ga vervangen zou ik graag willen checken wat jullie kijk op dit probleem is. Ik twijfel om dit te doen omdat de meter af en toe wel aan gaat (soms meteen bij starten van motor of contact stand 2, soms tijdens het rijden. heel random)

NB: de rest van de meters doen het prima, tijdens de zelftest cyclus gaan alle meters naar 100% en weer terug.

Lang verhaal, excuses hiervoor. Als er nog meer info nodig is dan probeer ik die te geven
  • (2012-2015) : e34 518i '96
    (2015-heden) : e36 316 '97

Maurits22
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2015, 18:25

Re: Brandstofmeter

Bericht door Maurits22 » 11 jun 2015, 08:41

Update: laatste paar ritten begint de brandstofmeter op 100% en gaat hij tijdens het rijden eens in de zoveel minuten naar 0, blijft daar een minuut en dan weer een paar minuten naar 100%.

Morgen rij ik 300km, hoop dat als de tank leger raakt de meter niet van 0 naar 100 blijft gaan maar 100 vervangen wordt door hoe vol de tank dan zit. (nu maar 40km gereden)
  • (2012-2015) : e34 518i '96
    (2015-heden) : e36 316 '97

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: Brandstofmeter

Bericht door mikespek » 16 jun 2015, 17:54

draadbreuk in je kabel naar een van je 2 vlotters toe, is een bekend probleem, het gaat om het gedeelte draad wat in je tank zit, door het klotsen van benzine

Maurits22
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2015, 18:25

Re: Brandstofmeter

Bericht door Maurits22 » 13 sep 2017, 12:38

mikespek schreef:draadbreuk in je kabel naar een van je 2 vlotters toe, is een bekend probleem, het gaat om het gedeelte draad wat in je tank zit, door het klotsen van benzine
Destijds vergeten te reageren. Voor anderen in de toekomst: Het was een draadbreuk bij 1 van de vlotters (onder de achterbank) het ging om een draadbreuk buiten de brandstoftank in mijn geval
  • (2012-2015) : e34 518i '96
    (2015-heden) : e36 316 '97

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”