Afgelopen zaterdag ochtend ben ik met een andere auto naar de dealer in Alkmaar gereden om een onderdeel op te halen voor mijn kapotte BMW. Toen ik s'ochtends naar de auto liep zag ik dat mijn auto doelwit was geworden van een luchtaanval door bessen etende vogels (was helemaal rood). Gezien ik snel het onderdeel op wilde halen en het ding weer draaiende wilde hebben besloot ik om het later maar schoon te maken. Vervolgens naar Alkmaar gereden en de auto gerepareerd. Later in de middag de auto gewassen en helaas bleek de vogelstront al in de lak gebrand (| . Ik heb me laten vertellen dat dit door de combinatie bessen en zonlicht versneld gebeurt
Zie hieronder het resulaat, de vlekken lijken op de foto niet zo groot, echter zijn het meerdere vlekken zo groot als een hele grote vuist en van meters afstand al zichtbaar. Een aantal op de motorkap, 1 op het dak en 1 op het zijpaneel. Ook voelt de lak ruw aan op de vlekken.

We wisten het eigenlijk allemaal wel wat volgenstront met je lak doet, maar zo snel... Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee en was je auto gelijk, helemaal als er zon staat.
Mijn auto wordt aanstaande zaterdag gepolijst, dan zou het niet meer zichtbaar moeten zijn.