Technische info turbo's 535d
Technische info turbo's 535d
Ik heb gezocht maar kan de gevraagde details niet vinden.
Wie kan mij een document of een link geven waar ik kan vinden hoe specifiek de twee turbo's werken van mijn pre-lci 535d. Dus met name ook de info bij welk toerental oa de wastegate open gaat en weer sluit etc.
Zal vast een technisch BMW document moeten zijn oid maar ik kan het niet vinden.
Hoor het heel graag.
Mvg,
Vincent
Wie kan mij een document of een link geven waar ik kan vinden hoe specifiek de twee turbo's werken van mijn pre-lci 535d. Dus met name ook de info bij welk toerental oa de wastegate open gaat en weer sluit etc.
Zal vast een technisch BMW document moeten zijn oid maar ik kan het niet vinden.
Hoor het heel graag.
Mvg,
Vincent
Laatst gewijzigd door Vintiem op 22 feb 2015, 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Technische info turbo's 535d
Goeie vraag, ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb vast niet goed gezocht maar wil ook wel eens weten wat het verschil is tussen beide turbo's; behalve dat de ene wat kleiner is dan de andere...
Ik heb vast niet goed gezocht maar wil ook wel eens weten wat het verschil is tussen beide turbo's; behalve dat de ene wat kleiner is dan de andere...
Blijkbaar is dit niet voorhanden. De dealer kan het me ook al niet leveren.
Jammer
Mvg,
Vincent
Jammer
Mvg,
Vincent
De eerste hit van google:
Een degelijke uitleg van onze zuiderburen
Hier kun je aardig mee uit de voeten
Een degelijke uitleg van onze zuiderburen
Hier kun je aardig mee uit de voeten
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
deze ken ik, dank je. Maar gaat niet ver genoeg. Ik wil weten hoe de turbo's werken. Bij welke belasting gaan de verschillende componenten open en weer dicht. Is dit altijd op toerental (vermoed van niet) of anders.
Dus echt een technische werking van.
Ik wil dit weten omdat ik soms wat issues heb tussen 2000-3000 toeren, het gebied waarin de grote turbo gaat meedraaien met de kleine en na 3000 toeren alles alleen gaat doen.
Ik wil het kunnen verklaren om zo gericht te kunnen zoeken
Mvg,
Vincent
Dus echt een technische werking van.
Ik wil dit weten omdat ik soms wat issues heb tussen 2000-3000 toeren, het gebied waarin de grote turbo gaat meedraaien met de kleine en na 3000 toeren alles alleen gaat doen.
Ik wil het kunnen verklaren om zo gericht te kunnen zoeken
Mvg,
Vincent
Kun je dat niet rijdend uitlezen? Met Vag-Com (VAG auto's) kun je rijdend een log maken om zo turbodruk, lmm etc uit te kunnen lezen. Wellicht dat dat je een oplossing kan bieden?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Dat kan, alleen het irritante is, het is niet altijd aanwezig. Je moet dus al net met de laptop (en een mederijder) op pad zijn wil je iets kunnen ontdekken.
Mvg,
Vincent
Mvg,
Vincent
Ik zal van het weekend eens kijken in TIS of daar wat meer / uigebreide info staat.
Anders kom je maar eens langs, kunnen we samen eea checken of vergelijken.
Anders kom je maar eens langs, kunnen we samen eea checken of vergelijken.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
zowiezo een leuk idee denk ik zo. Binnenkort maar eens wat plannen. Thanks.
Ik kan in TIS niets vinden trouwens maar allicht zie ik iets over het hoofd
Mvg,
Vincent
Ik kan in TIS niets vinden trouwens maar allicht zie ik iets over het hoofd
Mvg,
Vincent
Laatst gewijzigd door Bart70 op 28 feb 2015, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Compleet gemist, dank je.
Overige info zal ik proefondervindelijk moeten gaan uitzoeken vrees ik.
Mvg,
Vincent
Overige info zal ik proefondervindelijk moeten gaan uitzoeken vrees ik.
Mvg,
Vincent
ik lees je post nogmaals maar een log file over met daarin over langere tijd gegevens (dagen) zou fantatisch zijn.avdakker schreef:Kun je dat niet rijdend uitlezen? Met Vag-Com (VAG auto's) kun je rijdend een log maken om zo turbodruk, lmm etc uit te kunnen lezen. Wellicht dat dat je een oplossing kan bieden?
Hoef ik alleen maar tijdstippen dat het euvel zich voordat te noteren en dan terug zoeken.
Iemand van de ict experts die weet of dit aangelegd kan worden van mijn dieseltje??
Mvg,
Vincent