Joostb schreef:Ik weet niet hoe goed jou technische kennis is (met elektronica)
Misschien zit het in jou hoofd wel wat concreter in jou plan van aanpak en manier van denken, dan dat je hier 'schrijft'? Dit is een behoorlijke klus, maar wel een leuk klusje en leuk resultaat
Afijn, de buitenkant handgrepen kun je gewoon op de binnenverlichting aansluiten (of voetverlichting als je die hebt)
En de binnenverlichting via de stadslichten (zoals je zelf zegt) via het zekeringspaneel
gaat erg veel tijd in zitten om alles mooi en fatsoenlijk weg te werken. En 1 tip, werk alles mooi en netjes weg, dus gebundeld bij elkaar in tape of iets. Sluit het fatsoenlijk aan, voorkomt problemen en storingen. Niet dat je overal in de deuren en achter het dash losse kabels hebt lopen. En neem voor de binnenzijde niet te felle leds, dat word storend in het donker (let op het aantal lux)
En LEDs zijn diodes, sluit ze dus goed aan, anders gaan ze niet werken, dus zeker eerst testen voordat je ze definitief aansluit.
En even uti nieuwschierigheid, hoe ga je ze in de handgreep buitenzijde monteren/wegwerken? ook ivm water en zo.
Hallo,
ja ik heb wel ervaring met led verlichting maar altijd vanuit accu aangesloten, dit moet ook te doen zijn toch.
Is een behoorlijke klus dat wel ja, maar 1 deurpaneel ligt er alvast af haha, ik doe het rustig aan, het weer is er ook niet naar.
Maar aansluiten op de binnenverlichting zeg je, maar welke haha, voetenverlichting heb ik niet standaart.
Dan van zekeringkast achter dashboardkastje?
Weet je toevallig als ik het via de stadslichten wil laten gaan, de oranje ledjes, waar die moet komen in de zekeringkast, de plus van de ledjes?
Zodat die branden als ik de lichtschakelaar op stand 1 draai.
En in stand 2 natuurlijk....?
De min pak ik rechtstreeks van de min van de accu,pas al gelegd naar binnenkant auto.
Samen met de plus, want heb pas wel dan voetenverlichting op dimmer geplaatst, maar met de spanning rechtsstreeks vanaf de accu.
Maar dadelijk wil ik dus die oranje leds plaatsen 12v is elke led, met transister er tussen als t goed is per ledje, die kunnen in serie allemaal dus?
Wil geen storingen of problemen.
En de witte zijn ook 12 v per stuk.
Ik had op e46fanatics een hele diy gelezen die jongen had ze ook geplaatst,
Hendel demonteren was wel van een sedan dacht ik ofzo? maar zal op hetzelfde neerkomen toch?
Hij had wel problemen gekregen na een tijd met weerwisselingen, warm en koud, waardoor de soldering was gebroken of dergelijk, dus hier moet wel extra aandacht aan worden gegeven ben ik bang...
Wegwerken doe ik mooi ja, belangrijks is de werking, waar kan ik de plussen pakken, welke zekering...
Bvd