BMW E46 compact vragen
BMW E46 compact vragen
Hallo,
Vandaag een BMW E46 Compact gekocht in Duitsland. Ik heb een aantal problemen met de auto ontdekt. Als de motor ongeveer 20 seconden loopt gaat de Xenon verlichting uit. Ook heb in het dashboard een klein rondje staan bij de kilometerstand, ik vroeg mij af wat dit betekende. Heb voorheen een BMW E46 Sedan gehad maar dit nooit gezien.
Met vriendelijke groet,
Maik
Vandaag een BMW E46 Compact gekocht in Duitsland. Ik heb een aantal problemen met de auto ontdekt. Als de motor ongeveer 20 seconden loopt gaat de Xenon verlichting uit. Ook heb in het dashboard een klein rondje staan bij de kilometerstand, ik vroeg mij af wat dit betekende. Heb voorheen een BMW E46 Sedan gehad maar dit nooit gezien.
Met vriendelijke groet,
Maik
-
BMWe46Mike
Re: BMW E46 compact vragen
Dat kleine puntje komt omdat er waarschijnlijk een nieuwe lichtmodule geplaatst is, nu klopt je km stand in je module niet met je dashboard, daarom dat puntje, is via bmw scanner makkelijk weg te halen.
Heb je originele xenon in de auto? of aftermarket?
Heb je originele xenon in de auto? of aftermarket?
Dat puntje bij de KM stand kan diverse oorzaken hebben.
kans is aanwezig dat er met de km stand is gerommeld, daarvoor is juist dat puntje zodat je dat snel kunt zien.
Op enkele modules in jou BMW word de km stand opgeslagen, indien er een module vervangen word door een 2e hands exemplaar van een andere BMW ziet hij dat de km standen niet overeenkomen, in dat geval gaat hij ook die 'tamper dot' weergeven.
zoek maar eens op internet onder 'tamper dot' , zie je het gelijk hoe en wat. Voor mij zou het een reden zijn om de BMW te laten staan en eerst op onderzoek uit te gaan wat de historie van de auto is.
Xenon is idd de vraag heb je af fabriek xenon of niet?
kans is aanwezig dat er met de km stand is gerommeld, daarvoor is juist dat puntje zodat je dat snel kunt zien.
Op enkele modules in jou BMW word de km stand opgeslagen, indien er een module vervangen word door een 2e hands exemplaar van een andere BMW ziet hij dat de km standen niet overeenkomen, in dat geval gaat hij ook die 'tamper dot' weergeven.
zoek maar eens op internet onder 'tamper dot' , zie je het gelijk hoe en wat. Voor mij zou het een reden zijn om de BMW te laten staan en eerst op onderzoek uit te gaan wat de historie van de auto is.
Xenon is idd de vraag heb je af fabriek xenon of niet?
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Oke bedankt voor je reactie. Ik denk dat er inderdaad een andere lichtmodule ingezet is, dit omdat de auto vanaf fabriek Xenon verlichting heeft en er een handmatige koplamp versteller inzit. Normaal gesproken als een compact Xenon heeft worden de lampen automatisch verstelt. Weten jullie hoe je deze tamper dot weg krijgt en hoe het komt dat de Xenon na ongeveer 20 seconden uitvallen.
-
BMWe46Mike
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik heb een lichtmodule voor xenon liggen, je zou eens kunnen testen of het met deze schakelaar allemaal verholpen is? Tamper dot wegkrijgen kan ik wel voor je doen
Ik kan helaas nog niet langs komen, de auto staat nu nog in de garage en moet nog op kenteken gezet worden. Maandag zal ie op kenteken worden gezet
-
streamline
Heb je overigens koplampsproeiers?
Ja die heb ik. En ik had nog een vraag ik ben op zoek naar de velgen die orgineel op de auto zaten http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 100627.jpg Helaas kan ik ze nergens vinden, misschien dan jullie iemand kennen of dat jullie ze zelf hebben waarvan ik ze kan kopen?
marktplaats in de gaten houden, word nog wel eens aangeboden. Ook op de duitse ebay al is de kans groter dat je er dan een eindje voor moet rijden
zoeken op styling 97, laatst kwam nog een setje op MP voorbij
zoeken op styling 97, laatst kwam nog een setje op MP voorbij
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Maik.
Deze veld heeft als styling no van BMW : 97.
Wellicht dat je dan wat gerichter kunt zoeken op Marktplaats e.d.
Hier is de link naar een site waar je alle OEM BMW velgen kunt vinden
http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Deze veld heeft als styling no van BMW : 97.
Wellicht dat je dan wat gerichter kunt zoeken op Marktplaats e.d.
Hier is de link naar een site waar je alle OEM BMW velgen kunt vinden
http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Oke bedankt voor de reacties ik zal even kijken