Snelheidsmeter van slag
Snelheidsmeter van slag
Afgelopen zaterdag weer een super driftdag gehad!
nou viel mij afgelopen zaterdag avond, toen ik de GoPro beelden ging bekijken, al op dat mijn snelheidsmeter aardig van slag raakte door de handrem. Op het rechte stuk zat ik op een wielsnelheid van 160 km/u, en aan het eind heb je een handrem entry, waarbij de wielsnelheid dus van 160 naar 0 gaat, om vervolgens weer naar 160 te gaan.
Op het rechte stuk gaf ie netjes 160 aan, en zodra ik aan de handrem ging ie terug naar 0, maar als ik daarna weer op 160 zat, bleef de teller maar op 40/50 hangen, om langzaam aan weer het juiste aan te geven.
Toen ik zaterdag van de driftdag naar huis reed klopte de teller nog. Gisteren ging ik de auto wassen, en ook onderweg naar de wasstraat gaf de teller de juiste snelheid aan, maar toen ik van de wasstraat terug naar huis reed stond ineens op 70 terwijl ik stil stond, en gaat ie vanaf daar tellen. als ik dus 80 rijdt geeft de teller 150 aan.
is dit een fout in de tellerbak, zou ik bv de teller gewoon handmatig terug moeten draaien ofzo? of is dit een snelheidssensor kwestie, die evt van slag is of vuil is ofzo? ook met de stroom eraf blijft de teller op 70 staan.
nou viel mij afgelopen zaterdag avond, toen ik de GoPro beelden ging bekijken, al op dat mijn snelheidsmeter aardig van slag raakte door de handrem. Op het rechte stuk zat ik op een wielsnelheid van 160 km/u, en aan het eind heb je een handrem entry, waarbij de wielsnelheid dus van 160 naar 0 gaat, om vervolgens weer naar 160 te gaan.
Op het rechte stuk gaf ie netjes 160 aan, en zodra ik aan de handrem ging ie terug naar 0, maar als ik daarna weer op 160 zat, bleef de teller maar op 40/50 hangen, om langzaam aan weer het juiste aan te geven.
Toen ik zaterdag van de driftdag naar huis reed klopte de teller nog. Gisteren ging ik de auto wassen, en ook onderweg naar de wasstraat gaf de teller de juiste snelheid aan, maar toen ik van de wasstraat terug naar huis reed stond ineens op 70 terwijl ik stil stond, en gaat ie vanaf daar tellen. als ik dus 80 rijdt geeft de teller 150 aan.
is dit een fout in de tellerbak, zou ik bv de teller gewoon handmatig terug moeten draaien ofzo? of is dit een snelheidssensor kwestie, die evt van slag is of vuil is ofzo? ook met de stroom eraf blijft de teller op 70 staan.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Snelheidsmeter van slag
Ik zag zoiets laatst ook bij een toerenteller van een E46, mijn vermoeden is dat het probleem in de tellerbak zit, maar ben daar niet zeker van.
Wat doet de snelheidsmeter als je de meters test? Misschien is de kalibratie van de wijzer om één of andere reden niet correct en dan zou je dat dus op deze manier uit kunnen vinden. Het lijkt mij dan dat als het één van de sensoren is in je wielen dat de tellerbak test zelf wel goed is, maar wanneer die dat niet is, zal het toch in de instrumenten zelf zitten. 
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
Goeie! Ik ga ff een tellerbak test doen.
Geen tellerbak test meer gedaan, maar toen ik de auto weer onder stroom zette resette de tellerbak zichzelf, probleem opgelost!
Leuk hè computers... (refereert naar climate control paneel
)
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
Haha yep.. Was het nog gelukt daarmee?
Nop, deed precies hetzelfde, al lijkt het nu wel beter nu ik een nieuwe accu en dynamo heb.. Maar heb me er een beetje bij neergelegd eigenlijk... 
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||