Buitenspiegel E46

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
ijsselmeer

Buitenspiegel E46

Bericht door ijsselmeer » 23 okt 2014, 00:11

Ik heb nu een paar keer gelezen in een adv. E46 met DIMBARE buitenspiegels ,ik heb daar nog nooit van gehoord .
Is er iemand die daar wel van heeft gehoord bij een E46Coupè laatste type? :jack:

ik hoor het graag.
Varen is fijner dan je denkt

JdM

Re: Buitenspiegel E46

Bericht door JdM » 23 okt 2014, 10:56

Dat lijkt me gewoon een optie die fabriek af bestaat.
Je hebt dan op zijn minst een automatisch dimmende binnenspiegel nodig, omdat daarin de sensor zit die de buitenspiegels aanstuurt. Bij het bekijken van de connector en pinbezetting van een autodim binnenspiegel kun je ook zien dat er twee uitvoerdraden op zitten die het signaal naar de buitenspiegel glazen sturen. Indien je dus een autodim binnenspiegel hebt kun je je buitenspiegels ook laten dimmen door draden te trekken en elektrochroom glas te kopen, ze zijn gruwelijk duur, maar het is wel een mooie mod denk ik. Ik denk erover dit ook mijn X3 te gaan doen.

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 23 okt 2014, 14:39

ik kan alleen de retrofit vinden in M spiegels. hier schijnen de PFL e90 glazen in te passen. Daarvan zou het een kwestie van draden leggen zijn. (ik heb weer wat te modden binnenkort)

De glazen zijn wel verschrikkelijk duur. Verder zijn ze in Engeland de helft goedkoper ;)
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

ijsselmeer

Bericht door ijsselmeer » 23 okt 2014, 21:00

JdM ik had er echt nog nooit van gehoord ook niet op de optie lijsten tot nu toe toch vreemd ,ik heb een dimbare binnenspiegel maar die heb ik nog niet losgemaakt omdat het niet nodig is alles werkt perfect ,in mijn E36 had ik er ook 1 maar die klapte om en die kon ik met een schuifregelaar instellen dus geen wax in de spiegel,ik zal eens proberen het electr.schema in handen te krijgen dan kan ik kijken hoeveel werk het is .

Ik heb bij mijn zoon E42 Ci eletr.opklarbare buitenspiegels gemonteerd gewoon een + en een - v.v. met 2 schakelaars dat werkt prima nu denk ik er over om die 2schakelaars te vervangen voor een schakelaar van een zonnewering van BMW maar ik weet niet of ze dan synchroon lopen tot het eind maar dat zie dan wel.

Matheeuwissen,

Mijn zoon heeft geen M spiegels wel zijn ze org.BMW , ik zal eens gaan zoeken voor een site in U.K. maar die spiegelglazen zullen dan niet passen denk ik op de org.spiegels ,alleen op M spiegels ???

Bedankt voor de reacties mannen.
Varen is fijner dan je denkt

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”