Ik heb de OEM radio met pijljtes navigatie vervangen maar dat gaat niet voorspoedig.
Ik heb eerst veel zitten zoeken hier maar de vragen die ik heb kan ik geen antwoord op vinden.
Achter de radio zat een blauwe stekkertje die in de radio aangesloten zit. Daar heb ik al de + - en contact weten aan te sluiten op de nieuwe radio.
Hiervoor heb ik gewoon de kabel die er al lag hergebruikt. (lees: doorgeknipt) en opnieuw aangesloten op de nieuwe autoradio.
Nu kom ik in de knoop met de boxen. ik ging er vanuit dat de twee blauwe kabels (blauw-zwart)(blauw-bruin)voor de ene kant waren en de twee gele (geel-zwart)(geel-bruin)voor de andere kant. Als ik die aansluit op de nieuwe radio komt er geen geluid uit.
Verder heb ik nog 3 andere kabels over. (grijs-rood)(blauw-wit)(rood-wit-geel)Gaan deze naar een standaard versterkertje of navigatiesysteem achterin?
ik zal proberen nog wat foto's te uploaden. Maar kan iemand al iets roepen met de info die ik heb gegeven?
Ik wil de boxen het liefst rechtstreeks aanluiten op de nieuwe (android radio + scherm in 1).
Als ik maar geluid heb ben ik voorlopig tevreden. Ik zal later alles nogmaals doen met nieuwe boxen + bekabeling.
alvast bedankt.
OEM casetteradio + pijltjesnavigatie vervangen?
Re: OEM casetteradio + pijltjesnavigatie vervangen?
Hier zijn verloop setjes voor bij bv Halfords.
Doorgeknipt............
Doorgeknipt............
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Even voor de duidelijkheid. Het gaat om deze kabel. Is hier een verloopsetje voor bij Halfords te krijgen?

Niemand die kan helpen?
Misschien kan iemand die hier antwoord op kan geven. Hoe lopen de audio kabels standaard bij een E46 vanaf de deuren. Gaan die meteen naar achteren via de zijkant of komen die eerst bij elkaar bij de middenconsole en dan pas naar achteren?
Alvast bedankt.
Misschien kan iemand die hier antwoord op kan geven. Hoe lopen de audio kabels standaard bij een E46 vanaf de deuren. Gaan die meteen naar achteren via de zijkant of komen die eerst bij elkaar bij de middenconsole en dan pas naar achteren?
Alvast bedankt.
Als je deze stekker hebt dan heb je in de kofferbak ook nog modules liggen aan de bestuurders zijde en waarschijnlijk ook een mk2 speler.
Als ik me niet vergis ligt er een radio/versterker module achter van waar uit je luidsprekers worden aangestuurd.
Als ik me niet vergis ligt er een radio/versterker module achter van waar uit je luidsprekers worden aangestuurd.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
hallo
ik heb de zelfde instal er in liggen heb me er al redelijk in verdiept.
die blauwe stekker bij de head unit is een soort canbus signaal vanaf de versterker
je eind versterker ligt achterin de kofferbak tevens ook je radio antenne aansluiting
om een andere radio werkend te krijgen dien je een kabelboom vanaf de kofferbak incl antenne kabel naar de radio te trekken (kant en klaar kost de kabelboom 100 euro @ bmw point in enter)
die radio die jij hebt (philips pf7090) is het model voor 2002 vanaf 2002 zit de eindversterker en antenne er al in de radio waar gewoon verloop stekkers voor te krijgen zijn .
jij zal of een kabelboom of verloopstekker met verlengde bekabbeling naar je radio moeten trekken
mocht je vragen hebben dan hoor ik het
ik heb de zelfde instal er in liggen heb me er al redelijk in verdiept.
die blauwe stekker bij de head unit is een soort canbus signaal vanaf de versterker
je eind versterker ligt achterin de kofferbak tevens ook je radio antenne aansluiting
om een andere radio werkend te krijgen dien je een kabelboom vanaf de kofferbak incl antenne kabel naar de radio te trekken (kant en klaar kost de kabelboom 100 euro @ bmw point in enter)
die radio die jij hebt (philips pf7090) is het model voor 2002 vanaf 2002 zit de eindversterker en antenne er al in de radio waar gewoon verloop stekkers voor te krijgen zijn .
jij zal of een kabelboom of verloopstekker met verlengde bekabbeling naar je radio moeten trekken
mocht je vragen hebben dan hoor ik het