Help !! Vage melding betreft gordel/airbag
-
Black_Beamer
Help !! Vage melding betreft gordel/airbag
Sinds kort brandt er een airbag/gordel lampje op mijn dashboard en heb ik een melding in mijn iDrive.(dit speelt sinds het inbouwen van leder bekleding)
Ik krijg de volgende melding:
B1AF4 Onstekingscirculatie eindaanslag spanrol
Bestuurderskant voor
Weerstand te groot
Zover ik kan zien zitten alle stekkers van de stoelen er goed in.
Iemand enig idee wat dit inhoudt en hoe ik het kan oplossen?
Ik krijg de volgende melding:
Bestuurderskant voor
Weerstand te groot
Zover ik kan zien zitten alle stekkers van de stoelen er goed in.
Iemand enig idee wat dit inhoudt en hoe ik het kan oplossen?
530i G30 M-performance
Re: Help !! Vage melding betreft gordel/airbag
Iets specifiker omschrijven anders krijg je vragen op je vraag hier van de forummers
Wat is er vervangen/ingebouwd en wat niet, stoelen leder overtrokken of geheel nieuwe stoelen ? Modules vervangen ? etc.
Heb er zelf niet zoveel verstand van maar weet wel dat de kenners hier dit moeten weten
Wat is er vervangen/ingebouwd en wat niet, stoelen leder overtrokken of geheel nieuwe stoelen ? Modules vervangen ? etc.
Heb er zelf niet zoveel verstand van maar weet wel dat de kenners hier dit moeten weten
- lekkerwijf1
Ik heb een soortgelijk probleem gehad en heb toen de pluskabel op de accu opgeschuurd opnieuw vastgezet op de accu en de melding gereset en mijn probleem was opgelost
-
Black_Beamer
Het probleem speelde toen de stekker onder de passagierstoel los kwam doordat de passagier zijn stoel naar voren trok (stekker zat er waarschijnlijk niet helemaal goed in, dit is na het leder inbouw gebeurd). Toen kwam de melding op de dashboard etc.
Na veel moeite heb ik de stekker teruggeduwt onder de stoel en vastgeklikt, daarna de ECU gereset maar de melding blifjt nu terugkomen. Mogelijk de stekker vies geworden of contacten gebogen ?
Na veel moeite heb ik de stekker teruggeduwt onder de stoel en vastgeklikt, daarna de ECU gereset maar de melding blifjt nu terugkomen. Mogelijk de stekker vies geworden of contacten gebogen ?
530i G30 M-performance
Ik denk dat de reactie van lekkerwijf1 wel gaat helpen, hou dan wel even de pluspool er minimaal 15 minuten af. Dit reset ook al vrij veel storingen die in de i-drive naar voren komen, mocht je deze met de bmw software niet kunnen resetten.
Ik lees dat je zelf over diagnose software beschikt. Bekijk eerst de bedrading van de stekker onder de stoel en volg dat.
Controleer de weerstand mbv meetblokken.
Succes!
Controleer de weerstand mbv meetblokken.
Succes!
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
Black_Beamer
heb de bedrading onder de passagierstoel losgehaald en hier waren de contacten van de stekker niet meer goed, heb deze nu rechtgezet en opnieuw aangesloten. Alleen nog de melding resetten en hopelijk is het dan verholpen.
Ik heb zelf geen uitlees software, maar wel een c110 besteld die onderweg is
ps. lees ik nou dat als je de + kabel van de accu loshaalt voor 15 min dat dan ook de foutcodes gewist worden?
Ik heb zelf geen uitlees software, maar wel een c110 besteld die onderweg is
ps. lees ik nou dat als je de + kabel van de accu loshaalt voor 15 min dat dan ook de foutcodes gewist worden?
530i G30 M-performance
Nee.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Hey Black beemer
Ik heb precies de zelfde melding als jou:
Bestuurderskant voor
Weerstand te groot
Heb je hier al een definitieve oplossing voor gevonden?
Groet Jorrit
Ik heb precies de zelfde melding als jou:
Bestuurderskant voor
Weerstand te groot
Heb je hier al een definitieve oplossing voor gevonden?
Groet Jorrit
-
Black_Beamer
Ik denk dat het verholpen is.... maar wil nog een weekje wachten om dit 100% te bevestigen;
ik heb de stekker lsogehaald en hier waren de contactpuntjes gebogen/ niet meer recht. heb deze weer goed gezet,
stekker opnieuw aangesloten en de fout gewist. melding tot nu toe niet meer teruggekomen.
ik heb de stekker lsogehaald en hier waren de contactpuntjes gebogen/ niet meer recht. heb deze weer goed gezet,
stekker opnieuw aangesloten en de fout gewist. melding tot nu toe niet meer teruggekomen.
530i G30 M-performance
Ok, dan moet ik er toch ook nog maar eens mee aan de slag, vindt het alleen zo vreemd dat als je de storing uitleest dat er dan iets staat over 'eindaanslag spanrol'. Je zou bijna zeggen dat dat meer met de spanrol(waar de gordel wordt opgerolt zeg maar) van de gordel heeft te maken.
Ik hoor graag hoe het verder afloopt.
Ik hoor graag hoe het verder afloopt.
Als er geen contact gemaakt word of het contact is slecht zal de gemeten weerstand te groot zijn. De weerstand is waarschijnlijk een meetweerstand voor de positie van de spanrol.
525d E61 2007 pre-LCI
Gister de verbinding onder de stoel opnieuw door gesoldeerd (was al eens gedaan) daarna de stekker op de gordelspanner los gehaald en goed schoongemaakt, storing laten wissen en tot nu toe blijft ie weg:)
Maar voor hoelang......
Bedankt voor de tips
Maar voor hoelang......
Bedankt voor de tips
-
Black_Beamer
Bij mij is het opgelost:
Het was de stekker van de gordelspanner... Hiervan de stekker geknipt en de draden direct verbonden.
Melding gereset en rij nu al 5 dagen zonder melding...
Het was de stekker van de gordelspanner... Hiervan de stekker geknipt en de draden direct verbonden.
Melding gereset en rij nu al 5 dagen zonder melding...
530i G30 M-performance
Bij mij is de storing alweer terug:(:( bedoel je de stekker onder de stoel of op de gordelspanner zelf?