Aanschaf 320d
-
beest23
Aanschaf 320d
Enige maanden geleden had ik ook al naar aankooptips etc gevraagd voor een 318td of 318d. Echter door persoonlijke omstandigheden is het van een aanschaf nog niet gekomen.
Nu ik weer in een stabieler vaarwater terrecht ben gekomen heb ook dit onderwerp weer opgepakt. Zie onderstaande Link autotrader
Graag jullie mening en eventuele aankooptips.
Nu ik weer in een stabieler vaarwater terrecht ben gekomen heb ook dit onderwerp weer opgepakt. Zie onderstaande Link autotrader
Laatst gewijzigd door beest23 op 12 aug 2008, 21:11, 3 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Aankoop 318td, verstandig?
Je link werkt niet, dus ff opnieuw posten svp.beest23 schreef:Enige maanden geleden had ik ook al naar aankooptips etc gevraagd voor een 318td of 318d. Echter door persoonlijke omstandigheden is het van een aanschaf nog niet gekomen.
Nu ik weer in een stabieler vaarwater terrecht ben gekomen heb ook dit onderwerp weer opgepakt. Zie onderstaande link:http://www.autotrader.nl/auto/kopen/...total=21&pos=8
De 318td is nog een diesel met pompverstuiver (voor zover ik weet) De 320d FL heeft een Commonrail diesel. Volkswagen en Audi zijn zelfs overstag naar het Commanrail systeem.
However, de pompverstuivertechniek heeft zijn betrouwbaarheid ook ruim bewezen. (lastig he, keuzes?)
MIjn persoonlijke mening: De 320d FL.
idd mee eens ik zou òok voor een commonrail gaan.. waarom? ik vind het mooier lopen en daarbij autos die geen directe inspuiting hebben vind ik tractorachtig klinken. maarja dat is persoons verschillend.
chris
chris
//.00.-// > /.-////.-///.-
Chris schreef:idd mee eens ik zou òok voor een commonrail gaan.. waarom? ik vind het mooier lopen en daarbij autos die geen directe inspuiting hebben vind ik tractorachtig klinken. maarja dat is persoons verschillend.
chris
De 320d (voor de FL) zonder commonrail heeft ook directe inspuiting en klink niet als een tractor.
Ze lopen wel iets mooier moet ik toegeven.
Maar voorzover ik weet is er maar één e46 318d en die heeft de M47 motor van de e46 320d van voor de facelift welke is gedowntuned naar iets van 115PK i.p.v. 136PK. En dit zijn, zoals bewezen, vrij betrouwbare, zuinige en stille diesel motoren. In tegenstelling tot de direct ingespoten TDI diesels van Volkswagen. Persoonlijk zou ik dan liever een 320d kopen. Voor of na de facelift is een lastigere keuze, die na de facelift zien er mooier uit en zijn iets sneller, die van voor de facelift zijn goedkoper, zuiniger en volgens mij betrouwbaarder (turbo's).
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
-
beest23
Alvast bedankt voor de reacties.
Hierbij een werkende link http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Graag jullie tips
Hierbij een werkende link http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Graag jullie tips
ik heb een 320d pfl met 312.000km op de klok... rijdt erg goed.. met gemak over de 200...echt een aanrader... en betrouwbaarheid is denk ik wel bewezen.
na de facelift is wel iets mooier maar de pfl kan je ook wel optisch tunen en is in aanschaf goedkoper maar wel met meer km``ers.
na de facelift is wel iets mooier maar de pfl kan je ook wel optisch tunen en is in aanschaf goedkoper maar wel met meer km``ers.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
hmm weetje wat ik altijd een pijnlijk punt vind.. stel je auto heeft 150k gelopen dan krijg je enigsinds een leuk bedrag terug bij het inruilen.. maar zo snel hij over 200.000k is, verlies je er zoveel op... dan ben je al verplicht om hem helemaal afterijden. of er moet 10k in euro's erbij.Mario TT schreef:ik heb een 320d pfl met 312.000km op de klok... rijdt erg goed.. met gemak over de 200...echt een aanrader... en betrouwbaarheid is denk ik wel bewezen.
zijn er ook mensen die daar opletten? :?
chris
//.00.-// > /.-////.-///.-
- bjornc
Hallo,
Een 318td is denk ik toch geen verkeerde keuze, omdat de motor bewezen betrouwbaar is.
Maar waarom kijk je niet een stukje verder?
In Duitsland bijvoorbeeld: Klik
Deze heeft PDC en Climatronic.
Ik heb zo ff in Nederland gekeken, en die hebben bijna geen van allen Climatronic.
Ok, jou voorbeeld ziet er errug mooi uit, maar die in Duitsland is duidelijk voordeliger, en heeft aanzienlijk minder gelopen.Hij is ook behoorlijk goed/beter uitgevoerd.
Siemi en Farl zouden eventueel meer vragen kunnen beantwoorden, over BPM en andere formaliteiten.
Siemi is nl eigenaar van bpmberekenen.com en daarbij kom ik (als ik het goed heb gedaan) op de volgende cijfers bij bovenstaande compact, nieuwwaarde €37.500(in NL):
Een 318td is denk ik toch geen verkeerde keuze, omdat de motor bewezen betrouwbaar is.
Maar waarom kijk je niet een stukje verder?
In Duitsland bijvoorbeeld: Klik
Deze heeft PDC en Climatronic.
Ik heb zo ff in Nederland gekeken, en die hebben bijna geen van allen Climatronic.
Ok, jou voorbeeld ziet er errug mooi uit, maar die in Duitsland is duidelijk voordeliger, en heeft aanzienlijk minder gelopen.Hij is ook behoorlijk goed/beter uitgevoerd.
Siemi en Farl zouden eventueel meer vragen kunnen beantwoorden, over BPM en andere formaliteiten.
Siemi is nl eigenaar van bpmberekenen.com en daarbij kom ik (als ik het goed heb gedaan) op de volgende cijfers bij bovenstaande compact, nieuwwaarde €37.500(in NL):
- Edit:
- PS De nieuwwaarde is €34.900 maar vanwege Navi en PDC heb ik het naar €37.500k gebracht
Laatst gewijzigd door bjornc op 04 aug 2008, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zit inderdaad een psychologish omslag punt rond de 200.000km. Maar daarna gaat de afschrijving minder hard.Chris schreef:hmm weetje wat ik altijd een pijnlijk punt vind.. stel je auto heeft 150k gelopen dan krijg je enigsinds een leuk bedrag terug bij het inruilen.. maar zo snel hij over 200.000k is, verlies je er zoveel op... dan ben je al verplicht om hem helemaal afterijden. of er moet 10k in euro's erbij.Mario TT schreef:ik heb een 320d pfl met 312.000km op de klok... rijdt erg goed.. met gemak over de 200...echt een aanrader... en betrouwbaarheid is denk ik wel bewezen.
chris
Zeker bij BMW Diesels.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
-
beest23
Ik zal er nu een Astra diesel op gaan inruilen met 220k op de teller. Ik moet inderdaad € 10.000 bijleggen. Blijft veel geld....
Is die ecc-unit geen plug en play? Daar staat me namelijk iets van bij. Vaak zijn die voor € 100 te koop, dus dat is geld niet.
Die in Duitsland is netjes, maar ik vind die M-uitvoering toch ff gaver.
Is die ecc-unit geen plug en play? Daar staat me namelijk iets van bij. Vaak zijn die voor € 100 te koop, dus dat is geld niet.
De 318td is volgens mij gewoon dezelfde motor als de 320d maar dan iets geknepen, net zoals hierboven wordt beschreven, mijn vader heeft een 320td van 2002 150pk, is dezelde motor als uit de 320d.
De 318td is zeker een betrouwbare motor en lekker zuining, 1 op 20 is makkelijk haalbaar op lange stukken.
En 116pk is gewoon meer dan genoeg om vlot door te rijden.
De dealer waar deze wagen staat van je link Bmw Smudde is erg goed, heb er ooit een e36 323i coupe exe gekocht werd echt perfect afgeleverd en garantie werd 100% naar tevredenheid opgelost niks geen gezeur
En totaal geen arrogante verkopers zoals je vaak bij Bmw tegenkomt.
De 318td is zeker een betrouwbare motor en lekker zuining, 1 op 20 is makkelijk haalbaar op lange stukken.
En 116pk is gewoon meer dan genoeg om vlot door te rijden.
De dealer waar deze wagen staat van je link Bmw Smudde is erg goed, heb er ooit een e36 323i coupe exe gekocht werd echt perfect afgeleverd en garantie werd 100% naar tevredenheid opgelost niks geen gezeur
En totaal geen arrogante verkopers zoals je vaak bij Bmw tegenkomt.
Laatst gewijzigd door bofkont op 04 aug 2008, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- bjornc
Heb het voorbeeld aangepast aan een 2.0 Commonrail autootje, omdat het 1e voorbeeld, de 318d op Biodiesel liep. (en daar houd ik niet van ivm betrouwbaarheid)beest23 schreef:Ik zal er nu een Astra diesel op gaan inruilen met 220k op de teller. Ik moet inderdaad € 10.000 bijleggen. Blijft veel geld....
Persoonlijk zou ik die 320d uit Duitsland halen.
- Edit:
- ook de berekening aangepast
Dat gaat een beetje op voor de vorige eigenaar van mijn auto. Die heeft 'm gekocht met 150k op de teller en 2 jaar later ingeruild met 231k op de teller. Die heeft +/- €12.000 afkunnen schrijven in 2 jaar tijd....Chris schreef:hmm weetje wat ik altijd een pijnlijk punt vind.. stel je auto heeft 150k gelopen dan krijg je enigsinds een leuk bedrag terug bij het inruilen.. maar zo snel hij over 200.000k is, verlies je er zoveel op... dan ben je al verplicht om hem helemaal afterijden. of er moet 10k in euro's erbij.Mario TT schreef:ik heb een 320d pfl met 312.000km op de klok... rijdt erg goed.. met gemak over de 200...echt een aanrader... en betrouwbaarheid is denk ik wel bewezen.
chris
Ik sta nu op bijna 288k en blijf er nog wel een tijdje mee rijden...
Beste Henry,
Denk dat je laat misleiden door de TD aanduiding, hebben ze gewoon gedaan omdat het een compact is.
de e46 318d heeft ook dezelfde motor.
Het is gewoon een direct ingespoten motor, dezelfde als de 320d, dus absoluut niet onzuininger.
Ik denk dat jij in de war bent met de e36 318tds.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 3&cache=no
Hier autoweek gegevens gewoon direct ingespoten motor.
Trouwens gewoon een top van 202kmh zeker niet sloom.
Denk dat je laat misleiden door de TD aanduiding, hebben ze gewoon gedaan omdat het een compact is.
Het is gewoon een direct ingespoten motor, dezelfde als de 320d, dus absoluut niet onzuininger.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- bjornc
Klopt, en de 320d met 150 pk/110KW heeft een commonrail motor, dat is waar elke fabrikant tegenwoordig mee werkt.bofkont schreef:Beste Henry,
Persoonlijk zou ik verder zoeken naar een commonrail variant, omdat die lekker rustig loopt en meer vermogen heeft.