Aansluiting versterker Geslaagd

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Blackthunder

Aansluiting versterker Geslaagd

Bericht door Blackthunder » 29 mei 2014, 21:35

Goedenavond mensen,

De vorige eigenaar van de bmw had waarschijnlijk een subwoofer en versterker in mijn bmw gebouwd en er weer uitgehaald dan, behalve de kabels.

Nu heb ik van een maat een subwoofer en versterker overgenomen. Nu ben ik bezig om een andere radio (Pioneer DEH-6400BT) in de bmw te plaatsen, en daarop de sub en versterker aan te sluiten. Alleen, er zitten 2 kabeltjes bij, waarvan ik niet precies weet waarvoor ze zijn. Ik probeer het wat met foto's uit te leggen.

Dit is de achterkant van de versterker. Gnd aansluiting, remote en 12v. Gnd is voor de aarde, remote om te schakelen met de radio en de 12v voor de massa. Klopt dat? In het volgende plaatje zitten twee kleine kabeltjes die daarvoor moeten zorgen?
Afbeelding

Afbeelding

En welke van de twee (of allebei) moet ik dan in de radio kwijt? Moet ik zoeken naar een schema voor de radio?

Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Laatst gewijzigd door Blackthunder op 30 mei 2014, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.

DennisV32

Re: Aansluiting versterker

Bericht door DennisV32 » 29 mei 2014, 22:55

Kleine kabeltje is waarschijnlijk je remote, kabeltje tussen de tulpkabels is dun en gaat daarom ook snel kapot.
Deze sluit je of op de remote draad aan je radio aan, of als je deze niet hebt aan de kabel voor de elektrische antenne

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 30 mei 2014, 08:57

Dus je raad mij aan het kleine losse kabeltje op de Remote aan te sluiten, en het andere eind op de stekker? Want dan zal ik even moeten zoeken in welk gaatje die moet :).

Er kan op mijn radio een afstandsbediening aangesloten worden. Deze heb ik er niet bijbesteld, maar er zit nu wel een kabeltje met "system remote control". Hier kan ik het kabeltje niet op aansluiten, toch?

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 30 mei 2014, 09:15

12v is geen massa. Deze gaat op de plus van de accu..
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Blackthunder

Re: Aansluiting versterker Geslaagd

Bericht door Blackthunder » 30 mei 2014, 09:18

matheeuwissen schreef:12v is geen massa. Deze gaat op de plus van de accu..
Excuus. Ik haalde wat door elkaar. Rode kabel gaat naar de accu en de zwarte zit op de GND en gaat naar een bout toe.

Edit: Het lijkt geslaagd. We hebben de remote kabels van de radio gebruikt (die voor de afstandsbediening) en die gekoppeld aan de remote van de versterker. De versterker gaat pas aan wanneer het contact wordt omgedraaid.

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Aansluiting versterker Geslaagd

Bericht door matheeuwissen » 30 mei 2014, 11:25

Dan is het goed he :)
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie”