Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum omdat ik een liefhebber en trotse eigenaar ben van een BMW E46 uit 2005.
Helaas ben ik een leek op het gebied van auto techniek, ik hoop dat ik hier veel kan leren
To the point, vorige week heb ik mijn 18 inch velgen geruild tegen 16 inch velgen. En tot nu toe bevalt het prima !
Bij mijn 18' merkte ik dat de auto naar rechts trok, en dat doet hij alsnog bij de 16' . Dus ga ik er van uit dat het tijd is om ze uit te laten lijnen. Echter zit ik met een vraag, namelijk de banden zijn aardig versleten (4/5 mm). Dus deze zal ik binnenkort ook moeten vervangen voor nieuwere banden. Mijn vraag is daarom dus , moet ik mijn auto pas laten uitlijnen als er nieuwe banden opzitten ? Of kan ik hem nu al laten uitlijnen en bijvoorbeeld over een paar maanden nieuwe banden onder doen ? Zo ver ik weet heeft uitlijnen geen invloed op de banden , en andersom..
PS; welke (maat/merk) banden adviseren jullie om zo zuinig mogelijk te kunnen rijden ? het is een automaat waar ik zuinig mee omga. (Gunstig kwaliteit/prijs verhouding)
Toch wil ik graag jullie kennis en/of ervaring hierover horen. Ik dank jullie wel !