m pakket lci e60

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
freekje

Re: m pakket lci e60

Bericht door freekje » 23 dec 2013, 21:30

bij hla automotive heb ik ook al geïnformeerd
bij hun moest ik ff mijn laatste 7 cijfers van mijn chassis nr. sturen, toen koste het m pakket ineens 1450 euro :gek:

heb vandaag de bumpers bekeken van pre lci en lci
de sensors zijn makkelijk over te zetten net zoals de kabelboom
heb een m pakket besteld bij aftersales zonder pdc, en ook een m spoiler voor op de koffer...
tevens bij mijn BMW dealer een set adapters voor de pdc besteld zowel voor als achter als het goed is worden deze geleverd met dubbelzijdige tape dus zo te plaatsen, in de bumpers die ik besteld heb staan de plaatsen voor de pdc aan de binnenkant afgekruist
gaatje boren van 18mm pdc steun monteren kabelboom overzetten en dat probleem is opgelost, scheelt weer 2 nieuwe kabelbomen voor de pdc en 8 nieuwe sensoren
nu nog 2 bevestigingen voor de zijkant bestellen, waar de bumper invalt onder het spatbord ( die zijn ook anders ), en dan weer ff passen
met een beetje geluk kan de bumperbalk blijven zitten, en anders moet ie ook vervangen worden voor een pre lci versie incl. schokbrekerschuim
verder zit alles bij het m pakket geleverd

als het setje binnen is ga ik weer ff passen, mijn bevindingen post ik hier wel ff ;)

vg Freekje
Een dag niet gereden, is een dag niet geleefd...

bmw530i

Bericht door bmw530i » 24 dec 2013, 01:45

Ik heb ook op aftersales gekeken maar kwam er niet meer op.
Wat kost het pakket nu daar incl opsturen?
Sturen ze gewoon naar particulier?
Ik dacht dat de kabelboom hetzelfde was alleen sensoren niet maar zit er naast dus.
Ik zou het graag helemaal origineel willen dus met de grote sensoren, denk daar nog even over.
Het m pakket wat je besteld hebt is pre lci?
Ben benieuwd wat de aanpassingen nu echt zijn.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d

freekje

Bericht door freekje » 24 dec 2013, 14:46

versturen was iets duurder dan gedacht m pakket is 830 euro en verz kosten 89 euro
de spoiler die ik er bij heb besteld sturen ze dan wel gratis mee

over de grote pdc sensors heb ik ook nagedacht, eerst wou ik die kopen op ebay, maar na div slechte ervaringen gelezen te hebben ga ik toch voor mijn oude sensors, ook geven mijn sensors op mijn scherm een ander beeld dan de grote sensors, die zijn verdeeld in 4 vlakken 2 groen 1 geel en 1 rood, terwijl de sensors van de lci types gewoon een vlek aangeven die groter of kleiner word en geen vlakken, verdeeld in 4 groepen ( gezien in een 530d van 2004 ) ik weet niet of dit nou door de oudere sensors komt, of doordat de wagen ouder is...

ook de kabelboom van de grote sensors passen niet, de stekker die op de sensor gaat is anders. de aansluiting van de kabelboom op de auto zelf is wel weer hetzelfde.

nu heb ik dan wel kleine sensors ( 18 mm ipv 22 mm ) maar ik weet wel zeker dat het allemaal op mijn auto werk, en het is allemaal oem BMW, en ik denk dat je het niet eens weer ziet dat de gaten 4 mm kleiner zijn, ik vind het zo ook wel strak lijken.

de sensoren zijn makkelijk over te zetten en de houders voor de sensors kosten voor en achter ongeveer 4 tientjes
dan blijven mijn eigen bumpers in goede staat om ze weer te verkopen..

de grote sensors kosten nieuw 120 euro gespoten in kleur, tweedehands zijn ze er ook wel alleen lees je weer veel dat als ze gespoten, en de verf komt er te dik op, ze niet of slecht gaan werken, vandaar mij keuze voor de 8 gaten boren, scheelt ook weer sensoren spuiten, en als het goed is ( gelezen op een Duitse site ) staan de gaten waar de sensoren komen al aan de binnenkant afgekruist.

dus voor 920 euro heb ik het m pakket thuis, 4 tientjes voor de houders, 25 euro voor de plastic kapjes aan de zijkant van de bumper, en misschien nog een andere bumperbalk voor 125 euro, en het schuim voor op de balk kost 2 tientjes, maar dan heb je ook alles, de extra kosten voor 8 nieuwe pdc sensoren en 2 kabelbomen bespaar ik me dan.

ik hoop alles binnen te krijgen in de eerste week van 2014, dan kunnen we weer gaan passen 8)

bmw530i

Bericht door bmw530i » 24 dec 2013, 16:00

Hallo freek. Dat van die sensoren dat die anders weergeven klopt niet ik heb hier voor een 2006 gehad was exact hetzelfde. Maar kwa verwerking en geld overweeg ik het nu ook je ziet het verschil straks toch niet. Ik heb op bmwfans gekeken en daar staat dat er een sndere bumperbslk met schuim op moet en achter steunen met een kap.
Even snel gerekend 1200€ totaal alles origineel.
Ik denk dat ik het zo ook doe.
Hoe gaat dat nu in zijn werk dat bestellen bij aftersales?
Particulier geen probleem?

freekje

Bericht door freekje » 24 dec 2013, 16:46

Kan zijn dat de pdc snel aangepast is door bmw, bij deze 530d zie je echt 4 vlakken, elk vlak is verdeeld in vier delen, dat werkt heel anders dan bij mijn lci type, zal eerder aan de wagen dan aan de sensor liggen
ik heb gewoon de set bij aftersales.eu besteld en afgerekend met paypal, voor paypal ben je 1,9% extra kwijt, ik heb dit wel gedaan omdat de verzending dan verzekerd is
particulier is geen probleem hoor, het is gewoon een bmw dealer die op deze wijze een extra centje wil bijverdienen

de extra kappen voor de achterkant moet je eerst nog niet bestellen, deze worden volgens mij bij het m pakket geleverd
mail me ff via een prive bericht je email dan stuur ik je zo even de inbouw handleiding met alle onderdelen van het m pakket, kun je lekker doorlezen met de kerstdagen....

Vg

bmw530i

Bericht door bmw530i » 28 dec 2013, 20:39

Ik heb nog even verder gekeken.
Ik kan mijn bumpers ruilen met een kammeraad met een pre lci in dezelfde kleur.
Ik heb op vin nr zijn pdc gechekt en die van de lci met m tech pakket,het zijn precies dezelfde nrs.
Ook even de kabelboom met pdc module en die zijn ook hetzelfde.
Het wordt bij mijn dus een origineleset met pdc gaten erin.
Even bumpersteunen en schuim bij bestellen en twee beugeltjes voor night vision en acc en ook de spoiler.
Ik wacht nog heel even af ik wil alles in het voorjaar erop hebben zitten.

freekje

Bericht door freekje » 29 dec 2013, 08:46

Kijk das ff mazzel
klopt wel als je gewoon de hele bumper overzet met pdc en kabelboom dan zou ie moeten doen
ben benieuwd naar de foto, s als ie klaar is :)

freekje

Bericht door freekje » 12 jan 2014, 14:05

ff bezig geweest met het plaatsen van mijn m pakket
de voorbumper is klaar, met pdc gaten erin, had bij mijn plaatselijke dealer pdc houders besteld, de gaten staan aan de binnenkant afgetekend dus de plaats om te boren is bekend :)
ff 4 keer boren 18mm dan de pdc houder erop plakken ( deze worden met dubbelzijdige tape geleverd, zoals ze ook in mijn huidige bumper zaten,dus de afstand is altijd goed, ten opzichte van de voorkant van de bumper
nu kon ik gewoon mijn eigen sensoren en kabelboom behouden wat natuurlijk behoorlijk scheelt in de kosten
de bumperbalk dient wel vervangen te worden omdat de schroefpunten waarmee je de bumper vastzet bij een lci zo'n 4 cm verder naar voren zitten, dan passen de ijzeren verlengbeugels niet waarmee je de m bumper vastzet
ook het schuim is anders dit moet dus ook vervangen worden
de bodemplaat onder het motorblok moet ongeveer 6 cm ingekort worden anders valt ie niet in de lip die onder de m bumper zit
de actieve luchtkleppen die voor de koeler zitten moest ik bij trimmen met mijn dremel om het geheel passend te maken, maar de werking is wel goed gebleven

de achterkant is een makkelijker verhaar daar ben ik nu mee bezig, deze past perfect met de bijgeleverde houders en kappen
de middelste steun, en de 2 aan de zijkant, en de grote bak onder de accu moet vervangen worden
morgen even de 4 pdc gaten boren, pdc houders erop plakken, kabelboom overzetten, en dan zo langzamerhand kan ie naar de spuiter toe
ga er van uit dat ie over een goede week helemaal spik en spam bij mij thuis staat :duim:

word vervolgd...

bmw530i

Bericht door bmw530i » 12 jan 2014, 20:19

Dan heb ik verkeerde info gehad over de bumperbalk voor.
Hoe zit dat nu met die accubak?
Dat snap ik niet helemaal dat is toch een vaste vorm zowel van binnen als buiten?
Buiten onder de auto is een plaat toch?
Ik heb er even iets tussendoor gepakt ben met cic bezig,over paar weken denk ik pas met m pakket beginnen.

bmw530i

Bericht door bmw530i » 12 jan 2014, 20:36

Even na gezocht zit idd verschil in.
Moet zeggen zit stiekem nog veel werk aan.
Ik vraag mijn eigen af of iedereen dat dan ook echt vervangt.

freekje

Bericht door freekje » 12 jan 2014, 20:50

Als je de bumper goed vast wil hebben moet je wel, anders zit ie alleen aan de buiten en aan de bovenkant vast, dat gaat klapperen, bumperbalk zelf is hetzelfde alleen de kunstof houders die erop geponst zijn, zijn anders. de accubak is echt anders van vorm en moet vervangen worden, anders past de achter bumper niet
Bumperbalk koste 2e hands 125 euro, dus valt mee, meeste werk zit aan de voorkant, achterkant is niet echt veranderd tov pre facelift, op de pdc na

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 17 jan 2014, 14:31

Ik ben ook op zoek naar een m bumper voor, kwam ook salesafter tegen maar dacht eigenlijk dat deze de originele spullen leverde en dit perfect moet passen ?

Als ik het zo lees valt dat dus nogal tegen ?

Bij mij gaat het om een voorbumper voor een E61 525i uit 2004.

Het liefst koop ik een 2e hands maar de originele zijn verschrikkelijk schaars zeg.

bmw530i

Bericht door bmw530i » 17 jan 2014, 15:06

@bart het spul is origineel en past perfect alleen de ombouw is wat meer werk van gewoon naar m pakket.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 17 jan 2014, 15:22

bmw530i schreef:@bart het spul is origineel en past perfect alleen de ombouw is wat meer werk van gewoon naar m pakket.
Oke, ik begrijp het, zit ook te kijken naar een CSR bumper en shirts, erg mooi maar vrees dat dat weer geen gezicht is bij mijn m achterbumper.

Kom ook weinig ervaringen hiermee tegen.

freekje

Bericht door freekje » 17 jan 2014, 15:49

Bart

voor jou wagen past het perfect
het is allemaal origineel BMW, alleen als je het facelift type hebt, dus na 4-2007 dan heb je ff wat meer aanpassingen nodig , vandaar

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”