Klepdekselpakking vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Yoricktemebel

Klepdekselpakking vervangen

Bericht door Yoricktemebel » 05 jan 2014, 21:06

Een kamaraad had laatst na en rit van rond de 100km wat olie onder de auto liggen, volgens de garage is de klepdekselpakking lek. Nu wil mijn kamaraad er niet te veel geld aan uitgeven (€250 bij de garage), en vroeg hij mij of ik dit kan doen.
Nou is mijn vraag hoe dit precies te doen? Ik weet wel dat de bobines er uit moeten en de bougies.
Maar ik vroeg me af moet ook alle electronica van de deksel af of dat deze alleen los kan koppelen, en met deksel en al er afhalen? En kan ik de nieuwe pakking zo in de deksel plaatsen en dan terug leggen of moet ik dit nog vast maken met olie of iets van vloeibare pakking?
Het gaat om een n42 motor
E91 325i gechipt naar 277pk

rob75

Re: Klepdekselpakking vervangen

Bericht door rob75 » 11 jan 2014, 14:00

De klepdekselpakking wordt droog gemonteerd. Geen olie of andere middelen gebruiken. Er is echter een plaats waar je vloeibare pakking moet gebruiken en dat is aan de voorkant van de motor, op de overgang van het pasvlak naar de halfronde uitsparingen. Aan de achterzijde van de kop, bij de overgang naar de aansluiting van de vaccuumpomp ook vloeibare pakking aanbrengen. Dus op zes plaatsen een kleine rups vloeibare pakking doen.

Succes,
Rob

Laatst omhoog gehaald door Yoricktemebel op 11 jan 2014, 14:00.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”