Zoals in het voorstel topic te lezen ben ik op zoek naar een gefacelifte E46 320i/325i Touring met een beetje beschaafde kilometerstanden. In Nederland zijn die vrij zeldzaam of onredelijk duur. We kijken dus over de grens.
De ideale auto heeft onder de 150k gelopen, sportstoelen, M pakket, cruise-control, een net stel velgen, klimaatcontrole, dakraam en fabrieks af Xenon. Daar komen automatisch wat andere dingen bij natuurlijk, maar dit zijn we de hoofdlijnen eisen. Ik weet dat sommige dingen onredelijke eisen zijn, maar toch. Aim for the sky.
Nu blijkt toevallig dat er over de grens een uitzonderlijk geschikte uitvoering staat. Een 320i, het hele eisenpakket hierboven + sportonderstel + exact de velgen die ik wil. Tot aan de achterlichten en bekleding aan toe klopt hij. Eigenlijk is hij compleet zoals ik hem zou willen. Niets meer aan doen en maar 117.000 km op de klok.

Maar. Er is een maar, hij heeft schade. Ik ben geen schade expert, ik heb wel bij m'n vorige auto's wat simpele dingen gedaan. Deuren vervangen etc. Kleine dingen. Ik heb vrienden die als monteur werken, dus mocht ik gaan kijken dan neem ik uiteraard iemand mee en ik zal met hen ook eventuele reparaties uitvoeren. Maar voordat ik met aanhanger en dergelijke richting het oosten verdwijn wil ik graag jullie mening weten. Gaat hier heel veel verborgen schade zijn bijvoorbeeld. Ga ik me vergissen in bepaalde onderdelen. De deuren en het voorpaneel wilde ik gewoon vervangen door onderdelen van de sloop en dergelijke. Het paneel achter moet denk ik uitgedeukt worden.

Het voordeel van de schade is dat importeren flink goedkoper gaat zijn, maar als jullie zeggen dat dit soort schade in de vele duizenden euro's gaat lopen, dan laat ik hem denk ik staan. Ik zou eventueel nog kunnen leven met de schade aan het achterpaneel, maar die deuren en het voorpaneel moeten wel geregeld worden. Ik wil daarom graag jullie mening weten. Doen of rustig wachten op een andere.
Bedankt alvast voor jullie reactie.
Hieronder nog de overige foto's van de auto: