SparcoNL 320i sedan - Alles nieuw & MtechII p5.

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Sparco Mr2

Re: SparcoNL 320i sedan. led interieur lampjes

Bericht door Sparco Mr2 » 09 jun 2011, 18:45

Jongens jullie hebben gelijk met betrekking tot de foto's er van ;) ( ben geen fotograaf die dat goed kan )

Maar in het echt is het lang niet zo vel als dat het lijkt,, dan lichten puur de cijfers op en niet een gloed er rond om heen ;)
Zal het vanavond proberen vast te leggen, want in combi met de rest ( titan lijsten en witte interieur lampen ) lijkt het toch een stuk mooier ;)
Maar ieder zijn smaak :+

En ben momenteel bezig om de wijzers mooi rood te laten oplichten en een setje chromen teller ringen er in te stoppen.
Heb een 2e tellerbak om op te testen :whistle: want met alleen rode ( :///m: 3) naalden kom je er niet, dat geeft een lelijk effect.

Fotos interieur
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
met lees lampjes aan
Afbeelding
achter
Afbeelding
Afbeelding
voeten
Afbeelding
In de kofferbak
Afbeelding
Afbeelding

Totaal plaatje

Afbeelding
Foto's buiten ( mist en kenteken verlichting )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sparco Mr2 op 09 jun 2011, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Sparco Mr2

Re: SparcoNL 320i sedan. led interieur lampjes + foto's

Bericht door Sparco Mr2 » 14 jun 2011, 15:52

Update :D

Opt1mus (paul) Bedankt :duimen: :duimen:
Heldere knippers en led stadslichten ( omdat men angel eye's nog niet binnen zijn :gek: )

foto's :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Opt1mus
Contacteer:

Re: SparcoNL 320i sedan. led interieur lampjes + foto's

Bericht door Opt1mus » 14 jun 2011, 16:01

Graag gedaan!

Ziet er goed uit :duim:
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

jpb

Re: SparcoNL 320i sedan. heldereknippers + led stadslicht

Bericht door jpb » 14 jun 2011, 19:43

ik vind het interieur wel super vet hoor met die blauwe leds! veel werk!
maakt het een beetje moderner! :duim:

DutchPlayer

Bericht door DutchPlayer » 15 jun 2011, 08:57

Zo dat heb je wel nice gedaan idd met die LEDs en de blauwe LEDs in je dash :duim: Mooie upgrade!

Sparco Mr2

Bericht door Sparco Mr2 » 15 jun 2011, 09:05

Danku :W

Sparco Mr2

Re: SparcoNL 320i sedan. Led angel eye's pics+vid

Bericht door Sparco Mr2 » 16 jun 2011, 20:57

Zo juist de led angel eye's geinstalleerd.

Wat een heerlijke upgrade ! :D
Heb hem via het contact (2e stand) geschakeld en via de interieur verlichting.

Pics + Video
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niet duidelijk maar het is te zien.
Laatst gewijzigd door Dnl op 16 jun 2011, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube werkend gemaakt..

Sparco Mr2

Re: SparcoNL 320i sedan -- onderhoud

Bericht door Sparco Mr2 » 04 mei 2013, 21:44

Zo, na tijden hier niets meer gepost te hebben wil nog niet zeggen dat ik stil heb gezeten.
Zo is er een Eibach Pro set onder gekomen en heb ik in de herfst vorig jaar CSL velgen kunnen scoren 8)
Tevens had ik een M stuur gescoord, man wat is dat een heerlijke mod :duimen: :driving:

Maar 3 week geleden sloeg het noodlot toe, s'ochtends vroeg op weg naar weg na getankt te hebben wou ik de provinciale weg op draaien en een luid gebrom onder de motorkap. Ik dacht een lekke band en heb hem direct aan de kant gezet, banden gecontroleerd, niks... *zucht* -_-
Weer in de auto, de motor gestart en het brommen begon weer, licht gedraaid aan het stuur en het brommen werd erger, de stuurbekrachtiging dus. Heel voorzichtig a 20 k/m en 1000rpm weer naar mijn knutselschuur (thnx opa) gereden. En het vloeistof gepeild, was laag en bruin, geen goed teken. Toen maar oma's koektrommeltje, suzuki wagon r + geleend en naar het werk gegaan. Daar direct op e46fanatics.com om het euvel op te zoeken. Omdat ik GROOT onderhoud in de planning had direct maar een bestelling bij Schmiedmann geplaatst.

De maandag voor koniningedag had ik een collectief vrije dag, dus een extra lang weekend om er mee bezig te gaan.
Dit pakte helaas was minder goed uit, na al het olie uit het reservoir te hebben gezogen ( bruin en zwarte aanslag ) heb ik de bodemplaat gedemonteerd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De hydrauliekslang dus ook lek... *zucht* -_- , niet op gerekend, zaterdag middag waren er ook geen bmw dealers in de buurt open, nog meer *zucht* -_- . Maandag maar met BMW Dijker in Nieuwe Pekela gebeld en een hydrauliek slang besteld en s'woensdags gehaald. Tevens een guibo - stuurrubber besteld, na het lezen over belabberde wegligging na complete vervanging stuurdelen (draagarmen, stuurstangen, schokbrekers) en dit stond ook op mijn planning dus deze direct mee gepakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dus woensdag avond de pomp demonteren, eerst maar het luchfilterhuis aan de kant en de elektrische ventilator gedemonteerd. Een doppie 17 op de spanrol en de multiriem er af gehaald. Wat bleek, ook de slang naar de koelleiding lek, nog meer *zucht* -_- ook deze maar weer besteld, samen met een nieuw reservoir ( als je toch bezig bent) Daarna de banjobout van het stuurhuis los en de hydrauliekslang van de pomp gehaald. En de slang naar het reservoir gedemonteerd. Toen de pomp gedemonteerd.

Donderdagavond, schoonmaak avond, liters remmenreiniger bij de A-C-tion gehaald om de lekkage sporen van men motorblokje te halen. Top spul :duimen:

Tevens de verstevigingsbalk die onder de motor hang van een nieuw lak laagje voorzien.
Afbeelding
Vrijdag, yes de overige spullen ook bij Dijker binnen. Dus vrijdag avond alles weer gemonteerd, MOOI 8)
Het reservoir met nieuwe olie gevuld en de motor kort gestart, 3x van links naar rechts gestuurd, maar merkte maar een klein verschil. De auto stond nog op de bokken dus kwam geen kracht op het systeem. Eerst nog even alles gecheckt, en tot bij het aandraaien van de slang naar de pomp draaide de slangklem dol, *schrik* :gek: , een nieuwe (steverige) opgezocht en deze weer gemonteerd, toen de auto weer laten zakken en nogmaals gestuurd, en bij de 2x keer een gebrom, en het nieuwe pompje pompt 8) . Reservoir gecontroleerd, zat vol met bellen en deze maar de nacht over laten staan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vanochtend alles gecheckt en dubbel checkt, en een proefstukje gereden, wat een vreemd gevoel is het na een tijdje in een andere auto gereden te hebben en je een slechtsturende te herinneren.
De pomp die ik vervangen heb was een LF20 ook weer met een LF20, ook al schijnen de LF30's beter te zijn (heavy duty) maar daarmee ook een hogere druk te genereren waardoor het lichter zou sturen.
Nou........ de bimmer stuurt nu ook echt HEEL licht, hmm..... :gek: . En dit wou ik voor het stuur gevoel eigenlijk niet, maar het went vast wel.
De auto weer op de bokken, alles nog een keer gecheckt op lekkages, niks 8) .
De bodemplaat schoongemaakt en gemonteerd.
Afbeelding
Direct maar de zomer velgen dr onder gedrukt, met splinternieuwe Dunlop Sportmaxx RT's.
Maar eerst de naven en remklauwen van blankelak voorzien, op de foto lijk het wat raar/slecht. Maar in het echt lijkt het super, zal morgen nog even een goeie foto dr van maken. Maar dit was een tip van mijn oom en het lijkt echt heel goed ( beter als zilver of rood gespoten ) en heeft een wat glimmende zwarte kleur en niet die vreemde kleur door de flits van de foto, en ook maar de wielbouten even behandeld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En het moment suprême :
Afbeelding

De bandjes nog even van tire shine voorzien
Afbeelding
En een paar plaatjes geschoten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik had het over "Groot" onderhoud, wat staat er nog op de planning:
  • Meyle Hd draagarm rubbers voor en achter
    Schokbrekers voor en achter
    Meyle Hd differentieel rubbers
    Versnellingsbak ophangrubbers
    Stabilisatierubbers voor en achtter
    Hardy schijf
    Waterpomp (aluminum schoepen)
    Thermostaat
    Caterventilatie (incl alles slangen,
    DISA
    Inlaatrubber
    Spanrollen
    CDV delete
    Remblokken voor en achter
    Vanos revisie ( besian set + anti rattle kit )
    Kleppendekselpakking
    Schakelpook rubbers
    Kachelweerstand
Hiervan is 80% al binnen, en ga ik binnenkort mee aan de slag. En dan lijkt het me wel verstandig om hem eens te laten taxeren na zo'n investering :gek: :whistle:
Maar eerst op hemelvaart vakantie met de familie :driving:

Dcreator

Bericht door Dcreator » 05 mei 2013, 19:53

Zeker goed bezigg :duim:

Sparco Mr2

Bericht door Sparco Mr2 » 03 okt 2013, 13:57

Zo maar even weer een update.

Het 'grote' onderhoud staat nog op de planning, mede door wat privé zaken thuis. ( als iemand nog een leuke woning zoekt in Ter Apel zeker even op funda kijken!) En dat ik van mijn afstudeer-stage een zomerbaan heb gemaakt was er niet veel vrije tijd over.

Maar in de vrije uurtjes wel aan het een en ander gewerkt.
Monsieur wou namelijk een dynavin radio gezien de originele cassete radio toch te oudbollig deed aanvoelen. Naar veel zoek werk en andere merken te hebben bekeken kon eigenlijk niks mij echt blij maken.
Ik hou zelf enorm veel van 'tweaken' van apparaten (telefoons/tablets/laptops/desktops you name it) en na een paar fotos van e46fanatics.com was ik om. Er zou en moest een tablet in de auto.

Zo gezegd zo gedaan.
Van marktplaats een 30 euro 7 inch tabletje gekocht en de radio dr uit gebonjourd om te testen.
En verrek dit leek toch wel erg leuk. Radio er weer in en brainstormen wat ik nodig was.
Dus een GROM Audio usb speler voor in de kofferbak gekocht. Tijdje rond gereden met usb wat toch ook wel leuk was, maar niet genoeg.

De €30 tablet weer verkocht en een nexus 7 tablet weer gekocht.
Op een avond een oude houder van een netwerk router als houder voor te tablet om getoverd ( waar een verf brander al en kennis van kunststoffen al wel niet goed voor is ). En een 3.5 mm jack kabel naar de kofferbak getrokken. Ook een 12v usb lader open gebeukt en op de originele sigaretten aansteker plug aan gesloten zonder verlies van de aansteker plug.
Waarom nou een nexus 7? De nexus 7 is de meest luxe en snelste 7 inch tablet op het moment van aanschaf, en er is een enorme commuinty op xda-developers.com voor. Maar nog leuker is dat er al een custom rom voor was die werkzaam zou zijn voor mij in de auto. Dus deze op de tablet geflashed en alles aangesloten.

Audio over de 3.5mm jack naar de grom, en stroom van de 12v lader plug. Tablet geconfigueerd dat deze inschakelt (aan knop simulatie) als deze stroom krijg en uitschakelt (zelfde) als deze stroom verliest.

Met deze configuratie 1,5 maand rond gereden zonder problemen, dus kan die afgebouwd worden.
In die tijd heb ik de originele radio in zijn frame laten 3d scannen en zelf een 3d model gemaakt voor de voorkap.
Deze houder heb ik laten 3d printen en heb het geheel vorige week in elkaar gezet.

Aanschouw !
En excuus voor de platgeslagen kever afbeelding bij het uit gaan ( software stond er net nieuw op en had hem nog niet veranderd). En mocht je je afvragen wat het zwarte is met SparcoNL das is een 3d geprinte telefoonhouder voor mijn Note2 :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Videotje:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/227 ... 151614.mp4

GreyCooperS
Contacteer:

Bericht door GreyCooperS » 03 okt 2013, 14:16

Naice! 8)
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

BMWe46Mike

Bericht door BMWe46Mike » 03 okt 2013, 14:41

Zo dat ziet er netjes uit, het frontje dat je voor je tablet hebt geplaatst, heb je die zelf gemaakt?

Sparco Mr2

Bericht door Sparco Mr2 » 03 okt 2013, 14:45

Ja, ik kon voor 160 dollar een uit amerika kopen, maar dan was het echt alleen een afdek kapje.
Nu heb ik er houders voor de tablet en ook een klik systeem in gemaakt, een push-to-open systeem.
Als de op de kap word gedrukt klikt deze los, het idee van een prullenbak of een kastdeurtje.
Dit is nog wel de proto, want hij sluit nog niet 100% aan en pietjeprecies dat ik ben wil ik dat het 100% aansluit dus komt er nog een V2.0

BMWe46Mike

Bericht door BMWe46Mike » 03 okt 2013, 15:00

Complimenten hoor, echt mooi gedaan.

sandervm

Bericht door sandervm » 03 okt 2013, 22:26

Echt heel nice!! Wat een werk ook joh!!
BMW E46 330d touring......

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”