Bericht
door dj.verhulst » 26 sep 2013, 22:09
ik heb deze discussie gelezen maar wat ik me afvraag.
er is van alles vervangen, dingen waar ik van denk die zouden de problemen idd wel kunnen veroorzaken. er is meerdere malen uitgelezen niks gevonden de onderdelen zijn vervangen en er is niks veranderd.
zelf zou ik zo iets hebben van als je geen concrete storing heb die je middels diagnose kan zien, is het onderdeel wel echt stuk ? we praten niet over een N75 sensor van een paar tientjes, met diagnostische metingen kan je bepaalde zaken bij een Bosch service punt laten testen en dan kunnen ze dingen garanderen.
als de bobines of luchtmeter of benzine systeem ( druk accumulator, pomp ) dit doen moet je eigenlijk wel wat zien,, als de bobine niet ontsteekt moet je dat zien, tegen de tijd dat je het voelt zijn er al een aantal verbranding cyclussen geweest. en dat geld ook voor het benzine systeem, stel dat de pomp geen goed contact maakt,, dan is de druk te laag en als dat langer dan een bepaalde tijd duurt word dat echt wel geregistreerd.
dus ik denk dat het probleem niet zo zeer in een elektronisch component zit die al vervangen zijn.
maar in iets anders,, een scheur in een luchtinlaat systeem, die onder bepaalde belastingen opent omdat het blok beweegt, en de omgeving temperatuur is van invloed heb dat ooit eens bij een E30 met een M20 blok gehad, niemand kon wat vinden en van alles vervangen, ook een andere dealer niet, bij toeval zag ik dat er een scheurtje in de rubberen slang zat,, de computer zag het niet.
ik zou dat soort dingen eens checken,, zou ook willen weten doe ie het alleen bij half koude of door warme motor ( 2 uur rijden),,, en je schreef bij snelweg bij constant 120 ,,, zou dan de lambda ook heel goed checken op functioneren maar ook de bekabeling naar de CPU ,, draadbreuk ???
of aanslag op je inlaat kleppen ? rij je rustig of door ?? je gasklep(huis) scheurtjes in leidingen en pakkingen en afdichtingen
wat heeft je 318 gelopen ?
niet gehinderd door enige vorm van inzicht