Vandaag tijdens het tanken viel mijn oog op een zogenaamde injectiereiniger. Nu had ik tot voor kort een klein probleempje met mijn 325Ci M54, dat die héél soms stationair ging schommelen en soms uitviel. Na een gasklepreiniging lijkt het probleem een stuk minder maar toch valt ie soms, wanneer ik gas loslaat en de koppeling intrap, naar zo'n 600 toeren om vervolgens stabiel te lopen op 800 toeren. Wel loopt ie verder héérlijk stationair, ik voel niks in me stuur meer (wat eerst wel heel licht was) en ook hoor ik niks raars. Met de airco aan is dit trouwens een stuk meer dan uit dus het zou me niks verbazen dat dit gewoon normaal is. Ik kom uit een E46 320Ci automaat dus ik weet niet precies hoe het zou moeten zijn.
Volgende week maandag krijgt ze sowieso preventief een nieuw brandstoffilter en een oliebeurtje, maar graag zou ik van jullie jullie mening willen weten over injectiereiniger, en wanneer positief, welke, waar te halen en wat het effect was/is.
Nu is dit niet echt gerelateerd aan alleen de E46, maar ik had geen idee waar ik anders deze vraag kan stellen. Dus moderators, wanneer er een beter onderwerp voor is...
Thanks!
Jeremy