BMW 320d mistlichten en achterruitenwisser werken niet
BMW 320d mistlichten en achterruitenwisser werken niet
Beste leden,
Ik heb sinds kort een BMW 320dA Touring uit 2003. Helaas werken de mistlichten niet. Wanneer ik de knop indruk gebeurt er op het display helemaal niets, ook buiten niets, voor en achter niet. Kent iemand dit probleem?
Ook de achterruitenwisser werkt helaas niet, evenals het wiswas systeem. Lijkt me dat deze laatste 2 samenvallen wat betreft oorzaak. Heb ook het idee dat de achterruitenwissen vaker een probleem is bij de e46 (touring).
Iemand die mij meer kan vertellen over het bovengenoemde?
Ik heb sinds kort een BMW 320dA Touring uit 2003. Helaas werken de mistlichten niet. Wanneer ik de knop indruk gebeurt er op het display helemaal niets, ook buiten niets, voor en achter niet. Kent iemand dit probleem?
Ook de achterruitenwisser werkt helaas niet, evenals het wiswas systeem. Lijkt me dat deze laatste 2 samenvallen wat betreft oorzaak. Heb ook het idee dat de achterruitenwissen vaker een probleem is bij de e46 (touring).
Iemand die mij meer kan vertellen over het bovengenoemde?
Re: BMW 320d mistlichten en achterruitenwisser werken niet
Misschien wel even zo netjes om je eerst voor te stellen inclusief foto's van je ride.....
Ik heb de auto helaas nog niet, krijg hem zeer binnenkort. Heb hem wel al gekocht maar kon hem niet eerder krijgen. Deze problemen heeft de auto. Lijkt mij niet enorm grote problemen.
Kan het zijn de de achterruitenwisser en het achter wiswas systeem onder 1 zekering ondergebracht is? E geldt dit ook voor de mistlichten, dat wanneer de zekering doorbrand dat ook de lampjes op het dashboard niet meer werken?
Kan het zijn de de achterruitenwisser en het achter wiswas systeem onder 1 zekering ondergebracht is? E geldt dit ook voor de mistlichten, dat wanneer de zekering doorbrand dat ook de lampjes op het dashboard niet meer werken?
Hmmmm,
Eerlijk gezegd betwijfel ik of dat het zo eenvoudig ligt, maar heb dit nog niet eerder gelezen ergens.
Het beste lijkt me dan ook op de auto eerst uitlezen en te zien wat voor foutmelding daar uitkomen en dan dan verder te zoeken naar de oplossing.
Eerlijk gezegd betwijfel ik of dat het zo eenvoudig ligt, maar heb dit nog niet eerder gelezen ergens.
Het beste lijkt me dan ook op de auto eerst uitlezen en te zien wat voor foutmelding daar uitkomen en dan dan verder te zoeken naar de oplossing.
Achterruitenwisser en wissysteem zijn onder 1 zekering gebracht (samen met het slot van het raam/klep die open kan). nr. 59 zo uit mijn hoofd. Heb hem weleens eruit gehaald omdat dat raampje/klep soms zomaar open ging.
Kijk super goed advies daar kun je vast wat mee.
Bedankt voor jullie reactis. Ik hoopte al op een zekering. Maar nu je zegt dat hij samen zit met het slot van het raampje twijfel ik weer want die werkt gewoon prima.. Ik ga het zsm uitproberen alleen met het mistlicht tast ik nog in het duister over waar het aan ligt aangezien ook geen indicatielampje op het dashboard brand voor voor en achter.
Hoe uitlezen bedoel je, met uitleesapparatuur bij de garage of via de boordcomputer?
In ieder geval bedankt!
Hoe uitlezen bedoel je, met uitleesapparatuur bij de garage of via de boordcomputer?
In ieder geval bedankt!
Zit er wel ruitenvloeistof in het resevoir voor de achterwisser? Deze heeft nm. een apart resevoir in de sponning van de achterklep.
Hoor je het pompje wel draaien? Zoja, dan kan het slangetje bij het resevoir eraf liggen. Had de mijne ook nm. met als gevolg een zwemmende accu...
Wisserarm gaan vaak vast zitten bij de E46 touring. Deze zul je dan los moeten halen, iets opschuren en met nieuw vet weer terugmonteren.
Als beide het niet doen, kan het idd ook een electronisch probleem zijn. Bijvoorbeeld in de aansluiting van de achterruit naar de carrosserie. Misschien een kabelbreuk op dat punt?
Hoor je het pompje wel draaien? Zoja, dan kan het slangetje bij het resevoir eraf liggen. Had de mijne ook nm. met als gevolg een zwemmende accu...
Wisserarm gaan vaak vast zitten bij de E46 touring. Deze zul je dan los moeten halen, iets opschuren en met nieuw vet weer terugmonteren.
Als beide het niet doen, kan het idd ook een electronisch probleem zijn. Bijvoorbeeld in de aansluiting van de achterruit naar de carrosserie. Misschien een kabelbreuk op dat punt?
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Dat deze een apart reservoir heeft wist ik niet, dan kan het probleem was de sproeier daar liggen, had namelijk wel getest op inhoud door de voorramen te sproeien en er bleek voldoende in te zitten. Ga ik nakijken, net als de zekering.Sjonnie schreef:Zit er wel ruitenvloeistof in het resevoir voor de achterwisser? Deze heeft nm. een apart resevoir in de sponning van de achterklep.
Het motor opschuren, daarmee bedoel je gewoon het gedeelte waar de arm omheen draait?
Bedankt voor de hulp!
Ja het asje wat door de ruit heen gaat vanauit de motor.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA