''v-snaar'' geluid bij starten.
- looneytune
''v-snaar'' geluid bij starten.
Beste Forumers,
Soms als ik start hoor ik een soort en met van V-snaar geluid ( weet niet hoe het anders te omschrijven ).
Als ik dan de Airco aan zet word het geluid erger, en als ik de airco uitzet word het geluid minder.
Echter als ik de motor dan uitzet, en direct weer aan is het geluid weg.
Het geluid is ook bij koude motor aanwezig, dus lijkt me niet de ventilator die draait....?
Soms als ik start hoor ik een soort en met van V-snaar geluid ( weet niet hoe het anders te omschrijven ).
Als ik dan de Airco aan zet word het geluid erger, en als ik de airco uitzet word het geluid minder.
Echter als ik de motor dan uitzet, en direct weer aan is het geluid weg.
Het geluid is ook bij koude motor aanwezig, dus lijkt me niet de ventilator die draait....?
-
streamline
Re: ''v-snaar'' geluid bij starten.
Controleer je snaarspanner, grote kans dat de lagers in het loopwieltje versleten zijn, dit geeft namelijk zo'n geluid.
idd snaar spanners (poelie) lagers zijn aan het doodgaan.
NIet te lang mee wachten gewoon vervangen, schade is groter als die tijdens het rijden uit elkaar klapt.
NIet te lang mee wachten gewoon vervangen, schade is groter als die tijdens het rijden uit elkaar klapt.
- looneytune
Zit er 1 snaarspanner in de auto of meerdere ?
Iemand enig idee wat de kosten van vervangen zijn ?
Iemand enig idee wat de kosten van vervangen zijn ?
-
streamline
Ik weet niet wat voor motor je hebt, maar de 6cilinder benzine heeft er 2.
Een voor de riem die aircopomp aandrijft en een die de grote riem onder spanning houdt.
De spanner voor de grote riem kost rond de €50 en die voor de kleine €75. Dit zijn bruto prijzen voor SKF spanners.
Heb ze zelf allebei ook vervangen omdat de spanner van de grote riem hetzelfde geluid maakte als bij jou, nadat ik de riemen eraf had heb ik de ander ook gecontroleerd en vervangen omdat dat lager ook speling had.
Jammer genoeg is er niet makkelijk een nieuw lager in het wieltje te maken, zou een heel stuk goedkoper wezen.
Een voor de riem die aircopomp aandrijft en een die de grote riem onder spanning houdt.
De spanner voor de grote riem kost rond de €50 en die voor de kleine €75. Dit zijn bruto prijzen voor SKF spanners.
Heb ze zelf allebei ook vervangen omdat de spanner van de grote riem hetzelfde geluid maakte als bij jou, nadat ik de riemen eraf had heb ik de ander ook gecontroleerd en vervangen omdat dat lager ook speling had.
Jammer genoeg is er niet makkelijk een nieuw lager in het wieltje te maken, zou een heel stuk goedkoper wezen.
- looneytune
Een 323ci , 6 cil inderdaad.
Is het verstandig meteen de snaren zelf te vervangen of gaan die langer mee ?
Is het verstandig meteen de snaren zelf te vervangen of gaan die langer mee ?
Als je toch bezig bent deze zaken te vervangen zou ik gelijk de riemen (beide) meenemen.
Dit zijn de kosten niet.
Dit zijn de kosten niet.
- looneytune
Dit is dus de zogeheten multiriem, en aircoriem ?
-
streamline
Ja dat klopt, kijk ff of je aircoriem 4 of 5 ribben heeft, daar zit namelijk verschil in.
- looneytune
Oke thnx, ga ermee aan de slag, moet nog een paar dingen aan de BMW doen...