Rood olie lampje blijft branden!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Coldpunisher

Rood olie lampje blijft branden!

Bericht door Coldpunisher » 20 jul 2013, 16:19

heeey!!

ik heb momenteel een groot probleem met weer een aparte klacht.

Als ik mijn auto s'ochtends start doet mijn auto het perfect. tot dat mijn auto op temperatuur!
Als ik mijn toeren in de gaten hou. ongeveer 500 toeren begint mijn rode olie lampje te branden in zijn Drive
( Stationair ) en als ik mijn auto in parking/neutraal zet is het rode olie lampje uit!
even later dat ik meer rij dus mijn motor warmer word, richting de 800/900 toeren brand mijn olie lampje ook in zijn neutraal/parking. dus het is een oplopende fase dat mijn motor warmer word! van 500 t/m 800-900 toeren. ook in stationair! maar als ik gas geef Gaat het rode olie lampje uit!!! ook tijdens het rijden behalve als hij onder de 900 toeren komt!

Dus naar de garage gegaan die dacht dat het de oliedruk sensor is! dat zou je zeggen ivm dat het te maken zou hebben met druk!! en na het vervangen nog steeds het zelfde probleem.

ook hebben we de olie niveau sensor vervangen en olie afgetapt en de motor geflushed+nieuwe oliefilter. En nog heeft hij het zelfde probleem.

heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn??

vang

Re: Rood olie lampje blijft branden!

Bericht door vang » 20 jul 2013, 17:23

welke olie gebruik je?

in jouw laatste zin staat iets waar ik een toelichting op nodig heb: je zegt dat je motor is geflushed en daarna een nieuw filter heeft gekregen. Wat is er dan met de flush gebeurd? Zit dat er nog steeds in??

Als dat laatste het geval is, heb je daar de verklaring: je olie is veel en veel te dun geworden.

Ik hoop voor jou dat het anders is gegaan
Beest Met 4 Wielen

Coldpunisher

Bericht door Coldpunisher » 20 jul 2013, 19:02

Heey vang bedankt voor de reactie!

maar me oude olie die er in zat is geflushed en daarna afgetapt.
nadat is er nieuwe olie ingegaan 5w40 en de juist hoeveelheid.

streamline

Bericht door streamline » 20 jul 2013, 20:09

Blijkbaar krijgt de auto niet genoeg oliedruk als de motor onder een bepaald toerental komt. Hoe warmer dus dunner de olie wordt hoe erger het probleem.

Denk dat je het moet zoeken in de oliepomp in het blok. Zou kunnen dat deze aan het stuklopen is en daardoor niet genoeg druk levert. Niet iets waar je te lang mee door moet rijden lijkt mij aangezien de smering dan niet optimaal is bij die lage toerentallen.

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 20 jul 2013, 20:59

Misschien met de flush wel wat vuil los gekomen en ergens in een kanaal gaan zitten.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Coldpunisher

Bericht door Coldpunisher » 21 jul 2013, 10:15

Heey,

Ik had het al voor de flush vandaar dat ik de flush had gedaan.
Aan de oliepomp zat ik zelf ook te denke :( maar ik had er verdikkings middel in gegooit 5 in 1 heet het en dat zou voor hogere olie druk zorgen alleen merk ik er zelf niks van. Maar zou dat niet uitsluiten dat de olie pomp het nog wel doet na behoren ?? Of is er nog een andere manier om de oliepomp te controleren?? En is het makkelijk zelf te vervangen?

JeroenJ

Bericht door JeroenJ » 21 jul 2013, 11:12

Gewist
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL

U-car

Bericht door U-car » 21 jul 2013, 11:31

oranje olielamp is niveau te laag en rood betekend oliedruk te laag.

Met gewist bedoel je de storing is gewist neem ik aan?
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

JeroenJ

Bericht door JeroenJ » 21 jul 2013, 13:15

JeroenJ schreef:Gewist

Nee, ik heb mijn post gewist
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL

vang

Bericht door vang » 21 jul 2013, 16:10

carterpan 'ff' loshalen en toch maar eens inspecteren hoe de oliezeef eruit ziet.
Beest Met 4 Wielen

streamline

Bericht door streamline » 21 jul 2013, 17:36

Denk dat je het vooral niet in verdikkingsmiddeltjes moet gaan zoeken. Daarmee kun je alleen een mogelijk probleem verhullen, en dat is niet handig als je er nog een tijdje mee door wilt rijden...

Als de juiste olie erin zit moeten dit soort middelen ook helemaal niet nodig zijn voor een goede oliedruk.

aaroenz0r

Bericht door aaroenz0r » 23 jul 2013, 11:13

Welke blok heb je?

Bij de n42 kan de plastic(!!!!!) zeef van de oliepomp-aanzuigleiding in stukken breken met een kapotte oliepomp als gevolg.....

Coldpunisher

Bericht door Coldpunisher » 25 jul 2013, 13:43

Heey!

Ik ben nu naar een andere garage geweest en ze hebbem de olie druk gemeten en die was gewoon goed !
:-)dus de olie pomp is het niet, maar het rode olie lampje blijft wel brande bij lagen toeren.

We hebben wel geconstateerd dat de toeren erg schomelt daar bedoel ik mee datik hem niet op 900toeren kan houden en dat die erg heen en weer gaat ook tijdens het rijden schommelt (toeren)die wat!! Maar of dat de oorzaak is van het olie lampje die blijft brande kan?!?

En lest but not least viel de auto 1keer uit toen ik op mijn rem trapte:( de garage weet het ook niet wat het is en is er ook mee bezig. Misschien iemand anders nog sugesties wat het zou kunnen zijn ???

Jeremy

Bericht door Jeremy » 25 jul 2013, 14:34

Schommelend toerental kan wijzen op je LMM die oud en versleten wordt. Probeer deze eens los te koppelen en kijk eens of de motor dan anders gaat lopen? Zo niet is je LMM aan vervanging toe.

Uitvallen bij het remmen... Is het een automaat toevallig?

Coldpunisher

Bericht door Coldpunisher » 25 jul 2013, 18:41

Heey bedankt voor je snelle reactie!

De LMM is al vervange niet door de orginele bmw maar door een vevo immitatie lmm.
Ik heb de orginele lmm die ik toen had vervangen door de vevo er vandaag opgehad ivm dat de garage dat ook zei.
Het merk vn de orginele is siemens??
En nog had hij het schommelende toerental en het rode olielampje.

Idd het is een automaat haha :p ik heb dat het daarvoor ook gehad (het uitvalle) nen toen had ik de nokassensor en krukassnsor en de labdasonesensor vervange en uiteraard de lmm vn het mek vevo

Ook zegt de garage dat hij erg inhoud qua vermogen :emo: :emo:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”