V6Freak met Audi??

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
V6freak

V6Freak met Audi??

Bericht door V6freak » 16 jul 2013, 21:53

Goedendag beste liefhebbers,

mijn naam is Ronald en kom uit omgeving Rotterdam.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al van mijn jeugd af aan al een liefhebber ben van BMW, met name de E30.
Het is er helaas nog niet van gekomen om een BMW aan te schaffen, echter heb ik tot voor kort wel voor de keuze gestaan om een 5-serie te kopen. Het is toen een Audi geworden, wat ik overigens al jaren rij.

Dan vraag je je natuurlijk af wat ik op een Bimmer forum doe, daar kan ik heel kort en krachtig in zijn.
Ik had voor mijn Audi een setje velgen gekocht van een BMW liefhebber, echter ben ik er domweg achteraf achter gekomen dat de velgen met mijn bandenkeuze niet passen. Wellicht vind ik hier een nieuwe liefhebber voor mijn bijzondere velgen.

Ik kan mij voorstellen dat het niet gewaardeerd wordt op een "vers forummember" te laten adverteren terwijl hij nieteens een BMW heeft. Daar kan ik mij helemaal in vinden en hoor dat ook graag als dat zo is. Daarintegen wil ik mij bij deze wel even netjes voorstellen aangezien ik zelf op andere forums ook een hekel heb aan mensen die alleen member worden om te verkopen.

Zowieso blijf ik dan wel meespieken op het forum, aangezien ik altijd een zwak heb gehad voor BMW, wie weet wat ik volgend jaar op de oprit heb staan.

Mocht er interesse zijn in een foto van mijn auto, dan kan ik altijd nog een fotootje plaatsen. :duim:

E36 M-Style
Bouwer van BimmerPortal

Re: V6Freak met Audi??

Bericht door E36 M-Style » 17 jul 2013, 03:54

Welkom Ronald.
Mooie en eerlijke intro. Als je actief deelnemer bent en post is er zeker de mogelijkheid om je velgen te koop aan te bieden in het daarvoor bestemde gedeelte.

Foto's zijn altijd leuk trouwens :duim:
///M-power

avdakker

Bericht door avdakker » 17 jul 2013, 06:03

Hoi, heb zelf altijd een A6 2.7 tdi proline (hartog tuned) station gehad uit 2007. Was een erg fijne auto maar ben nu net een maand over op BMW.
Heb er totaal geen spijt van. De kettingspanner problemen die Audi heeft kent BMW niet dus daar ga ik me al niet aan storen. Daarnaast is het stuurgedrag beter en rijd ik nu een automaat tegen een handbak eerder.
De 5 serie die ik gekocht heb is wel iets kleiner als de audi maar dat mag de pret niet drukken. Schrik trouwens niet van de prijzen als je een vergelijkbare 5 serie bimmer wilt kopen. Die zijn een bult duurder als de audi varianten.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

lightning87

Bericht door lightning87 » 17 jul 2013, 08:48

welkom, ze hebben je toch wel verteld dat bmw's geen v6'en hebben hoop ik :P ?

V6freak

Bericht door V6freak » 17 jul 2013, 14:46

E36 M-Style schreef:Welkom Ronald.
Mooie en eerlijke intro. Als je actief deelnemer bent en post is er zeker de mogelijkheid om je velgen te koop aan te bieden in het daarvoor bestemde gedeelte.

Foto's zijn altijd leuk trouwens :duim:

Ok bedankt. :duim:

Hierbij enkele foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

V6freak

Bericht door V6freak » 17 jul 2013, 14:49

De auto is trouwens van 2001 en had bij aanschaf slechts 53.000 km erop staan.
Volgende week gaat de auto weg voor een 60.000 km beurt. :)

V6freak

Bericht door V6freak » 17 jul 2013, 14:56

avdakker schreef:Hoi, heb zelf altijd een A6 2.7 tdi proline (hartog tuned) station gehad uit 2007. Was een erg fijne auto maar ben nu net een maand over op BMW.
Heb er totaal geen spijt van. De kettingspanner problemen die Audi heeft kent BMW niet dus daar ga ik me al niet aan storen. Daarnaast is het stuurgedrag beter en rijd ik nu een automaat tegen een handbak eerder.
De 5 serie die ik gekocht heb is wel iets kleiner als de audi maar dat mag de pret niet drukken. Schrik trouwens niet van de prijzen als je een vergelijkbare 5 serie bimmer wilt kopen. Die zijn een bult duurder als de audi varianten.
Kwam jij toevallig ook naar de SRS meeting.
Kettigspanner problemen is inderdaad een welbekend probleem, maar niet alleen bij Audi, de gehele VAG heeft daar last van.

Is je 5-serie dat van binnen gewoon iets kleiner of qua kofferruimte.
Ik heb hiervoor nog een A6 2,0TFSI gehad welke fabrieksaf was gechipt door ABT. Was een heerlijke auto en heel erg ruim. Ik heb die uiteindelijk ingeruild op een andere Audi omdat mn vrouw er toen veel mee ging rijden en hem te groot vond.
Hiernaast zat er ook een hapering in de motor, waarschijnlijk een vervuilde kop (bij 70.000km), wellicht veroorzaakt door de directe inspuiting.
Audi maakt mooie auto's die heerlijk rijden maar is niet zaligmakend, want ieder model heeft wel wat, zo nu ook de multitronic bakken die erg gevoelig zijn.

lightning87

Bericht door lightning87 » 17 jul 2013, 15:07

mooie audi :)

Patrickk

Bericht door Patrickk » 17 jul 2013, 17:29

Mooie auto.
Ik heb ook ooit nog eens 2jr een A4 1.9tdi gehad van '96
Was de zuinigste motor die ik ooit heb gehad.
Mijn vader reed toen al BMW. Hebben toen na 2 jaar gekeken wat de onderhoudskosten en de bijkomende kosten waren en toen was de BMW goedkoper. Toen zelf ook de overstap gemaakt.

Wat voor set banden/velgen heb je te koop?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

V6freak

Bericht door V6freak » 17 jul 2013, 18:58

lightning87 schreef:mooie audi :)
Patrickk schreef:Mooie auto.
Ik heb ook ooit nog eens 2jr een A4 1.9tdi gehad van '96
Was de zuinigste motor die ik ooit heb gehad.
Mijn vader reed toen al BMW. Hebben toen na 2 jaar gekeken wat de onderhoudskosten en de bijkomende kosten waren en toen was de BMW goedkoper. Toen zelf ook de overstap gemaakt.

Wat voor set banden/velgen heb je te koop?
In hoeverre is BMW dan goedkoper? Merk, klasse en kwaliteit lijken mij een beetje van hetzelfde niveau, zit er dan zo'n groot verschil in?

Ik had voor mijn RS4 een setje 3-delige RH AN Crosslines gekocht maar kom niet uit met de banden achteraan. Of er komen andere banden om, of een ander setje.
Vind het eerlijk gezegd zonde om te verkopen want zijn hele mooie velgen. :s

Patrickk

Bericht door Patrickk » 17 jul 2013, 20:07

Ik had in die 2 jaar een nieuwe brandstof pomp gekregen en de Kat was ook kapot gegaan. De laatste was wel onder garantie vervangen.
Was ook een moment opname die 2 jaar.
Achteraf gezien kan een BMW ook veel geld kosten, maak je geen zorgen.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

V6freak

Bericht door V6freak » 17 jul 2013, 22:45

Patrickk schreef:Ik had in die 2 jaar een nieuwe brandstof pomp gekregen en de Kat was ook kapot gegaan. De laatste was wel onder garantie vervangen.
Tja onderhoud kan duur zijn.
Als ik kijk naar mijn RS4, is dit de duurste tot nu toe maar dat wist ik van te voren.
Neem maar bijvoorbeeld de distributie/waterpomp. Deze moeten iedere 60.000km of 5jaar vervangen worden.
Bij de RS4 zit alles zo complex in elkaar, dat is ook wel te zien aan de rekening met arbeid :bang:

Normaliter rij ik 2 a 3 jaar met een auto, eerder 2 jaar :roll:
Wie weet komt die BMW alsnog een keertje. Het enige waar ik met zit is de aandrijving. Ik ben helemaal weg van quattro of andere vorm van 4-wielaandrijving. Heb mij altijd afgevraagd hoe een BMW in de regen en/of de winter rijd.

Medusa

Bericht door Medusa » 18 jul 2013, 10:05

Erg mooie wagen! Quattro rijdt geweldig, heb voor de M3 ook nog naar een S3 8P gekeken, geweldig mooie wagen! Ben alleen niet helemaal weg van de 2.0TFSI, vond de 1.8T beter qua motor/onderhoud. 6 cilinders is natuurlijk nog beter/mooier! 8)

RS4 heeft ook veel tuningspotentie, je ziet ze regelmatig met RS6 turbo's. :duim:

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 18 jul 2013, 11:19

V6freak schreef:
Patrickk schreef:Ik had in die 2 jaar een nieuwe brandstof pomp gekregen en de Kat was ook kapot gegaan. De laatste was wel onder garantie vervangen.
Tja onderhoud kan duur zijn.
Als ik kijk naar mijn RS4, is dit de duurste tot nu toe maar dat wist ik van te voren.
Neem maar bijvoorbeeld de distributie/waterpomp. Deze moeten iedere 60.000km of 5jaar vervangen worden.
Bij de RS4 zit alles zo complex in elkaar, dat is ook wel te zien aan de rekening met arbeid :bang:

Normaliter rij ik 2 a 3 jaar met een auto, eerder 2 jaar :roll:
Wie weet komt die BMW alsnog een keertje. Het enige waar ik met zit is de aandrijving. Ik ben helemaal weg van quattro of andere vorm van 4-wielaandrijving. Heb mij altijd afgevraagd hoe een BMW in de regen en/of de winter rijd.
Als je graag vierwielaandrijving wilt ga je voor X-drive.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

avdakker

Bericht door avdakker » 18 jul 2013, 12:18

Nee, ik kwam niet naar een rs meeting. Heb ook een gewone proline gehad.
De 5 serie is in de kofferruimte wat kleiner en achterin de wagen wat krapper. Maar dan is de A6 ook wel erg royaal achterin dus is het nu geen straf. Scheelt maar weinig.
Wat betreft de kwaliteit mag ik gerust zeggen dat ik de BMW degelijker en mooier afgewerkt vind aan de binnenkant. Daar mocht mijn Audi wel wat van leren vond ik zelf. Maar daar betaal je ook voor.
Vergis je niet, een bimmer is een stuk duurder als een zelfde soort audi uit hetzelfde jaar.
Betreft techniek, de bimmer heeft ook kwaaltjes maar die zijn te overzien vind ik zelf. Kettingspanners vervangen waarbij het hele blok eruit moet vind ik een erg grove fout. Kostenplaatje is echt enorm.
De multitronic van audi is harstikke mooi om mee te rijden maar die kan weer niet zoveel hebben. Als je dan de bimmer pakt met zijn automaat (wel een luie vind ik trouwens), die heeft weer nergens moeite mee.
Al met al ben ik persoonlijk blij met de overstap. Het geluid van die 6 in een lijn is zo mooi he :P
Maar ik zal niet uitsluiten of ik nog ooit Audi ga rijden. Die bolides vind ik nog steeds heel erg mooi.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”