bmw e46 importeren
bmw e46 importeren
Hallo allemaal,
Zoals de titel al vermeld ga/heb ik een auto uit Duitsland gehaad.
Het betreft een bmw e46 316i uit 1999, met inbraakschade.
Ik kon de auto voor dit geld niet laten staan! Bij de auto kreeg ik 2 sleutels en een grote & kleine duitsebrief.
Nu is de vraag wat gaat het mij kosten om de auto op Nederlands kenteken te krijgen.
Dus de bpm de apk en de eventuele btw.
Het totaalpakket dus.
Dit vraag ik natuurlijk om te kijken of het de moeite waard is.
Mocht dit niet zo zijn dan gaat de auto in zijn geheel of in onderdelen weg.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groet,
Dion Niessen
Zoals de titel al vermeld ga/heb ik een auto uit Duitsland gehaad.
Het betreft een bmw e46 316i uit 1999, met inbraakschade.
Ik kon de auto voor dit geld niet laten staan! Bij de auto kreeg ik 2 sleutels en een grote & kleine duitsebrief.
Nu is de vraag wat gaat het mij kosten om de auto op Nederlands kenteken te krijgen.
Dus de bpm de apk en de eventuele btw.
Het totaalpakket dus.
Dit vraag ik natuurlijk om te kijken of het de moeite waard is.
Mocht dit niet zo zijn dan gaat de auto in zijn geheel of in onderdelen weg.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groet,
Dion Niessen
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Re: bmw e46 importeren
Ik weet niet wat de auto je gekost heeft. Maar reken er op dat de auto op kenteken als alles mee zit ongeveer 4k waard is MAX.
Het beste is om de auto middels taxatie in te voeren. Aangezien de auto schade heeft zal de BPM hiervoor een stuk minder worden, al is de BPM voor zo'n auto al bijna niks.
Op internet zijn wel wat calculators te verkrijgen om de BPM te berekenen.
Het beste is om de auto middels taxatie in te voeren. Aangezien de auto schade heeft zal de BPM hiervoor een stuk minder worden, al is de BPM voor zo'n auto al bijna niks.
Op internet zijn wel wat calculators te verkrijgen om de BPM te berekenen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Onlangs heb ik mijn e46 coupe geïmporteerd uit Duitsland. Een 328i van december 1999. Aan bpm was ik €440 kwijt + nog ongeveer €100 aan kleine kostenposten als keuring, tijdelijk kenteken e.d.
Hoi bedankt voor alle reacties.
Het is even afwegen wat het beste is de auto in orde maken of in onderdelen/zo weg doen.
440 euro bpm vind ik nog aan de vrij hoge kant.
Het is even afwegen wat het beste is de auto in orde maken of in onderdelen/zo weg doen.
440 euro bpm vind ik nog aan de vrij hoge kant.
even informeren, er is een min/max bedrag voor auto's ouder dan 9 jaar dacht ik. en kenteken keuren is rond 140 euro, en dan kenteken platen, hij moet wel heel speciaal/of mooi zijn wil je zo'n oude auto importeren
Hoi,
Ik heb de auto gekocht met lichte schade, verwacht dat deze schade voor z'n 300 gemaakt is.
Het is dus de vraag wat het totale plaatje: schade maken en kenteken gaan kosten wil het intressant zijn om de te maken.
Een beetje bmw van dit jaar koop je hier voor zn €2750,-
Aangezien ik de auto weer wil verkopen, moet het dus wel rendabel zijn.
Ik heb de auto gekocht met lichte schade, verwacht dat deze schade voor z'n 300 gemaakt is.
Het is dus de vraag wat het totale plaatje: schade maken en kenteken gaan kosten wil het intressant zijn om de te maken.
Een beetje bmw van dit jaar koop je hier voor zn €2750,-
Aangezien ik de auto weer wil verkopen, moet het dus wel rendabel zijn.
De apk keuring hoef je niet bij het RDW te laten doen, dat kan ook bij je eigen garage. Dat scheelt in de kosten en ten tweede is je eigen garage minder mierenneukerig dan het RDW.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Kijk aan!
Ik denk dat ik het beste de auto met schade kan invoeren, dan deze schade netjes maken en naar de apk.
Ben bang dat ik voor een Duitser zonder Nederlands kenteken ook net zoveel als niets krijg.
Opzich de auto rijdt, schakeld etc goed alleen de schade dan.
Even afwegen dus, die bpm nekt je als het gaat over wat het totale kostenplaatje voor de auto wordt dan.
Ik denk dat ik het beste de auto met schade kan invoeren, dan deze schade netjes maken en naar de apk.
Ben bang dat ik voor een Duitser zonder Nederlands kenteken ook net zoveel als niets krijg.
Opzich de auto rijdt, schakeld etc goed alleen de schade dan.
Even afwegen dus, die bpm nekt je als het gaat over wat het totale kostenplaatje voor de auto wordt dan.
je moet hem met schade laten taxeren, en daarover betaal je bpm. dan halen ze het schade bedrag eraf.
en gewoon een combi keuring aanvragen bij de rdw, als je gewoon normaal en vriendelijk bent bij de rdw is er niets aan de hand. kom er regelmatig voor mijn werk en ze zijn niet moeilijk alleen als je bijdehand gaat lopen doen wel. stel vragen doe net alsof je overal voor open staat vinden ze leuk
en gewoon een combi keuring aanvragen bij de rdw, als je gewoon normaal en vriendelijk bent bij de rdw is er niets aan de hand. kom er regelmatig voor mijn werk en ze zijn niet moeilijk alleen als je bijdehand gaat lopen doen wel. stel vragen doe net alsof je overal voor open staat vinden ze leuk
Dat is inderdaad goede informatie
Heeft iemand een idee hoe hoog de bpm nog zal zijn op de auto dan?
De schade betreft:
2 ruiten die zijn in geslagen.
Contactslot vernield
Deurstrips beschadigd van het open breken
Raam mechanisme stuk
Spiegel stuk
Voorbumper kapot
Heeft iemand een idee hoe hoog de bpm nog zal zijn op de auto dan?
De schade betreft:
2 ruiten die zijn in geslagen.
Contactslot vernield
Deurstrips beschadigd van het open breken
Raam mechanisme stuk
Spiegel stuk
Voorbumper kapot
-
streamline
Heb je wel duidelijk voor jezelf wat deze onderdelen bij elkaar gaan kosten?
Moet je net alles in de juiste kleur tegenkomen zoals de bumper ed anders heb je daar weer dure kosten aan...
En dan moet je hem nog kwijtraken, hoe groot is de markt voor een 316 uit 1999 die geimporteerd is? Weet niet hoe hoog de kilometerstand is?
BPM kun je trouwens zo uitrekenen via internet, google it. Wel op basis van schadevrij maar geeft je wel een indicatie wat je kunt verwachten.
Denk dat het belangrijk is om goed de kosten op papier te zetten voor slopen of opknappen.
Moet je net alles in de juiste kleur tegenkomen zoals de bumper ed anders heb je daar weer dure kosten aan...
En dan moet je hem nog kwijtraken, hoe groot is de markt voor een 316 uit 1999 die geimporteerd is? Weet niet hoe hoog de kilometerstand is?
BPM kun je trouwens zo uitrekenen via internet, google it. Wel op basis van schadevrij maar geeft je wel een indicatie wat je kunt verwachten.
Denk dat het belangrijk is om goed de kosten op papier te zetten voor slopen of opknappen.
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Als ik de schade zo zie zou ik hem slopen. Contactslot is sws niet alleen je contactslot, maar al je sloten rondom. Verder heb je ook de EWS nodig die bij dit contactslot hoort. Ik denk dat je voor alleen de sloten etc al 250 euro kwijt bent. Dan nog 2 ruiten. Deze kun je niet opgeven aan de verzekering, reken op 300 euro. Een deurstrip, (waarschijnlijk is de deur ook nog beschadigd. Lijkt me namelijk sterk dat ze alleen dat lijstje geraakt hebben. Raammechanisme is niet zo duur. Spiegel een euro of 50. Voorbumper, ik weet niet wat de schade is. Maar een andere bumper kost zo 100 euro, dan nog spuiten 300 euro. Ik denk dat je alleen al aan het opknappen van de schade om en nabij de 1.000 euro kwijt bent. Ik weet niet hoe de algehele staat van de auto is. Maar knappe vent als je dit er uit gaat halen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
-
streamline
Hoe wil je schades gaan claimen die er al op zaten?
De schade valt wel mee.
De 2 ramen en het Raam mechanisme heb ik al.
Het contact slot valt te repareren aangezien ze deze alleen los hebben gemaakt om hem met een schroevendraaier te proberen te starten.
De deur zelf is niet beschadigd alleen de strip, ook deze heb ik nog liggen.
De spiegel is wel beschadigd (het plastic gedeelte)
Eenigste is dus de voorbumper nog, deze heb ik in kleur en al gevonden bij de lokale sloper, vriendenprijs was 75 euro.
Dus al met al valt de schade/kosten in mijn ogen nogal mee!
Het enigste wat de grootste kostenpost zal zijn is de bpm en het kenteken.
De auto ziet er verder nog zeer netjes uit, 173.000 gelopen, tuv tot feb 2014, leuke opties als, schuifdak pdc climate control, airco die steen koud wordt etc.
De 2 ramen en het Raam mechanisme heb ik al.
Het contact slot valt te repareren aangezien ze deze alleen los hebben gemaakt om hem met een schroevendraaier te proberen te starten.
De deur zelf is niet beschadigd alleen de strip, ook deze heb ik nog liggen.
De spiegel is wel beschadigd (het plastic gedeelte)
Eenigste is dus de voorbumper nog, deze heb ik in kleur en al gevonden bij de lokale sloper, vriendenprijs was 75 euro.
Dus al met al valt de schade/kosten in mijn ogen nogal mee!
Het enigste wat de grootste kostenpost zal zijn is de bpm en het kenteken.
De auto ziet er verder nog zeer netjes uit, 173.000 gelopen, tuv tot feb 2014, leuke opties als, schuifdak pdc climate control, airco die steen koud wordt etc.