Originele BMW Radio, Hoe hebben jullie het gedaan?

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
yltkdy

Originele BMW Radio, Hoe hebben jullie het gedaan?

Bericht door yltkdy » 16 mar 2013, 13:03

Zoals ik al ergens ander opmerkte hebben pasgeleden mijn sony MD! speler uit mijn auto gejat. Het was de CDXC-8050 die (voor die tijd) tsjokvol opties zat zoals gescheiden subwooferaansluiting, High/low pass filters etc. Deze had ik in mijn E36 ingebouwd omdat het geluid van de originele Radio nou niet bepaald florisant te noemen is. Als je (ouwe lul als ik ben) naar jaren 80 muziek luistert valt het nog wel mee maar ik hou er nog steeds van er af en toe de beuk erin te gooien en dan wordt het toch ineens een stuk minder.

Radio waar het om gaat.
http://www.radiomuseum.org/r/blaupunkt_ ... 83634.html

Maar toch moet ik zeggen nu ik deze radio er weer in heb zitten ik weer val voor het design van deze radio's. Het past gewoon in het plaatje. De Sony knalde toch uit het dashboard aangezien de vorm toch anders is en hij ook nog eens grijs was.

Ik zou nou voor de Sony BEX-MEX4100U willen gaan, maar ik zit een beetje in dubio. Ook hier is de vorm van de radio natuurlijk totaal anders dan het dashboard en Ik ben stiekem toch een beetje verliefd geworden op de looks van de BMW radio en het dan gesloten dashboard maar het geluid is absoluut not done.

Nu zullen velen denken "ga voor de CD-43", maar ik vind de prijzen die ervoor gevraagd worden echt te belachelijk voor woorden helemaal voor een tweedehands radio. Voor de prijs van de CD43 die hier staat kan ik 2 nieuwe MEx4100's aanschaffen en ben ik gelijk up to date en is de kwaliteit van de radio ook een stuk beter.

Mijn vraag dus, hoe hebben jullie de geluidskwestie opgelost. Tot zover ik begreep is de geluidskwaliteit van de Cd43 wel beter dan de gewone BMW radio maar ook niet optimaal, dus wat voor (creatieve) oplossingen zijn er gezocht om het toch zo optimaal te maken, of hebben jullie allemaal de geluidskwaliteit voor lief genomen???

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Originele BMW Radio, Hoe hebben jullie het gedaan?

Bericht door matheeuwissen » 16 mar 2013, 13:16

Al wel eens gedacht aan een autoradio van het merk Becker... Zijn om te zie saaie radio's, maar kwalitatief erg goed.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

yltkdy

Re: Originele BMW Radio, Hoe hebben jullie het gedaan?

Bericht door yltkdy » 16 mar 2013, 13:51

Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn. die houden we in ons achterhoofd. Iemand anders nog sugesties?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie”