Chiptuning nog intact na softwarewissel bij 335d Schnitzer ?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
dannyb

Chiptuning nog intact na softwarewissel bij 335d Schnitzer ?

Bericht door dannyb » 25 feb 2013, 21:05

Goedeavond iedereen,

Ik heb een vraag over een garantie die de BMW dealer mij gaf, ná een software vernieuwing die de dealer heeft moeten uitvoeren. nl. dat de originele schnitzer af-fabriek tuning, onaangeroerd zou blijven en in nog steeds zou werken !
Dit alles moest gebeuren nadat ik een trekhaak heb laten onderbouwen (elebtrisch). Waarna de auto niet meer strartte en het stuurslot er niet meer afging.

De softwarewissel is inmiddels gedaan en de auto loopt weer maar ik twijfel aan het vermogen !?

E91 335d Schnitzer 2007.

Mijn vraag is of dit verhaal uberhaupt mogelijk is .

alvast bedankt

gr. Danny

Dcreator

Re: Chiptuning nog intact na softwarewissel bij 335d Schnitz

Bericht door Dcreator » 27 feb 2013, 09:52

Beste dannyb,

Welkom op het forum,
Het is hier gebruikelijk dat je je eerst even voorstelt voordat je aan de slag gaat! Ik verwijs je graag door naar het voorsteltopic (je ziet het zo staan op de forum index vrij ver bovenaan). En verder veel succes op het forum & met je Probleem ofcourse!

Mvg,
Danny
Bimmerportal Team

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 28 feb 2013, 20:39

Ik denk dat chip tuning van Schnitzer door middel van een box gebeurd die ertussen gezet word, dus zouden ze die er tussen uit kunnen halen.
Maar ze zullen wel geen volledige voertuig update doen, alleen daarbij worden de software overschreven.
Ze zullen alleen de modulen van de trekhaak aanpassen, hoewel op het ander een forum iemand is die beweerd dat het ook zonder coderen kan, hij was zelfs in 2 uurtjes klaar.

Mathys

Bericht door Mathys » 15 mar 2013, 16:37

Bij mij is onlangs de module van de adaptieve xenon in de linker koplamp vervangen. (120D 12/08) Deze moest toen opnieuw geprogrammeerd worden. Mij werd gezegd dat 'aangrenzende' modules ook werden ge-update, zoals bv het stuurslot. Dus ik verwachtte dat de ecu niet werd aangeraakt....
Bij het ophalen merkte ik dat o.a. ook het navigatie menu was vernieuwd. Mijn tuning van auto tune heinz was ook helaas eraf en is er vandaag opnieuw opgezet. Ik merkte vooral verschil in de hogere versnellingen, dat er vermogen/koppel miste.....
Is jouw tuning via obd/ecu of idd zo'n tuning box?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Performance en tuning”