A.s. woensdag komt de schade-expert kijken naar de schade waarbij de dader op het kerkhof ligt.
Even afwachten dus... (zie vorige posts)
Nu dient het volgende probleem zich aan:
Sinds een paar dagen houd de motor erg in en is 'sloom', verbruik omhoog gegaan, maar geen storingen op dash. (kon haast niet eens meekomen met normale verkeer op snelweg met name bij inhalen). Tevens gaat het gepaard met een toenemende 'brom' (wellicht ook de eisenmann die daar meespeelt, moeilijk te horen) omdat dit vooral tot aan ongeveer 3000-3500rpm is.
Vanochtend naar garage met het idee, wellicht LMM of een kapot slangetje en daardoor misschien vacuum.
NOT
Uitlezen geeft probleem aan van Vanos... (nu heb ik er geen verstand van, maar hij heeft het uitgelegd).
1 van de tandwielen/sensoren (o.i.d.) geeft continue een foutmelding (niet op tijd, of te laat?). Stekker eraf gehad (voorste nokkenas? en waarom weet ik niet precies). Vervolgens er weer op, maar de wagen loopt voor geen meter meer stationair (was nog niet). Trillen, brommen etc.
Wrs. de distributieketting en de tandwielen vervangen en weer 'op tijd' zetten. Zal een duur grapje worden dan...
Baal enorm, ging de laatste jaren wel erg lekker, veel preventief onderhoud, weinig tot geen mankementen.
Extra info:
N42 motor
145x km.
dec. 2003
Met een beetje mazzel zou het volgens de monteur ook nog alleen aan een 'stiftje' van een tandwiel kunnen liggen, maar hij is bang dat de ketting op een tandwiel verplaatst is!!
Iemand nog iedeeen of suggesties?? Of waar op te letten etc. Tips zijn altijd welkom!