Ja had al gekeken, maar helaas.
Opzich niet erg kabel is toch al besteld, maar ik zit ook een beetje te kijken naar zo'n mp3 module ter vervanging van een cd wisselaar. Als ik toch nog de kabel moet leggen kan ik het in de handschoenenkast monteren.
Welke radio heb jij in je e36?
Re: Welke radio heb jij in je e36?
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
zou idd dan gewoon een Mp3 module naar je dashboard kastje leiden, veel minder werk, en praktischer! 
>>>>Showroom E36's<<<<
Respect dat je dat allemaal gaat doen. Ik heb alleen een ombouw gedaan van de 11-knops naar 18-knops OBC, en vond dat al lastig genoeg.BimmerBob schreef: Cool! Heb de CD43 nu al liggenWil naderhand ook die Dice module kopen. Qua design vind ik dit gewoon de beste radio voor een E36. Had namelijk de frames voor de dubbel din te maken al liggen maar ik ga toch voor het originele volle dashboard. Heb nu dus alles liggen voor CD43, van handmatige naar volautom. airco en van 8 knops obc naar 18.
Dit was tijdens het inbouwen:

En dan wil jij het nog verder los gaan trekken, om ook de airco op te bouwen... Respect.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een pietje precies ben, en de bedrading zoveel mogelijk via de originele aansluitpunten heb lopen. Daarom hangt links die bundel ook los.[/quote]
Mwa het dashboard uit elkaar halen vind ik nog best wel meevallen, ik had eergister het hele dashboard eens uit elkaar gehaald om te kijken hoe alles zit, dus de hele middenconsole met armsteun, console waar de schakelpook en raam bediening in zit, dan het opbergbakje en de obc eruit, gevolgd door het dashboardkastje en die kap onder het stuur. + deurpanelen. Dan zou ik verder nog het stuur de teller en het dashboard restant weg moeten pakken en dan had ik alles eruit. En in eigenlijk best weinig tijd had ik alles weer netjes in elkaar.
Kijk ik ga nu niet lopen vertellen, dat het niet mega veel werk is want dat snap ik ook wel haha:P
Maar ik ga als alles binnen is beginnen met de airco conversie (Daar moet ik het meeste voor uit elkaar halen). Eerst het airco systeem laten afzuigen (maar die had zowiezo nieuwe vloeistof nodig dus dat scheelt).
Dan plaats ik het kachelhuis met elektronische klepregeling (Gekocht met originele kabelboom), en ik plaats het steuergerät (kom niet op NL woord). Dan alles weer in elkaar, easier said than done, I know
Dan kijk ik of er nergens een storing is, en dan ga ik de week erna ofzo verder met 18 knops obc, die ik met beide stekkers en kabelboom gekocht heb + richtingaanwijzer voor obc + dat zwarte kastje (kom niet op de term), en ik had gelukkig de 8 knops versie dus ik kan 'm zo installeren dat alles werkt (met check control dus).
Ja en de radio is de wereld niet haha.
Wil eigenlijk nog eens een set harman kardon speakers, maar vind ze toch wel erg duur op ebay.de
Wat heb jij voor jouw set betaald als ik vragen mag?
-
AtteTjaPNurD
Ik Heb een Pioneer Avh 6300BT Leuker radio met leuke opties!
- deepbass909
Dat stuk valt ook nog wel mee, al ligt het een beetje aan de opties in je auto. Ik weet niet of je bijv. verlichting bij de voeten hebt e.d., dat maakt dat je al weer wat extra stekkers e.d. los moet halen.BimmerBob schreef: Mwa het dashboard uit elkaar halen vind ik nog best wel meevallen, ik had eergister het hele dashboard eens uit elkaar gehaald om te kijken hoe alles zit, dus de hele middenconsole met armsteun, console waar de schakelpook en raam bediening in zit, dan het opbergbakje en de obc eruit, gevolgd door het dashboardkastje en die kap onder het stuur. + deurpanelen. Dan zou ik verder nog het stuur de teller en het dashboard restant weg moeten pakken en dan had ik alles eruit. En in eigenlijk best weinig tijd had ik alles weer netjes in elkaar.
Maar voor de airco moet het dash er zelf ook nog uit, samen met alle luchtkanalen. Ik heb daar ooit weleens een foto-verslag van gezien, en dat was niet bepaald een kleine klus...
De dingen op de foto heb ik al vaker los gehad, en dat gaat inderdaad wel snel, zeker als je alle schroeven direct weet te vinden.
Ik heb er, schrik niet, uiteindelijk iets van €450 voor betaald, ex verzending en douane kosten (dat was ook nog minimaal €100, exact weet ik niet meer). En dan was het nog een incomplete set met defecte sub en later middentoners en tweeters die defect bleken te zijnKijk ik ga nu niet lopen vertellen, dat het niet mega veel werk is want dat snap ik ook wel haha:P
Maar ik ga als alles binnen is beginnen met de airco conversie (Daar moet ik het meeste voor uit elkaar halen). Eerst het airco systeem laten afzuigen (maar die had zowiezo nieuwe vloeistof nodig dus dat scheelt).
Dan plaats ik het kachelhuis met elektronische klepregeling (Gekocht met originele kabelboom), en ik plaats het steuergerät (kom niet op NL woord). Dan alles weer in elkaar, easier said than done, I know![]()
Dan kijk ik of er nergens een storing is, en dan ga ik de week erna ofzo verder met 18 knops obc, die ik met beide stekkers en kabelboom gekocht heb + richtingaanwijzer voor obc + dat zwarte kastje (kom niet op de term), en ik had gelukkig de 8 knops versie dus ik kan 'm zo installeren dat alles werkt (met check control dus).
Ja en de radio is de wereld niet haha.
Wil eigenlijk nog eens een set harman kardon speakers, maar vind ze toch wel erg duur op ebay.de
Wat heb jij voor jouw set betaald als ik vragen mag?
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Ik wil toch nog gaan voor de wisselaar ipv mp3 module.
Nu heb ik de wisselaar kabel gelegd, beugel en wisselaar is er ook al.
Nu zit ik met stroom, ik heb een ronde aansluiting voor de wisselaar en ik mis nog een witte stroomstekker.
Hoe zou ik deze kunnen leggen? Ik neem aan dat ik de witte stekker gewoon bij de dealer kan bestellen dus dat lijkt me geen probleem..
Nu heb ik de wisselaar kabel gelegd, beugel en wisselaar is er ook al.
Nu zit ik met stroom, ik heb een ronde aansluiting voor de wisselaar en ik mis nog een witte stroomstekker.
Hoe zou ik deze kunnen leggen? Ik neem aan dat ik de witte stekker gewoon bij de dealer kan bestellen dus dat lijkt me geen probleem..
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||