Bekabeling e36 coupe '94 mbt subwoofer

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
DeTonny

Bekabeling e36 coupe '94 mbt subwoofer

Bericht door DeTonny » 28 jan 2013, 20:10

Heu mensen,

Ik kon het antwoord hier niet echt vinden, alleen iets over de sedan.

Ik heb een actieve sub + ingebouwde versterker gekocht. Nou vroeg ik mij allereerst af, hoe ik het beste de stroom het interieur in krijg? Bij mijn Charade had ik heb gewoon door een rubber in het schutbord gedrukt en ergens onder het dashboard weer opgevist. Ik ben er echter al achter dat dit bij de bmw niet zo makkelijk zal gaan. Hele dashboard is dicht:|.

En kan ik het beste de kabels via het middenconsole onder de vloerbedekking naar de kofferbak brengen of zitten er ook bereikbare kabelgoten bij de deuren?

Verder vroeg ik mij af, als iemand dit zo weet (kom er morgen zelf toch achter), hoe groot de speakers voor onder het dashboard zijn? Heb namelijk nog wat Clarionspul liggen uit mijn Daihatsu, en hoop echt dat hier een juiste maat bij zit om de nokiatjes te vervangen.

k*t dat het zo snel donker is :( . Had graag nog even lopen rommelen in de auto op dit moment. Subje klinkt trouwens prima, vanmiddag al even check-test gedaan!

Ik hoor graag hoe jullie dit gefixt hebben in jullie coupe's!

Greets Tonny

AtteTjaPNurD

Re: Bekabeling e36 coupe '94 mbt subwoofer

Bericht door AtteTjaPNurD » 28 jan 2013, 20:54

speakers zijn 13 cm

DeTonny

Bericht door DeTonny » 28 jan 2013, 21:09

Chill, laat 1 setje juist net 13 cm zijn!=] Nog even dat frame van mijn Charade eraf schroeven morgen! Hopelijk is hij trouwens niet te diep....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rene08 op 30 jan 2013, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten

johnsdale

Bericht door johnsdale » 28 jan 2013, 21:21

Ik heb de kabel er aan de bestuurderskant door gekregen, de vloerbedekking aan de binnenkant bij de pedalen los gehaald en een soort dopje er weg gedrukt en toen de kabel langs de bestuurderskant weggewerkt..
Ik ben de maat van de speakers bij de voeten vergeten.. dit was 10 of 13..

johnsdale

Bericht door johnsdale » 28 jan 2013, 21:22

13 dus :-)

AtteTjaPNurD

Bericht door AtteTjaPNurD » 28 jan 2013, 21:31

zou het dan niet makkelijker zijn om de kabel aan de passagierskant door te voeren aangezien de accu daar tog ligt

johnsdale

Bericht door johnsdale » 28 jan 2013, 22:41

Jah eigenlijk wel, maar daar zit het gat niet..

Dcreator

Bericht door Dcreator » 28 jan 2013, 23:19

ik heb ook draden vanaf mijn radio naar achter toe getrokken,

Ook via de bijrijderskant gedaan, de cover die bij je dorpel zit kun je losklikken (naar achter toe schuiven, anders breken alle clipjes af!) vervolgens ff de zitting van de achterbank los, zodat hij net onderaan bij het achterste paneel kan aan de zijkant, en je wangen van je rugleuning eruit, daar zaten bij mij fabrieks af gaten (diameter van 10cm of iets) en daar kan je dus prima je kabels toe naar de kofferbak krijgen, kwamen dan in de buurt van je topmounts uit!

dit alles kostte me Ruim genomen misschien een half uurtje?

DeTonny

Bericht door DeTonny » 28 jan 2013, 23:39

johnsdale schreef:Ik heb de kabel er aan de bestuurderskant door gekregen, de vloerbedekking aan de binnenkant bij de pedalen los gehaald en een soort dopje er weg gedrukt en toen de kabel langs de bestuurderskant weggewerkt..
Ik ben de maat van de speakers bij de voeten vergeten.. dit was 10 of 13..
Bedankt voor de tip! De kabel even een weg in de motorruimte geven vind ik geen probleem. Zie meer op tegen het uit elkaar schroeven van mijn dashboard... Ben altijd bang dat er dingetjes gaan afbreken enzo

@Dcreator:
Ook bedankt voor die tips, deze mogelijkheid ga ik morgenvroeg gelijk bekijken!
Wat bedoel je achter de wangen gaten van 10cm? Bedoel je dat daar evt speakers kunnen? Waar moet het geluid dan heen? ((Of gewoon gaten, omdat het kan? Even confused hoe ik het nou moet lezen :gek: ))

Dcreator

Bericht door Dcreator » 28 jan 2013, 23:55

achter de wangen van je achterbank (dit gaat wel over coupe) zitten bij mij tegen je rugdeel zegmaar, gaten, aan je bestuurderskant lopen hier al kabels doorheen, aan de bijrijderskant zit er een rubberen dop op, die kun je zonder moeite lostrekken, en dan heb je een doorgang van je interieur naar je kofferbak, lijkt mij wel weinig nut voor speakers, aangezien ze dan achter je bank verdwijnen :whistle:

ik heb zelf ovalen JBL's met adapters zodat ze op de standaard plekken bevestigd worden onder je hoedeplank, en daarmee heb ik naar mijn mening voldoende geluid van achter hoor, dus denk dat je weinig extra gaten nodig gaat hebben als je goede geluids apparatuur gebruikt! :duim:

DeTonny

Bericht door DeTonny » 30 jan 2013, 00:40

Ik wou even laten weten dat het is gelukt! Via de passagierszijde kreeg ik het draad niet door bij de bedrading van de zekeringen. Na google aan te spreken, is het gelukt om hem door te voeren onder de accu langs (je moet hiervoor de accu even demonteren. Bedankt voor de informatie.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie”