airbag lampje brandt continue
airbag lampje brandt continue
Sinds paar dagen brandt t airbaglampje.
Nu had ik al gelezen dat het iets is met een sensormat in de stoel.
Ik heb ook al gezocht maar kan t nergens vinden, wat zoiets nieuw kost EN of dit makkelijk te vervangen is?!
Weet iemand hier iets meer over?
Alvast bedankt.
Mvg
Dave
Nu had ik al gelezen dat het iets is met een sensormat in de stoel.
Ik heb ook al gezocht maar kan t nergens vinden, wat zoiets nieuw kost EN of dit makkelijk te vervangen is?!
Weet iemand hier iets meer over?
Alvast bedankt.
Mvg
Dave
M.v.g.
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Dave
Re: airbag lampje brandt continue
Het hoeft niet perse je sensormat te zijn. Een veel voorkomend probleem is de weerstand in de stekkerverbinding die door je B stijl loopt. Dit heb ik zelf gehad. Dealer heeft destijds de stekkerverbinding er tussenuit gehaald en vast gesoldeerd. Melding is gereset en daarna geen probleem meer gehad.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Op ebay kan je ook weerstandjes kopen met bmw plug.
Dan ziet de auto dat je altijd een passagier hebt.
Dan ziet de auto dat je altijd een passagier hebt.
Ik heb deze besteld:
http://www.tweedehands.nl/auto-onderdel ... dium=email
Ik had al geen lampje branden op mijn dashboard (wellicht ooit eruit gesloopt vanwege irritatie) maar de storing is nu opgelost als ik BMW Scanner 1.4.0 start
.
http://www.tweedehands.nl/auto-onderdel ... dium=email
Ik had al geen lampje branden op mijn dashboard (wellicht ooit eruit gesloopt vanwege irritatie) maar de storing is nu opgelost als ik BMW Scanner 1.4.0 start
- DJLeonardo
Zo'n sensor mat is idd te krijgen en is met enige moeite te vervangen. Je moet idd de rugleuning even helemaal losmaken van de stoel (zijn 2 bouten) en de bekleding van het zitvlak aan de achterkant losmaken, dan kan je er wel bij.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
dus het makkelijskte is de stekkerverbinding controleren/vastsolderen?
moeilijk doen kan altijd nog, toch?!
Bedankt voor de antwoorden..
moeilijk doen kan altijd nog, toch?!
Bedankt voor de antwoorden..
M.v.g.
Dave
Dave
Kan je m beter niet eerst even uitlezen?? Er zijn meerdere oorzaken mogelijk, dus dat kan je helpen te voorkomen veel werk voor 'niks' te doen.
Ik heb zelf namelijk ook zo'n storing, meermalen gewist, stekker onder stoel gecontroleerd, maar de storing lijkt uit de sleepring te komen (googlend op de storingscode). Heeft iemand trouwens daar ervaring mee, waant ik kan zo niks vinden daarover.. wil t graag oplossen!
Ik heb zelf namelijk ook zo'n storing, meermalen gewist, stekker onder stoel gecontroleerd, maar de storing lijkt uit de sleepring te komen (googlend op de storingscode). Heeft iemand trouwens daar ervaring mee, waant ik kan zo niks vinden daarover.. wil t graag oplossen!
- Edit:
- nou, bij mij lijkt het te maken te hebben met de boordspanning
Laatst gewijzigd door AlexS op 01 dec 2012, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
idd, ik zou hem eerst laten uitlezen. dan weet je precies welke airbag in storing staat.
als het je sensormat bijrijdersstoel is, dan zou ik gewoon zo'n weerstandje kopen. (marktplaats staan ze wel voor 12.50 euro) deze laat de computer denken dat er altijd iemand op de stoel zit, dus dat de airbag altijd afgaat bij een ongeluk waarbij de stuurairbag ook ploft. dit is een veel goedkopere oplossing dan zo'n sensormatje vervangen, en die matjes gaan toch telkens stuk is mijn ervaring.
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto- ... ousPage=lr
als het je sensormat bijrijdersstoel is, dan zou ik gewoon zo'n weerstandje kopen. (marktplaats staan ze wel voor 12.50 euro) deze laat de computer denken dat er altijd iemand op de stoel zit, dus dat de airbag altijd afgaat bij een ongeluk waarbij de stuurairbag ook ploft. dit is een veel goedkopere oplossing dan zo'n sensormatje vervangen, en die matjes gaan toch telkens stuk is mijn ervaring.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
goeie tips!
het lampje brandde trouwens vandaag NIET....
maar ik zal er aan denken om m een keer te laten uitlezen!
Nogmaals bedankt!
het lampje brandde trouwens vandaag NIET....
maar ik zal er aan denken om m een keer te laten uitlezen!
Nogmaals bedankt!
M.v.g.
Dave
Dave
- DJLeonardo
het kan ook nog je gordelspanner zijn he...misschien is dat stekkertje niet meer lekker (beschadigd bij het stofzuigen ofzo)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
sh** 5 euro te veel betaaldbuutnhuus schreef:idd, ik zou hem eerst laten uitlezen. dan weet je precies welke airbag in storing staat.
Of 17,50 als het een andere storing is
(zit gewoon ff te zieken hoor hahah)
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Bij mij was het zo dat als ik op de zitting van de bijrijders stoel sloeg, het lampje aan en uit ging. Sensormatje kapot. Nieuwe gehaald bij de dealer voor volgens mij 80 euro ofzo. Vaste bekleder van de zaak in laten bouwen, nadat ik de stoel bij hem had ingeleverd.
Weerstandje kan ook, maar heb zelf voor de originele weg gekozen. Misschien zelf ook even op de het zitgedeelte slaan.
Weerstandje kan ook, maar heb zelf voor de originele weg gekozen. Misschien zelf ook even op de het zitgedeelte slaan.
BMW E46 330i
Die weerstanden zijn dikke rotzooi.
Heeft 1 maand goed gewerkt en daarna is de weerstand gewoon doorgebrand.
Vrvolgens gewoon door een garage door laten solderen voor 10 euro.
2 jaar later geen meldingen gehad.
Heeft 1 maand goed gewerkt en daarna is de weerstand gewoon doorgebrand.
Vrvolgens gewoon door een garage door laten solderen voor 10 euro.
2 jaar later geen meldingen gehad.
ik had ook eerst sensormatje vervangen toendertijd. met de gedachte van: OEM is altijd beter dan zo'n weerstandje...
...niet dus, na een dik jaar weer kaduuk. geen garantie meer, ten 1e omdat ie ouder dan 'n jaar was, en ten 2e omdat hij niet door de dealer was gemonteerd. (stekker was ondertussen al doorgesoldeerd)
daarna maar zo'n weerstandje gehaald, en gaat nu al ruim 2 jaar goed.
...niet dus, na een dik jaar weer kaduuk. geen garantie meer, ten 1e omdat ie ouder dan 'n jaar was, en ten 2e omdat hij niet door de dealer was gemonteerd. (stekker was ondertussen al doorgesoldeerd)
daarna maar zo'n weerstandje gehaald, en gaat nu al ruim 2 jaar goed.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008