Bericht
door Longbow » 18 nov 2012, 14:39
Dat et47 het beste is voor n 3 serie wil niet altijd zeggen dat het ook past. Mijn X5 velgen hebben et45 en et49 (uit t hoofd). Zou goed moeten zijn zou je zeggen. Maar omdat ze zo breed zijn, 9j voor en 10j achter, loopt het gewoon aan. De voorvelgen schrapen heel licht langs de schokbreker, en de achtervelgen lopen aan tegen binnenkant wielkuip. Dus ondanks dat de et waarde vd velgen nagenoeg perfect is, kan het toch zijn dat het niet past.
Voordat de wintervelgen erop gingen was ik aan het experimenteren met spacers, 5mm voor en 10mm achter. Als ik hier na de winter mee verder ga zou ik de 10mm spacers voor zetten, en nieuwe 8mm's halen voor achter. Dit omdat de achterbanden aanliepen langs de wielkast randen bij stevig inveren, terwijl deze al uitgerold zijn.
Ongeacht de et waarde is bijna elke velg wel passend te maken, maar als ik het overnieuw moest doen denk ik dat ik toch voor wat smallers gekozen had. M3 velgen en veel andere setjes zijn 19x8,5 en 19x9,5 en ik zou persoonlijk niet breder gaan als dit.