Olie temperatuur meting.
Re: Olie temperatuur meting.
Ben nu bezig met een leuke optie, makkelijk aan te sluiten en compact.
Laatst gewijzigd door Hompie op 01 aug 2017, 06:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb inmiddels de de onderste besteld met rode verlichting voor 35 euro incl. verzending op eBay.
Laatst gewijzigd door Hompie op 01 aug 2017, 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goliath
Ah dat is ook geen slechte optie. Waar ga je hem wegwerken? En moet je deze op dezelfde manier aansluiten?
Daar ben ik nog over aan het nadenken, ik denk links naast me stuurkolom op het zwarte vlak, dan kan de kabel mooi langs het stuurkolom naar de combi (zonder gaten te maken, omdat de aansluitingen rechts uit de meter komen)
De aansluiting blijft hetzelfde (witte 26 polige stekker) pin 6 geschakelde voeding en pin 17 olie niveau sensor met signaal voor thermische temperatuur meting en pin 1 massa.
Ik heb hem besteld op eBay uit Taiwan (elders kon ik geen rode display vinden, alleen blauwe) dus zal wel even duren voor die binnen is.
De aansluiting blijft hetzelfde (witte 26 polige stekker) pin 6 geschakelde voeding en pin 17 olie niveau sensor met signaal voor thermische temperatuur meting en pin 1 massa.
Ik heb hem besteld op eBay uit Taiwan (elders kon ik geen rode display vinden, alleen blauwe) dus zal wel even duren voor die binnen is.
-
Holographic91
Ziet er interresant uit. Zou je foto's willen plaatsen na de montage?
Gaan we doen 
Temperatuur meter is binnen, lekker snel in 10 dagen van Taiwan naar Nederland, ga hem in het weekend monteren, foto's volgens nog 
Kan met succes mededelen dat het helaas niet werkt op de aangesloten punten van je combi, heb ze in de gaten van de stekker geprikt om geen kabels te beschadigingen, maar helaas de meter bleef op 120 graden knipperen en meer gebeurde er niet 
Heb toch nog even gekeken om me gemak en de draad (2 draads) van de olie temperatuur zender in het oliefilterhuis loopt naar de DME toe (grote kast rechts in de hoek) ik heb de meter even losjes aan gesloten op de aansluitingen van de zender en vanaf dat punt meet ie wel de olie temperatuur netjes
Dus ga ik in het weekend op me gemak een nette aftakking maken vanaf de zender aansluiting bij het DME en dan daarachter gelijk naar binnen toe.
De geschakelde plus en massa pak ik gewoon vanaf me combi en dan zou het moeten lukken, ik kom er nog op terug (eventueel met foto's)
Dus ga ik in het weekend op me gemak een nette aftakking maken vanaf de zender aansluiting bij het DME en dan daarachter gelijk naar binnen toe.
De geschakelde plus en massa pak ik gewoon vanaf me combi en dan zou het moeten lukken, ik kom er nog op terug (eventueel met foto's)
De aanhouder wint zeggen ze toch weleens 
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Zeker weten 
Ben er een beetje uit, als je de deksel van je DME eraf schroeft zie je een grote zwarte 52 polige stekker (X60003) zitten.
Als je daar pin 27 (RT/BL) en pin 28 (GR/BR) van gebruikt heb je de aansluitingen van je olie temperatuur zender gevonden
Vanaf dat punt kun je verder alle soorten meters aansluiten en je kan ook gemakkelijk naar binnen achter je DME.
Als je daar pin 27 (RT/BL) en pin 28 (GR/BR) van gebruikt heb je de aansluitingen van je olie temperatuur zender gevonden
Vanaf dat punt kun je verder alle soorten meters aansluiten en je kan ook gemakkelijk naar binnen achter je DME.
Laatst gewijzigd door Hompie op 01 aug 2017, 06:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuk deze info, ben benieuwd naar je eindresultaat 
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Zo vandaag even wezen testen, maar krijg de meter niet goed werkend, wel metend maar onjuiste en te hoge waardes
Stekker er uit 63 graden (contact ook uit) en stekker erin 103 graden met lauwe motor gemeten
wel oplopend bij draaiende motor (met stekker erin uiteraard
Maar goed ik heb het geprobeerd en sluit het boek.
Dan maar iets meer betalen en de EKombi van CS monteren toch
Stekker er uit 63 graden (contact ook uit) en stekker erin 103 graden met lauwe motor gemeten
Maar goed ik heb het geprobeerd en sluit het boek.
Dan maar iets meer betalen en de EKombi van CS monteren toch
Laatst gewijzigd door Hompie op 01 aug 2017, 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Inmiddels de EKombi besteld bij Car Solution (kerst kadootje)