Raam schakelaar. Help.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Heinie_79

Raam schakelaar. Help.

Bericht door Heinie_79 » 01 nov 2012, 07:27

Goede morgen,

Ik kan straks een setje houten interieurlijsten ophalen voor een sedan maar zit alleen met het volgende; mijn auto heeft alleen electrische ramen voor en het gedeelte bij de pook heeft de uitsparingen voor 4 electrische ramen. De auto is een PFL zou ik hier gewoon een setje schakelaars voor 4 ramen kunnen gebruiken om zo het gat op te vullen en dat mijn ramen voor gewoon nog werken?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Bmw 320i Steptronic '98 Sienna Red, DIY Wood trim, ACC, PDC, Bmw Business CD, Sportstuur met MFL, zelfdimmende binnenspiegel, Armsteun, iPhone interface, 17" stalen velgen zilver met winterbanden icm Apex 35mm veren.

mevlut0405

Re: Raam schakelaar. Help.

Bericht door mevlut0405 » 01 nov 2012, 10:24

Waarscchijnlijk zou dit gewoon moeten werken, schakelaars leg je er in zonder het aan te sluiten. Enige wat versnderd is dat er 2 (niet aangesloten) schakelaars komen.

Correct me if i'm wrong
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL

Rene08

Bericht door Rene08 » 01 nov 2012, 10:41

De schakelaars voor vier electrische ramen zijn wel één geheel (per kant). En er zit ook maar één stekker aan. Misschien is deze stekker wel anders voor de 'enkele' schakelaars. Mijn vorige BMW had 'enkele' schakelaars, maar ik kan me dit niet meer herinneren.

Misschien zijn de stekkers wel hetzelfde, maar dat bij 'enkele' schakelaars gewoon niet alle pinnen van de stekker gebruikt worden. Dan zou het gewoon moeten werken zoals je bedacht hebt.

Ik kan straks wel even een foto maken van mijn stekkers met vier electrische ramen. ;)

Vergis je alleen niet in de kosten. Bij mijn vorige BMW was de 'enkele' schakelaar stuk aan één kant, en dat koste toen al iets van €40,-.

Heinie_79

Bericht door Heinie_79 » 01 nov 2012, 10:55

Dankje voor de reactie jongens.

Ik had op internet al gevonden dat de stekkers er hetzelfde uitzien, ik kan me ook niet indenken dat ze alle pinnen "omgooien" bij de verschillende schakelaars. Idd wat Rene zegt denk ik, dat er gewoon geen draden/pennen zitten in mijn auto. Als ik het goed heb is het een "vierkante" stekker voor de bestuurderskant en een "langwerpige" voor de passagiers kant.
Bmw 320i Steptronic '98 Sienna Red, DIY Wood trim, ACC, PDC, Bmw Business CD, Sportstuur met MFL, zelfdimmende binnenspiegel, Armsteun, iPhone interface, 17" stalen velgen zilver met winterbanden icm Apex 35mm veren.

Rene08

Bericht door Rene08 » 01 nov 2012, 11:04

Stekkers zijn idd hetzelfde. Was net op zoek naar afbeeldingen op google. ;)

Vierkante en langwerpige stekker klopt idd.

Ik heb hetzelfde gehad met de knoppenbalk. Andere knoppenbalk gekocht, met meer functies, en die past gewoon op de huidige bekabeling (stekker). Zelf kabels en pinnen bij zetten en je extra functie werkt. Ik denk dat BMW hetzelfde doet met de raamschakelaars. :)

Heinie_79

Bericht door Heinie_79 » 01 nov 2012, 11:11

Zou mooi zijn als het werkt, dan heb ik mooie "houten" sierlijsten. Okay de knopjes zijn dan loos maar beter dan een gat... Schakelaars komen op €20,- voor een gebruikt setje.

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”