Remmen trillen
- DJLeonardo
Re: Remmen trillen
Ik heb afgelopen zomer mijn schijven vervangen nadat ze krom waren. Ze waren nog geen jaar oud. Daarvoor ook al vervangen vanwege het krom zijn.
Ik voel nu ook alweer dat ze krom aan het gaan zijn, althans, waarschijnlijk een kant. Heb nu maar nieuwe remklauwen besteld (omruilsetjes)
Het hele verhaal met draagarmen heb ik al gehad dus dat is uitgesloten. Bij mij trilt het ook niet. maar ik voel bij langzaam rijden/remmen dat er iig een wiel ongelijkmatig remt.
Ik voel nu ook alweer dat ze krom aan het gaan zijn, althans, waarschijnlijk een kant. Heb nu maar nieuwe remklauwen besteld (omruilsetjes)
Het hele verhaal met draagarmen heb ik al gehad dus dat is uitgesloten. Bij mij trilt het ook niet. maar ik voel bij langzaam rijden/remmen dat er iig een wiel ongelijkmatig remt.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Is t een automaat? heeft de 1 serie t ook of rij je daar niet zoveel mee?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
- DJLeonardo
was ff een gokje.. dan ga ik al snel denken aan een kromme naaf, velg, wiellagerspeling. Schijven van een goeie kwaliteit gaan in de basis maar krom door 2 dingen; temperatuursverschillen op de schijf of onvolkomenheden in de wielnaaf/lager/velgcombinatie
voel is of je wat vreemds voelt aan een schijf? (en dan wel een die ouder is als 1000km) soms krijg je een ribbel in de remschijf en dan zul je de remklauwbussen moeten vervangen (40 euro geloof ik)
- DJLeonardo
Lagers incl. naaf zijn net vernieuwd. ik denk echt de remzuiger die blijft hangen.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Laat graag maar even horen of dat het was.. ik (en meerderen met mij denk ik) zijn erg benieuwd!
Wissel zelf en met de hand en met momentsleutel .
Door plas water betwijfel het , let hier op sinds ik problemen heb.
Als weer krom trekt ,ga ik wiellager vern, komt bij vw ook voor de wiellagers, dan is probleem weg.
Wiellagers voelen goed aan en kosten 150 euro,dus die ga ik niet zomaar vern.
Heb bij afdraaien vd schijven ,ook de rubber busjes die in de remklauw zitten en de veer vern ,door oem onderdelen.
In tis staat een heel verhaal bij remmen trillen.dus een bekend probleem bij bmw.
jw
Door plas water betwijfel het , let hier op sinds ik problemen heb.
Als weer krom trekt ,ga ik wiellager vern, komt bij vw ook voor de wiellagers, dan is probleem weg.
Wiellagers voelen goed aan en kosten 150 euro,dus die ga ik niet zomaar vern.
Heb bij afdraaien vd schijven ,ook de rubber busjes die in de remklauw zitten en de veer vern ,door oem onderdelen.
In tis staat een heel verhaal bij remmen trillen.dus een bekend probleem bij bmw.
jw