Remmen trillen
Remmen trillen
Hallo
Heb e46 320i nu voor derde keer trillen de remmen, wat kan ik beste monteren
1 oem ging trillen maar was versleten
2 bosch na 1000 km trillen , voorremcilinders gereviseerd , was toen weg
na 20000 km ,kan nog geen sluitage zien aan de schijven ,veel grote weg , weer trillen
Wat kan ik beste monteren?
En waar bestellen ?
mvg jw
Heb e46 320i nu voor derde keer trillen de remmen, wat kan ik beste monteren
1 oem ging trillen maar was versleten
2 bosch na 1000 km trillen , voorremcilinders gereviseerd , was toen weg
na 20000 km ,kan nog geen sluitage zien aan de schijven ,veel grote weg , weer trillen
Wat kan ik beste monteren?
En waar bestellen ?
mvg jw
Re: Remmen trillen
Controleer je draagarmen. Daar wil nog wel eens speling op ontstaan. Of anders n keer echt goed stampen met de auto, dat het spul goed heet word (dat je je remmen ruikt zeg maar) Dan is alles weer schoon gebrand 
-
Marc 320d
Wat Vliet zegt, het zijn vaker de draagarm rubbers dan de schijven zelf.
Heb achterste draagarmrubbers al verv, de fuseekogels zitten ook in rubber ophanging in de draagarm ,maar kan geen speling voelen.
moet de schijven op slingering controleren met micro klokje, maar dat heb ik zelf niet.
Zal eerst is flink gaan remmen,
jw
moet de schijven op slingering controleren met micro klokje, maar dat heb ik zelf niet.
Zal eerst is flink gaan remmen,
jw
Ben ik met Judaz eens, niet raar gaan doen, trouwens, maak je de remschijven te heet dan kunnen deze kromtrekken, ben je nog verder van huis.
Kijk de boel even goed na op speling, de E46 is best wel gevoelig in de voortrein, vaak zijn de draagarmrubbers versleten, was bij mijn vorige 320i ook het geval.
Kijk de boel even goed na op speling, de E46 is best wel gevoelig in de voortrein, vaak zijn de draagarmrubbers versleten, was bij mijn vorige 320i ook het geval.
ik heb al eerder eens iets gepost over kromme schijven....... Het is bijna niet mogelijk om met OEM spul als je het gewoon op de openbareweg gebruikt kromme schijven te krijgen. Zie onderstaand artikel:
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths" onclick="window.open(this.href);return false;
....tenzij je echt op het circuit stampt als een malle wil ik wel eens de metingen zien van de "kromme schijven". Als je schijven goed opwarmt brand je het residu er af en trilt het niet meer. Op de openbare weg krijg je je blokken en schijven niet zo warm dat je naar fading (glazig worden) krijgt. Lukt mij op de Nurburgring al bijna niet...... Ik vraag hem niet om als n malle te remmen, alleen om het spul warm te krijgen. Btje left foot braking tijdens het rijden, that's all...
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths" onclick="window.open(this.href);return false;
....tenzij je echt op het circuit stampt als een malle wil ik wel eens de metingen zien van de "kromme schijven". Als je schijven goed opwarmt brand je het residu er af en trilt het niet meer. Op de openbare weg krijg je je blokken en schijven niet zo warm dat je naar fading (glazig worden) krijgt. Lukt mij op de Nurburgring al bijna niet...... Ik vraag hem niet om als n malle te remmen, alleen om het spul warm te krijgen. Btje left foot braking tijdens het rijden, that's all...
Ik ben het wel met Vliet eens. Dat helpt nog wel is. Als je hem in de winter een weekje laat staan, en dan weer is gaat rijden voel en hoor je dat er roest? op je schijf zit. Een paar keer even goed remmen en het is weer perfect.
Veel mensen die op de snelweg rijden en veel op de motor afremmen hebben zelfs vaak dat er roest op de achterremmen onstaat, dat moet je een keer goed er afremmen.
Veel mensen die op de snelweg rijden en veel op de motor afremmen hebben zelfs vaak dat er roest op de achterremmen onstaat, dat moet je een keer goed er afremmen.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Remmen en trillen kan zoveel zijn..Heb het ook allemaal een keer gehad met de 318i.
Wat ik toen vervangen heb:
-Remleidingen (kan viezigheid inzitten)
-Remschijven (krom)
-Blokken (op)
-Remvloeistof verversen
-Remklauwen
Toen was het even weg. Toen draagarmen en andere wielen. Je moet deze punten even nagaan, wat je nog niet hebt gedaan.
Wat ik toen vervangen heb:
-Remleidingen (kan viezigheid inzitten)
-Remschijven (krom)
-Blokken (op)
-Remvloeistof verversen
-Remklauwen
Toen was het even weg. Toen draagarmen en andere wielen. Je moet deze punten even nagaan, wat je nog niet hebt gedaan.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Ik heb op de e46 328i de standaard setup (alles OEM rondom). En die blokken hoef ik niet na 10-15 keer hard remmen weg te gooien gelukkig... Dan kan ik ze iedere maand wel gaan vervangen. Wij rijden +/- 3000km per maand en zeer vaak op hoge snelheid en die blokken gaan echt wel langer mee dan 15 keer hard remmen. Dat doe ik bijna wekelijks. Ik stamp m altijd behoorlijk hard overal langs op, meestal ruik ik de remmetjes ook wel. 1 keer per 1,5 jaar vervang ik de schijven/blokken.
Maar ik ben het met bovenstaande eens dat het hoogstwaarschijnlijk de draagarmen zijn (zie ook mijn reactie).
Maar ik ben het met bovenstaande eens dat het hoogstwaarschijnlijk de draagarmen zijn (zie ook mijn reactie).
Was remschijf rv ,deze was krom, heb per kant afgedraaid en weer gemonteerd ,omdat ik wil weten welke kant .
Het betreft bosch remschijven, dacht dit is goed spul maar helaas,je kan aan de schijf ,nog geen slijtrand ontdekken.
Het valt mij op dat het ieder jaar in de winter gebeurd.
Heeft iemand die ervaring ook ?
jw
Het betreft bosch remschijven, dacht dit is goed spul maar helaas,je kan aan de schijf ,nog geen slijtrand ontdekken.
Het valt mij op dat het ieder jaar in de winter gebeurd.
Heeft iemand die ervaring ook ?
jw
- DJLeonardo
Ik heb afgelopen zomer mijn schijven vervangen nadat ze krom waren. Ze waren nog geen jaar oud. Daarvoor ook al vervangen vanwege het krom zijn.
Ik voel nu ook alweer dat ze krom aan het gaan zijn, althans, waarschijnlijk een kant. Heb nu maar nieuwe remklauwen besteld (omruilsetjes)
Het hele verhaal met draagarmen heb ik al gehad dus dat is uitgesloten. Bij mij trilt het ook niet. maar ik voel bij langzaam rijden/remmen dat er iig een wiel ongelijkmatig remt.
Ik voel nu ook alweer dat ze krom aan het gaan zijn, althans, waarschijnlijk een kant. Heb nu maar nieuwe remklauwen besteld (omruilsetjes)
Het hele verhaal met draagarmen heb ik al gehad dus dat is uitgesloten. Bij mij trilt het ook niet. maar ik voel bij langzaam rijden/remmen dat er iig een wiel ongelijkmatig remt.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Is t een automaat? heeft de 1 serie t ook of rij je daar niet zoveel mee?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
- DJLeonardo
was ff een gokje.. dan ga ik al snel denken aan een kromme naaf, velg, wiellagerspeling. Schijven van een goeie kwaliteit gaan in de basis maar krom door 2 dingen; temperatuursverschillen op de schijf of onvolkomenheden in de wielnaaf/lager/velgcombinatie
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
voel is of je wat vreemds voelt aan een schijf? (en dan wel een die ouder is als 1000km) soms krijg je een ribbel in de remschijf en dan zul je de remklauwbussen moeten vervangen (40 euro geloof ik)