lichtschakelaar xenon
-
Daniel4589
lichtschakelaar xenon
Ha mensen,
Heb al een beetje rond gezocht maar kwam er niet helemaal uit.
Ik heb dus een 330i met OEM xenon en automatische hoogteregeling en tevens een regensensor. Hoe is het geregeld met de lichtschakelaar? Ik zie dat er ook schakelaars zijn met een "A" stand zijn. Als mijn schakelaar op "0" staat gaan mijn dimlichten automatisch aan, ongeacht of het nou licht of donker is. Ligt dit dan aan het bouwjaar of heeft dit andere oorzaken?
Ik ben er wel achter gekomen dat hij een coming home functie heeft. Mijn bimmer is trouwens uit 2001.
Gr Daniel
Heb al een beetje rond gezocht maar kwam er niet helemaal uit.
Ik heb dus een 330i met OEM xenon en automatische hoogteregeling en tevens een regensensor. Hoe is het geregeld met de lichtschakelaar? Ik zie dat er ook schakelaars zijn met een "A" stand zijn. Als mijn schakelaar op "0" staat gaan mijn dimlichten automatisch aan, ongeacht of het nou licht of donker is. Ligt dit dan aan het bouwjaar of heeft dit andere oorzaken?
Ik ben er wel achter gekomen dat hij een coming home functie heeft. Mijn bimmer is trouwens uit 2001.
Gr Daniel
Groeten Daniel
Re: lichtschakelaar xenon
Bij jou staat je module op DRL eu ingesteld, hiermee gaat altijd je verlichting aan.
Ik heb een licht / regen sensor en de lichtmodule heeft daarom een "A"
Je hebt ook gewoon een regensensor, deze zal jij hebben.
Als je je lichten wilt programmeren, Er zijn meer dan zat mensen van Bimmerportal door Nederland die kunnen programmeren.
Ik heb een licht / regen sensor en de lichtmodule heeft daarom een "A"
Je hebt ook gewoon een regensensor, deze zal jij hebben.
Als je je lichten wilt programmeren, Er zijn meer dan zat mensen van Bimmerportal door Nederland die kunnen programmeren.
-
Daniel4589
Ja alleen heb ik geen schakelaar met een "A". Ik heb wel onder mijn voorruit een soort sensor zitten, is deze dan van de lichtsensor? Hiermee bedoel ik dus niet de regensensor thv de binnenspiegel.
Groeten Daniel
Ik weet niet waarvan die sensor is, misschien dat je een foto er van kan maken.
Maar alle bmw's met lichtsensor zit deze in de regensensor verwerkt.
Maar alle bmw's met lichtsensor zit deze in de regensensor verwerkt.
-
Daniel4589
Ja ik zal binnenkort ff een foto plaatsen. Maar als ik een andere lichtschakelaar zou plaatsen met een "A" mode, zou het ook werken?
Groeten Daniel
nee aangezien je een regensensor hebt en geen regen/licht sensor
misschien dat er nog ergens een andere module zit.
Als je op http://realoem.com" onclick="window.open(this.href);return false; kijkt dan weet je ook hoe het precies zit
misschien dat er nog ergens een andere module zit.
Als je op http://realoem.com" onclick="window.open(this.href);return false; kijkt dan weet je ook hoe het precies zit
-
Daniel4589
- SubCityZero
Als je geen lichtmodule hebt met een 'A'-tje (dus een 4e stand) dan heb je dus waarschijnlijk geen lichtsensor.
Ik weet ook niet of je auto er op voorbereid is, en je dus alleen maar een schakelaar om hoeft te zetten .. (Sensor moet ook aanwezig zijn, en weet niet of dat standaard het geval is dat die ook bij jouw ingebouwd zit in je regensensor.)
En wat betreft het aanpassen van de licht modus zoals Vinnie al beschreef, vind je hier een aantal mensen die in ieder geval BMW's kunnen uitlezen en herprogrammeren:
[Locaties en screenshots] BMW-Scanner 1.4.0
// EDIT // Vinnie was me voor m.b.t. de lichtsensor.
Ik weet ook niet of je auto er op voorbereid is, en je dus alleen maar een schakelaar om hoeft te zetten .. (Sensor moet ook aanwezig zijn, en weet niet of dat standaard het geval is dat die ook bij jouw ingebouwd zit in je regensensor.)
En wat betreft het aanpassen van de licht modus zoals Vinnie al beschreef, vind je hier een aantal mensen die in ieder geval BMW's kunnen uitlezen en herprogrammeren:
[Locaties en screenshots] BMW-Scanner 1.4.0
// EDIT // Vinnie was me voor m.b.t. de lichtsensor.
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Je kan de lichtschakelaar met een Automatische stand ook gebruiken zonder lichtsensor. Had de schakelaar nodig om OEM led achterlichten te kunnen programmeren en als de schakelaar op A staat gaat de verlichting aan als je de sleutel in je contactslot doet.
-
Daniel4589
Ok nou weet ik weer voldoende, thnx voor de snelle reacties allemaal 
Groeten Daniel