Mijn 330D start slecht als het vriest. Als contactsleutel in stand 2 staat, moet je een seconde lang een zoemend geluid horen. Dat ik hoor ik niet als hij niet aanslaat. Er is dan ook geen compressie. Het is net alsof er geen brandstof in de cylinder wordt gespoten. Bovendien wordt de motor niet meer warm (als die wel is aangeslagen ) .
Dit probleem had ik ook al drie jaar geleden. Destijds is de dieselpomp vervangen en zijn de gloeispiralen vervangen. Sindsdien heb ik ongeveer 70000 km gereden dus die zouden nog heel moeten zijn. De accu is ook goed.
Diesel schijnt te kunnen bevriezen en dan gaat het vlokken. Niet echt handig zeg maar, want op dat spul draait een motor niet goed.
Heb ik ook pas deze week te horen gekregen, had er zelf nog nooit van gehoord.
Men schijnt dan een paar liter (niet veel) benzine erbij te tanken, dan heb je er minder last van ofzo.
dat schijnt niet meer nodig te zijn John. Dat was in de jaren 80 doodnormaal om een liter of 4 tot 5 benzine op een dieseltank vol te gooien.
De fabrikanten hebben er nu voor gezorgd dat diesel niet meer bevriest.
Waren we altijd heel blij mee aan de pomp met dieselaars destijds....
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Hmm, afgelopen zaterdag stond nog iemand aan de kant van de weg met een werkbusje uit denk 2009. Vermoeden was dat de diesel bevroren was, weet natuurlijk niet of dat achteraf ook echt zo was of dat er iets anders aan de hand was.
Geen benzine erbij gooien, dat vinden pompverstuivers en common-railpompen niet fijn. Ook de injectoren kunnen niet met benzine overweg, ook niet een paar procent.
Vervang je brandstoffilter eens, een vuil filter slaat wellicht ook eerder dicht als het vriest door vochtophoping.
Sowieso is het met dit weer niet erg vreemd dat hij wat moeilijker start als hij buiten staat, maar als hij goed onderhouden is zou hij deze problemen eigenlijk niet moeten geven.
Kijk ook eens naar de thermostaat als de motor niet meer warm wordt. Dit is erg schadelijk!
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
Die van mij start ook niet van harte als het echt echt koud is. Maar goed, DDE geeft ook melding dat de gloeipluggen niet lekker zijn (ook niet raar met deze leeftijd en km stand denk ik)
laatst nog gehoord door een fout van brandstof leveraar de diesel wel bevroor en dat er een bedrijf met heel veel busjes niet meer kon rijden door vlokken...