''Verhoogde accu ontlading''
''Verhoogde accu ontlading''
Hallo allemaal,
Ik ben dit forum tegen gekomen door te zoeken op google. Het is mooi om te zien hoe mensen hier met elkaar ervaringen delen
over de soortgelijke beamers.
Ik ben sinds kort een eigenaar van een bmw 525d. Ik ben ook meteen met de eerste storing geconfronteerd.
Een week terug kreeg ik een melding van een verhoogde accu ontlading. Ik ben direct naar een specialist gegaan en die
zei dat ik de dynamo moest vervangen ( ongeveer € 400 inc btw) dat heb ik gedaan maar 2 dagen later kreeg ik de melding weer.
Komt dit iemand bekend voor? Is het toch iets anders dat de storing veroorzaakt i.p.v de dynamo?
Ook ben ik benieuwd of ik deze storing echt serieus moet nemen want ik wil straks niet voor verrassingen komen te staan.
Alvast bedankt!
Ik ben dit forum tegen gekomen door te zoeken op google. Het is mooi om te zien hoe mensen hier met elkaar ervaringen delen
over de soortgelijke beamers.
Ik ben sinds kort een eigenaar van een bmw 525d. Ik ben ook meteen met de eerste storing geconfronteerd.
Een week terug kreeg ik een melding van een verhoogde accu ontlading. Ik ben direct naar een specialist gegaan en die
zei dat ik de dynamo moest vervangen ( ongeveer € 400 inc btw) dat heb ik gedaan maar 2 dagen later kreeg ik de melding weer.
Komt dit iemand bekend voor? Is het toch iets anders dat de storing veroorzaakt i.p.v de dynamo?
Ook ben ik benieuwd of ik deze storing echt serieus moet nemen want ik wil straks niet voor verrassingen komen te staan.
Alvast bedankt!
Re: ''Verhoogde accu ontlading''
Ik zou o.a. dit topic eens doorlezen:
http://www.bimmerportal.nl/e60-e61-tech ... lit=dynamo" onclick="window.open(this.href);return false; kapot
Waarschijnlijk is er een module kapot in je wagen, die ervoor zorgt dat je accu langzaam wordt leeggetrokkent Het gesloten glasvezel circuit in je wagen is dan namelijk onderbroken en ik heb me door een BMW specialist laten vertellen dat zo'n onderbroken circuit als je daar te lang mee door blijft rijden zelfs als een virus kan gaan werken en langzaam ook de rest van de elektronica kan gaan 'aansteken' (omdat alles dus aan elkaar gelinkt zit), ofwel het is zaak er niet te lang mee door te blijven rijden (wel een typisch garagehouders praatje natuurlijk die graag wat wil vervangen, maar toch).
Medeforummer Kingfisher en ikzelf hebben hetzelfde probleem en bij ons is (zeer waarschijnlijk) de bluetooth module de boosdoener.
A.s. vrijdag ga ik deze laten vervangen en dan ben ik zelf hopelijk van het probleem af.
Werkt bij jou je bluetooth eigenlijk nog?
Andere veroorzakers van de "verhoogde accu ontlading" die ik online weleens heb gelezen:
- defecte accu
- defecte accukabel
- defecte dynamo(regulator)
- wagen gaat niet goed in de 'slaapstand' na het afsluiten
- sleutel die de accu kan 'leegtrekken' wanneer deze te dicht bij de auto in huis ligt
- water in de kofferbak
- probleem met achteraf ingebouwde electronica accessoires
http://www.bimmerportal.nl/e60-e61-tech ... lit=dynamo" onclick="window.open(this.href);return false; kapot
Waarschijnlijk is er een module kapot in je wagen, die ervoor zorgt dat je accu langzaam wordt leeggetrokkent Het gesloten glasvezel circuit in je wagen is dan namelijk onderbroken en ik heb me door een BMW specialist laten vertellen dat zo'n onderbroken circuit als je daar te lang mee door blijft rijden zelfs als een virus kan gaan werken en langzaam ook de rest van de elektronica kan gaan 'aansteken' (omdat alles dus aan elkaar gelinkt zit), ofwel het is zaak er niet te lang mee door te blijven rijden (wel een typisch garagehouders praatje natuurlijk die graag wat wil vervangen, maar toch).
Medeforummer Kingfisher en ikzelf hebben hetzelfde probleem en bij ons is (zeer waarschijnlijk) de bluetooth module de boosdoener.
A.s. vrijdag ga ik deze laten vervangen en dan ben ik zelf hopelijk van het probleem af.
Werkt bij jou je bluetooth eigenlijk nog?
Andere veroorzakers van de "verhoogde accu ontlading" die ik online weleens heb gelezen:
- defecte accu
- defecte accukabel
- defecte dynamo(regulator)
- wagen gaat niet goed in de 'slaapstand' na het afsluiten
- sleutel die de accu kan 'leegtrekken' wanneer deze te dicht bij de auto in huis ligt

- water in de kofferbak
- probleem met achteraf ingebouwde electronica accessoires
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: ''Verhoogde accu ontlading''
Ik ben benieuwd of dit bij jou (Mooggie) inderdaad de oplossing is. Mijn dynamo is compleet gereviseerd/vernieuwd en ook een te hoge weerstand in de plus-kabel (die mogelijk het leegtrekken van de accu veroorzaakte) is vervangen.
De verhoogde accuontlading is echter gebleven, iets wat je zeker merkt als je (net als ik) de auto soms dagen niet gebruikt. Het starten gaat dan moeizamer dan zou moeten.
De verhoogde accuontlading is echter gebleven, iets wat je zeker merkt als je (net als ik) de auto soms dagen niet gebruikt. Het starten gaat dan moeizamer dan zou moeten.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: ''Verhoogde accu ontlading''
Beiden bedankt voor de reacties.
Mooggie, volgens mij heb ik geen bluetooth module. Als ik bij de i-drive instellingen naar bluetooth zoek kan ik het nergens vinden.. Wel zit er een ingebouwde carkit van parrot in de auto, ik weet niet of dat dezelfde storing kan veroorzaken.
Ik zie nu aan jouw reactie dat er veel oorzaken kunnen zijn voor deze storing. De dynamo kan het bij mij niet zijn want die heb ik paar dagen terug vervangen. Misschien zal ik dan eens langs de dealer moeten gaan en de auto laten uitlezen. Hopen dat ze er dan achter komen.
Mooggie, volgens mij heb ik geen bluetooth module. Als ik bij de i-drive instellingen naar bluetooth zoek kan ik het nergens vinden.. Wel zit er een ingebouwde carkit van parrot in de auto, ik weet niet of dat dezelfde storing kan veroorzaken.
Ik zie nu aan jouw reactie dat er veel oorzaken kunnen zijn voor deze storing. De dynamo kan het bij mij niet zijn want die heb ik paar dagen terug vervangen. Misschien zal ik dan eens langs de dealer moeten gaan en de auto laten uitlezen. Hopen dat ze er dan achter komen.
Re: ''Verhoogde accu ontlading''
het lijkt ook alleen een diesel probleem te zijn, maar als je naar het rijtje mogelijke veroorzakers kijkt, zou je zeggen dat dat niet uit moeten maken 

Re: ''Verhoogde accu ontlading''
Voordat er vanalles de oorzaak kan zijn zou ik je adviseren eerst een van de grootste verbruikers te controleren. Mocht deze een kortsluiting bezitten, praat je echt over een verhoogde accu ontlading.
De dieselvoorverwarming laten checken.
Als er een sluiting in het verwarmingssysteem zit is dit voor de vakman zo te meten.
Trouwens: wat zegt je garage over het feit dat de storing niet is opgelost en naar nu blijkt zelfs een verkeerde diagnose heeft afgegeven?
De dieselvoorverwarming laten checken.
Als er een sluiting in het verwarmingssysteem zit is dit voor de vakman zo te meten.
Trouwens: wat zegt je garage over het feit dat de storing niet is opgelost en naar nu blijkt zelfs een verkeerde diagnose heeft afgegeven?
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: ''Verhoogde accu ontlading''
Hmmm, geen bluetooth dus ...Bmw525d schreef: Mooggie, volgens mij heb ik geen bluetooth module. Als ik bij de i-drive instellingen naar bluetooth zoek kan ik het nergens vinden.. Wel zit er een ingebouwde carkit van parrot in de auto, ik weet niet of dat dezelfde storing kan veroorzaken.

Ik mag toch hopen dat bij mij het probleem na a.s. vrijdag is opgelost na het vervangen van de bluetooth module, anders heb ik er voor niets € 600,- tegenaan gegooid (alhoewel mijn carkit dan natuurlijk wel weer zal werken dus ook weer niet helemaal).
Ben in ieder geval benieuwd waar de dealer bij jou mee gaat aan komen bij het uitlezen.
Sowieso een irritant probleem dit want eigenlijk ben je gewoon onderdeel voor onderdeel aan het vervangen a ca. € 500,-/stuk en dan maar hopen dat het probleem een keer is opgelost.

Re: ''Verhoogde accu ontlading''
ook ik heb de melding en heb ook geen bluetooth modul dus ben benieuwd
Re: ''Verhoogde accu ontlading''
Bij mijn was het de microswitch van het achterraam e61
gr willem
gr willem
Re: ''Verhoogde accu ontlading''
Je had je accu eerst even moeten laten doormeten. Blijkbaar was je accu halfdood. De garage heeft te makkelijk een conclussie getrokken wat betreft de dynamo. Ik had dit probleem ook een tijd lang. Sinds ik mijn auto had gekocht kwam ik veelvoudig deze melding tegen. Ik had er na een tijdje mee leren leven. Afgelopen oud en nieuw had ik wel een probleem hierdoor.
Ik had de auto geparkeerd voor de deur en was zelf later weggegaan. Door al dat (illegaal) vuurwerk denk ik dat mijn auto constant alarm geslagen heeft met als gevolg een dood accu. Volgende dag kon ik met mijn sleutel de deuren niet eens meer open krijgen.
Accu losgekopeld, laten doormeten (was dood), en laten reviseren. Nu rijd ik nog steeds (jawel), op dezelflde accu.
Bij het vervangen/loskoppelen van de accu neem je wel een risico. Deze zijn ivm met antidiefstal gechipt. Dat houd in dat dezelfde/de nieuwe accu moet worden ingeleerd. dus het is zeker geen plug & play!
succes
Ik had de auto geparkeerd voor de deur en was zelf later weggegaan. Door al dat (illegaal) vuurwerk denk ik dat mijn auto constant alarm geslagen heeft met als gevolg een dood accu. Volgende dag kon ik met mijn sleutel de deuren niet eens meer open krijgen.
Accu losgekopeld, laten doormeten (was dood), en laten reviseren. Nu rijd ik nog steeds (jawel), op dezelflde accu.
Bij het vervangen/loskoppelen van de accu neem je wel een risico. Deze zijn ivm met antidiefstal gechipt. Dat houd in dat dezelfde/de nieuwe accu moet worden ingeleerd. dus het is zeker geen plug & play!
succes
Re: ''Verhoogde accu ontlading''
Dit probleem had ik toen de IBS "Inteligente accu klem" (verzin het maar...) kapot was.
Om de paar dagen/ weken kreeg ik de melding over verhoogde accu ontlading.
Op een bepaald moment wilde de auto niet meer starten en zag ik toevallig dat dat de min klem (met die module eraan) verbrand was.
Vervangen, (oeps, 156 euro voor een accu klem!
) maar daarna liep de auto weer en ook die melding niet meer terug gehad.
Om de paar dagen/ weken kreeg ik de melding over verhoogde accu ontlading.
Op een bepaald moment wilde de auto niet meer starten en zag ik toevallig dat dat de min klem (met die module eraan) verbrand was.
Vervangen, (oeps, 156 euro voor een accu klem!

Re: ''Verhoogde accu ontlading''
Heb sinds een aantal weken ook deze melding... Achterruit verwarming werktvdan niet meer en ook de welkomsverlichting werkt dan niet... Vrijdag ff naar de dealer voor controle...
Re: ''Verhoogde accu ontlading''
Deze melding heb ik afgelopen week ook gehad in combinatie met openspringende achterruit. Een slecht werkende sluiting van de achterruit bleek de boosdoener omdat het slot continue het ruitje probeert dicht te trekken. Resultaat was dat ik maandag met een platte accu stond.
Vandaag is de sluiting vervangen en nu lijkt het opgelost (alleen nog maar van de dealer naar huis gereden).
Marco
Vandaag is de sluiting vervangen en nu lijkt het opgelost (alleen nog maar van de dealer naar huis gereden).
Marco
Re: ''Verhoogde accu ontlading''
Ik heb de auto laten uitlezen en er bleek een storing te zijn bij de accu, deze werd gereset en ik reed 2 dagen zonder de verhoogde accu ontlading. Na 2 dagen kwam de verhoogde accu ontlading opnieuw tevoorschijn. Ik ben het nu wel zat en ondertussen ook gewend ik rij al 3 maanden met deze storing. Af en toe als ik de auto start geeft die geen storing maar meestal wel. De specialist zei dat het misschien zou komen omdat ik weinig rij.
@ Storm
Nu ik jou verhaal lees krijg ik weer de motivatie om weer aandacht te besteden aan dit probleem. Want bij mij gaat de achterruit ook moeilijk dicht. Namelijk als ik de linkerachterruit met een klik op de knop dicht wil doen gaat die eerst helemaal dicht en dan zakt die automatisch weer tot de helft. Dus door een beetje te spelen met de knop en hem lang in te houden wanneer het raam helemaal open is krijg ik hem wel dicht zonder dat die daarna weer zelf tot de helft zakt.
Alleen vraag ik me nu wel af, of het slot werkelijk het ruit probeert dicht te trekken? Want ik doe deze achterruit sowieso niet meer open en die blijft bij mij altijd dicht..
@ Storm
Nu ik jou verhaal lees krijg ik weer de motivatie om weer aandacht te besteden aan dit probleem. Want bij mij gaat de achterruit ook moeilijk dicht. Namelijk als ik de linkerachterruit met een klik op de knop dicht wil doen gaat die eerst helemaal dicht en dan zakt die automatisch weer tot de helft. Dus door een beetje te spelen met de knop en hem lang in te houden wanneer het raam helemaal open is krijg ik hem wel dicht zonder dat die daarna weer zelf tot de helft zakt.
Alleen vraag ik me nu wel af, of het slot werkelijk het ruit probeert dicht te trekken? Want ik doe deze achterruit sowieso niet meer open en die blijft bij mij altijd dicht..
Re: ''Verhoogde accu ontlading''
afgelopen weken heb ik de melding verhoogde accu ontlading ook gehad. begin dit jaar is de auto gechipt. de monteur vertelde al dat hij alles uitgezet had omdat de accu spanning laag was. nadat mijn ritregistratie ingebouwt (12 januri) is heb ik de melding al vaker gehad. vanmorgen had hij de meldig weer terwijl de auto gister middag nog gereden heeft. heb er vandaag een nieuwe accu in laten zetten. morgen afwachten wat ik te zien krijg. het kan zijn dat de melding terug is ik heb nog maar 10 kilometer mee gereden na de accu wissel, dus deze is nog niet helemaal vol en men verwacht -18