Zal mij even voorstellen als nieuwe forummer hier. Ben 26 jaar en student uit de stad Groningen. Uiteraard autoliefhebber en dan met name van Duitse auto's en het meest van BMW.
Ruim een maand geleden heb ik een '99er Titansilber BMW 3-serie E46 323i automaat Executive sedan met 225k op de klok aangeschaft.
Heb nooit de behoefte gehad om een auto te hebben toen ik 18 was en later als student zijnde ook niet. Bovendien heb ik altijd de beschikking over auto van mijn oma. Maar dat is een Toyota Corolla en hoe goed en fijn die auto ook is, het is geen inspirererende auto voor een (Duitse) autoliefhebber.
Kortom de verleiding was groot om eens een echte auto hebben maar ik kon het niet over mn hart verkrijgen om de Toyota weg te doen. Die blijft dus gewoon.
Deze 3-serie was een impulsaankoop in feite, hoewel ik al twee maand aan het proefrijden en zoeken was naar een E46.
Maar omdat deze bij BMW Buursema stond, dus in de buurt met volledige onderhoudshistorie heb ik maar besloten om dit exemplaar te nemen. De hoge kilometerstand is ook eigenlijk niks voor mij maar ik wilde het maar eens proberen.
Tot nu toe alleen maar genieten van het comfort, geluid, wegligging, automaat en interieur. Ook geen problemen tot op heden. Enige wat ik kan zeggen is dat het toch wel afstandelijk is om te rijden met een automaat en 6-cilinder.
De keuze voor de automaat was bewust. De handbakken vond ik niet lekker schakelen en wellicht dat dat zonder CDV beter is maar de bak van een E46 is ook niet lekker als je een Japanner gewend bent. Maar goed, alles went natuurlijk.
Het is wellicht raar om te zeggen maar een 316i handbak nodigt meer uit tot sportief rijden op een landweggetje dan een 330d automaat in mijn ogen. Maar voor beide valt wat te zeggen en stiekem hoort een BMW een 6-cilinder te hebben al zou een volgende BMW goed een 1-serie handbak kunnen worden.
Excuses voor de wat lange introductie.
In de planning staan:
- bekerhouders in het console
- andere zomervelgen uitzoeken
- BMW optielijst opvragen
Verder ieder zn voorkeur maar veel zal er niet aan gecustomized worden. We zijn allemaal liefhebbers hier maar de smaken lopen wel sterk uiteen heb ik het idee. Maar dat kan prima gaan want we zijn allemaal BMW liefhebber.
Een paar foto's voor een eerste indruk. Inmiddels liggen er winterbanden met post-facelift dopjes onder.