olie verbruik e46 2,2 L motor OPGELOST
olie verbruik e46 2,2 L motor OPGELOST
Hallo heb e46 320i 2,2 liter motor 6 cilinder 2002 is ineens veel olie gaan verbruiken ongeveer 1 liter op 1000 km is dit een bekend probleem met deze motor?
heb diverse bmw's gehad maar dit nog niet meegemaakt
groet jw
heb diverse bmw's gehad maar dit nog niet meegemaakt
groet jw
Laatst gewijzigd door vugt48 op 30 nov 2010, 14:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Bimmerken320d
Re: olie verbruik e46 2,2 L motor
Is inderdaad vrij veel, maar weet zelfs dat verschillende merken zelfs bij een NIEUWE motor 1l / 1000km als problematisch zien (| Eventueel kan je in overleg met je garage er iets dikkere olie indoen, dat hielp bij mij in elk geval bij mijn oude auto.
Een blok dat veel olie verbruikt heeft meestal wel al afgezien...
Een blok dat veel olie verbruikt heeft meestal wel al afgezien...

Heb ook een 320i 2.2 uit 2002 met ongeveer 112000 km.
Ook deze verbruikt vrij veel olie.
Meer als andere bmw's die ik gehad heb.
Toch rijdt de auto prima.
Er is al veel over dit onderwerp geschreven op dit forum, zie: http://www.bmwportal.nl/e46-algemeen-f3 ... ieverbruik
Kan meestal geen kwaad.
Ook deze verbruikt vrij veel olie.
Meer als andere bmw's die ik gehad heb.
Toch rijdt de auto prima.
Er is al veel over dit onderwerp geschreven op dit forum, zie: http://www.bmwportal.nl/e46-algemeen-f3 ... ieverbruik
Kan meestal geen kwaad.
Rookt de auto blauw uit de uitlaat (even iemand achter je laten rijden,of dat zelf checken als iemand anders met je auto rijdt.)
Kijk ook eerst even goed na of je niet toevallig ergens lekkage hebt. Tegenwoordig met die bodemplaten zie je dat niet zo snel meer.
Kijk ook eerst even goed na of je niet toevallig ergens lekkage hebt. Tegenwoordig met die bodemplaten zie je dat niet zo snel meer.
olieverbruikprobleem opgelost , olie ververst met semi synt. 10w40 olie verbruik nu 1 op 3500 km is netjes
zat in vol syn.5w30
zat in vol syn.5w30
-
Marc 320d
Ik vind het nog steeds veel, maar inderdaad zijn er genoeg wagens die dit hebben. Ik wist alleen niet dat dit bij BMW ook zo was. Vorige auto was zonder bijvullen per beurt (ongeveer 15k) en deze ook (maar laatste beurt was na ruim 30k).
-
Sander
Ik heb ook een 2.2 liter motor en doe er ook rond de 2 a 3000 kilometer zo'n halve liter bij. M.a.w. ik moet het toch in de gaten blijven houden, en heb vaker gelezen met deze blokken dat ze olie gebruiken. Binnenkort zal ik ook maar dikkere olie gaan proberen.
Re: olie verbruik e46 2,2 L motor OPGELOST
Olie verbruik is nu met Valvoline 10w40 synth. 5000km per liter
Eerst 1 liter op 3500 en het werd 1 op 3000km heb toen valvoline eringedaan reed ik vroeger ook mee , blijft ook lang mooi bruin en niet zwart
Eerst 1 liter op 3500 en het werd 1 op 3000km heb toen valvoline eringedaan reed ik vroeger ook mee , blijft ook lang mooi bruin en niet zwart
De BMW dealer heeft bij mij na een grote reparatie (kop is er twee keer af geweest) er zelfs 10W60 in gegooid. Dat doen ze normaal in M modellen! Tegen het lekken van olie vertelden ze mij. De eerstvolgende beurt laat ik er weer gewoon 5W30 ingooien. Dan maar iets vaker wat bijvullen...
10w40 kan toch gewoon? 5w30 is de opgave, maar volgens mij mag 10w40 ook geen probleem zijn...
Naar mijn idee moet het kunnen, maar beter van niet natuurlijk, maarja mocht hij veel gebruiken dan zou ik het ook doen. Wij hebben een klant rondrijden die rijdt ook op 10w60, en dat gaat al jaren goed.