Draagarmen vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Niels

Re: Uitlijn probleem

Bericht door Niels » 19 okt 2011, 23:41

Fuseekogels zijn niet te demonteren van de draagarmen dus vandaar dat je meteen vast zit aan nieuwe draagarmen. Die van bmwproducts zijn wel ontzettend goedkoop te noemen. Over Meyle lees je goede dingen, die heb ik er zelf ook onder en kun je wel via ebay vinden voor 250,- voor een setje meen ik. De rubbers zijn iets stijver en ze worden ook als "heavy duty" verkocht. Omdat de rubbers iets stijver zijn geeft het wel iets meer trilling door maar ze sturen wel lekker strak!

En idd goede service van Hadeka ;) :whistle:

bmwhans

Bericht door bmwhans » 20 okt 2011, 10:45

ik heb de meyle rubbers er weer onderheen gehaald en vervangen door orginele draagarmrubbers,de auto bleef trillen in het stuur met de meyle rubbers.
gr hans

Diezel

Bericht door Diezel » 20 okt 2011, 12:28

Ok, goede tip Hans, maar Meyle draagarmen zijn wel goed? Misschien een optie om de Meyle set aan te schaffen en de originele BMW Rubbers?

Diezel
Afbeelding
BMW: Bayerische Motoren Werke

bmwhans

Bericht door bmwhans » 21 okt 2011, 11:03

draagarmen van meyle zijn oke,ik heb met mijn vorige auto wel met meyle draagarmrubbers gereden en dat ging altijd goed maar op de een of andere manier is mijn huidige auto gevoeliger voor trillen in het stuur dus daarom heb ik weer de orginele rubbers er onder.
denk je er wel dat een e46 met een af fabriek M sportonderstel andere draagarmen heeft?
de dealer kan opzoeken of je een sportonderstel hebt.
gr hans

Diezel

Bericht door Diezel » 21 okt 2011, 16:11

Ik heb geen sportonderstel maar bedankt voor het meedenken. Ik krijg maandag een prijsopgave van de totale klus bij een onafhankelijke dealer. Als hij een set draagarmen + bijbehorende onderdelen niet lager dan 250 euro kan leveren dan koop ik zelf op internet een Meyle set en laat ik die er onder zetten door deze garage.

Diezel
Afbeelding

Diezel

Bericht door Diezel » 24 okt 2011, 11:59

Ik heb zojuist een prijsopgave gekregen van mijn garage, onafhankelijke bovag garage, en deze vragen 670 euro incl. BTW voor de complete vervanging van de draagarmen. Dit lijkt mij behoorlijk prijzig of is dit juist goedkoop?

Ik had verwacht rond de 400 euro klaar te zijn. Als je een set Meyle draagarmen voor 250 euro op de kop kunt tikken en 150 euro voor de montage(3 uur). Of zie ik iets over het hoofd?

Hebben jullie misschien nog een adres waar ik wat goedkoper dit kan laten vervangen?

Diezel

Edit: Hydrolager = Draagarm rubbers?

Ik zie namelijk op Ebay dat ze Meyle HD setjes aanbieden voor 280 euro: http://www.ebay.nl/itm/BMW-3ER-E46-MEYL ... 064wt_1189

Ook zie ik setjes draagarmen van ATEC voor maar 190 euro. Iemand hier ervaringen mee?
Afbeelding

Booth

Re: Draagarmen vervangen

Bericht door Booth » 25 okt 2011, 00:27

Ik kreeg dezelfde prijs bij mijn garage maar ze konden geen Meyle HD leveren.
Ik heb toen ook zelf de armen besteld in DLbij autoteileman en ze door de garage eronder laten zetten.
Snelle leverering en mooie prijs. Toen waren ze geloof ik 260.
Uiteindelijk was ik geloof ik 375 euro kwijt.

Zeker de moeite waard om ze zelf te bestellen.
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”