Schokbreker Lek ?
Schokbreker Lek ?
Hey Mensen,
Ik heb gisteren mijn Beemer voor de APK gehad.
Toen kwam er uit als opmerking.
Dat er één schokbreker aanwezig is die lekkage vertoond.
Ik heb gevraagd bleek rechts voor te zijn.
Heb het ook gezien klopt inderdaad.
Maar hij bonkt ook klein beetje op een slechte weg.
En op snelweg hoor je de wielen wat meer.
Kan dat kloppen dat de bonden anders slijten ?
Zit een M onderstel onder.
Is het verder ook schadelijke om er mee verder te rijden ?
Bij de garage zeggen ze van niet eerste instantie.
Maar ze zeiden je moet het wel even in de gaten houden.
Is dit waar ?
Ik heb gisteren mijn Beemer voor de APK gehad.
Toen kwam er uit als opmerking.
Dat er één schokbreker aanwezig is die lekkage vertoond.
Ik heb gevraagd bleek rechts voor te zijn.
Heb het ook gezien klopt inderdaad.
Maar hij bonkt ook klein beetje op een slechte weg.
En op snelweg hoor je de wielen wat meer.
Kan dat kloppen dat de bonden anders slijten ?
Zit een M onderstel onder.
Is het verder ook schadelijke om er mee verder te rijden ?
Bij de garage zeggen ze van niet eerste instantie.
Maar ze zeiden je moet het wel even in de gaten houden.
Is dit waar ?
Bmw E46 320D 170 PK.
Pakket
Re: Schokbreker Lek ?
Geeft niks om mee door te rijden volgens mij.
Bij mijn bus staat het het ook al 2 beurten op de apk lijst.
Heb toen navraag gedaan bij de garage zij vertelden dat ze het moeten het wel vermelden ivm steekproef.
Ook al is het nog niet schokkend en al helemaal niet gevaarlijk.
Het moet gewoon vermeld worden anders kunnen ze problemen krijgen met de RDW.
Bij mijn bus staat het het ook al 2 beurten op de apk lijst.
Heb toen navraag gedaan bij de garage zij vertelden dat ze het moeten het wel vermelden ivm steekproef.
Ook al is het nog niet schokkend en al helemaal niet gevaarlijk.
Het moet gewoon vermeld worden anders kunnen ze problemen krijgen met de RDW.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Het enige gevolg kan zijn dat je auto wat deinerig wordt, eigenlijk hetzelfde alsof ze versleten zijn. Het bonkende geluid op slechte weg kan ook van je draagarmrubbers komen.
Oké maar ik heb net twee nieuwe draagarmen eronder zitten dus denk niet dat het kan zijn maar dat gebonk kan wel van de schokdempers komen ? maar verder reageert de auto nog perfect op drempels
Bmw E46 320D 170 PK.
Pakket
Zaten er nieuwe rubbers aan de nieuwe draagarmen dan? Anders worden ze gewoon overgezet!
Bij de dealer worden draagarmrubbers nooit terug gezet, maar altijd vervangen voor nieuwe.
Staat ook zo vermeld in TIS
Staat ook zo vermeld in TIS
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Aah ok, zou best kunnen! Werk zelf ook bij een dealer, maar zo extreem veel E46's hebben we niet meer rondrijden, en dan moeten ze toevellig ook nog kapotte draagarmen hebben, haha!
-
Marc 320d
Gebonk kan zeker je schokbreker zijn. Als er wat olie mist heeft deze dus gewoon speling. Dat geklap is dan de speling van de schokbreker. Vervangen dus.
Oké bedankt voor de informatie hier heb ik zeker wat aan !
En ik laat ze gelijk even de draagarm rubbers nakijken.
En als die vervangen moeten worden.
Laat ik ze gelijk even mee vervangen.
Dat kan nooit geen kwaad weet ik zeker dat het goed zit.
En ik laat ze gelijk even de draagarm rubbers nakijken.
En als die vervangen moeten worden.
Laat ik ze gelijk even mee vervangen.
Dat kan nooit geen kwaad weet ik zeker dat het goed zit.
Bmw E46 320D 170 PK.
Pakket
-
Marc 320d
Je demper maakt een mechanische beweging (slag) waar dan wel degelijk speling op zit. Geeft geen speling op de andere richting, maar kan zeker wel een gebonk geven (zuiger van de demper klapt op de olie; vrije slag wordt ineens beperkt door de olie)...
Aangezien deze toch verrot is zou ik deze als eerst vervangen, dan kijken of je nog last hebt. Even controleren van toplagers is natuurlijk altijd een goed idee.
Aangezien deze toch verrot is zou ik deze als eerst vervangen, dan kijken of je nog last hebt. Even controleren van toplagers is natuurlijk altijd een goed idee.
hallo,
ik heb het volgende probleem, als ik een bocht induik lijkt het alsof de achterkant wil uitbreken...... een soort lekke band gevoel... kan dit de sck.dempers achter zijn? hij voelt verder stug aan en lijken niet lek... maar ik heb een groot vermoeden dat de demper na 290K op zijn... ook is hij erg zijwindgevoelig...(alleen achter)
ik heb het volgende probleem, als ik een bocht induik lijkt het alsof de achterkant wil uitbreken...... een soort lekke band gevoel... kan dit de sck.dempers achter zijn? hij voelt verder stug aan en lijken niet lek... maar ik heb een groot vermoeden dat de demper na 290K op zijn... ook is hij erg zijwindgevoelig...(alleen achter)
BMW e91 LCI 320da Individual
-
streamline
en wat dachten jullie van de stabilisatorstangetjes? die kunnen ook een teringherrie maken als er speling op de kogels zit:)
-
egbert jan
hallo izzy
ik heb dit zelfde probleem bij mij is et de schokbreker als je een keer een duw op je achterkant geeft kun je et wel zien.
die van mijn veert helemaal naar rechts en links staat in 1 x stil. als de achterkant blijft dansen dan zijn ze allebij stuk.
ik heb dit zelfde probleem bij mij is et de schokbreker als je een keer een duw op je achterkant geeft kun je et wel zien.
die van mijn veert helemaal naar rechts en links staat in 1 x stil. als de achterkant blijft dansen dan zijn ze allebij stuk.
dat gebeurt niet, hij is in 1 keer terug, maar is zie wel een behoorlijke afname (roest) aan de bovenkant van de dempers.
BMW e91 LCI 320da Individual