Hallo ik heb me net aangemeld op deze site en mijn vraag is:Ik heb onlangs een bumper met mistlampen gekocht van een e46 face-lift.Mijn vorige had geen mistlampen.Zit de bedrading al voorbewerkt.Zoja dan hoef ik dus alleen een schakelkastje te kopen.Kan iemand mij dan vertellen dat ie het gelijk doet of dat ik hem uit moet lezen.
Alvast bedankt Johan
vraag over mistlampen
Re: vraag over mistlampen
Ik heb dit ooit eens gedaan bij mijn E36.
Hier lag geen voorbereiding in, totaal niks.
Het is zelf te doen, maar een aardig klusje.
Je hebt een relais, kabelboom nodig en een uitdraai uit TIS is makkelijk (handleiding voor inbouw achteraf), kun je allen krijgen bij de dealer.
En ook je schakelaar op je dash idd.
Ik hoefde niet met de kabelboom tot aan het stuur, tot relaiskast was genoeg.
En een draadbrug van lichtschakelaar naar schakelaar van mistlamp.
Weet niet of het lampje in je tellerhuis er al zit, bij E36 iig niet, dit moest ik er zelf in zetten.
Let wel, dit was bij de E36, maar verwacht bij E46 ongeveer het zelfde
Denk idd dat in je checkcontrol even de "fog lights" aangevinkt moeten worden.
Hier lag geen voorbereiding in, totaal niks.
Het is zelf te doen, maar een aardig klusje.
Je hebt een relais, kabelboom nodig en een uitdraai uit TIS is makkelijk (handleiding voor inbouw achteraf), kun je allen krijgen bij de dealer.
En ook je schakelaar op je dash idd.
Ik hoefde niet met de kabelboom tot aan het stuur, tot relaiskast was genoeg.
En een draadbrug van lichtschakelaar naar schakelaar van mistlamp.
Weet niet of het lampje in je tellerhuis er al zit, bij E36 iig niet, dit moest ik er zelf in zetten.
Let wel, dit was bij de E36, maar verwacht bij E46 ongeveer het zelfde
Denk idd dat in je checkcontrol even de "fog lights" aangevinkt moeten worden.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
-
crossfire
volgens mij heeft iemand dat ook al gedaan met ook een goede uitleg(maar moet je even goed zoekn...)
en hoe vaak gebruik je mistlampen?
en hoe vaak gebruik je mistlampen?
Nodig heb je ze niet vaak (nooit)
Maar....
Dacht dat wat er op zit ook moest werken
Maar....
Vreemd... 2 defect is goedkeurTijdens de APK moeten de mistlampen aan de voorzijde
altijd ingeschakeld worden als deze aanwezig zijn op
het voertuig. Wanneer ze ingeschakeld worden en beide
branden volgens de eisen, dan is het goedkeur. Brandt
één van de twee mistvoorlichten niet, dan is het sowieso
afkeur. Branden ze echter beide niet na het inschakelen,
dan is het altijd een goedkeur.
Dacht dat wat er op zit ook moest werken
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Hey jongens,bedankt voor de snelle reactie.Aan 1 kant zat wel een stekkerhuis heb ik gezien in een plastic omhulsel wat uitloopt op een punt.Ik zie van de week wel even of het de stekker is voor de mistlampen.Groeten Johan
Als de auto er niet mee geleverd is is het ook niet voorbereid,tenminste....de enigste draad die er wel ligt is die van de lichtmodule naar de relai-houder.
De relai-houder vind je boven de zekeingskast,er is dus 1 houder waar al een draad in zit de rest van de kabelboom zul je zoals al gezegt moeten halen/bestellen bij de dealer.
De relai-houder vind je boven de zekeingskast,er is dus 1 houder waar al een draad in zit de rest van de kabelboom zul je zoals al gezegt moeten halen/bestellen bij de dealer.