MF stuur plaatsen in E46
MF stuur plaatsen in E46
Hoi allemaal,
Ik sta op het punt om een 320D aan te schaffen uit 2001. Het enige minpunt aan deze auto is dat hij een niet mult functioneel stuur heeft. Is het mogelijk om dit stuur om te ruilen met een multi functioneel stuur incl. de Cruise Control?
Op marktplaats zag ik al een exact gelijke stuur staan met wel de knoppen voor audio bediening en cruise control.
Bedankt alvast!
Groetjes,
Joost
Ik sta op het punt om een 320D aan te schaffen uit 2001. Het enige minpunt aan deze auto is dat hij een niet mult functioneel stuur heeft. Is het mogelijk om dit stuur om te ruilen met een multi functioneel stuur incl. de Cruise Control?
Op marktplaats zag ik al een exact gelijke stuur staan met wel de knoppen voor audio bediening en cruise control.
Bedankt alvast!
Groetjes,
Joost
Re: MF stuur plaatsen in E46
Kan wel, alleen moet je wel de kabelboom kopen om het werkend te krijgen.
Cruise control kan ook werken, alleen ook een kabelboom en inleren bij de dealert.
De auto is als het goed is hier al op voorbereid d.m.v. Een electronisch gaspedaal en computers.
Cruise control kan ook werken, alleen ook een kabelboom en inleren bij de dealert.
De auto is als het goed is hier al op voorbereid d.m.v. Een electronisch gaspedaal en computers.
Thanks voor je reactie!
Ik ben zelf niet handig met auto's maar goed om te horen dat het mogelijk is. Is er wellicht iemand hier die dit zou kunnen en willen doen? Uiteraard tegen vergoeding!
Wat zouden de aanschafkosten ongeveer zijn voor 2x een kabelboom (voor Cruise en voor Audio). Op MP zag ik een stuur staan voor 150 euro.
Nog een andere vraag: de auto die ik wil kopen heeft een 4 spaaks stuur, betekent dit dat ik ook alleen 4 spaaks sturen terug kan zetten (ivm airbag etc.)?
Bedankt weer!
Groet,
Joost
Ik ben zelf niet handig met auto's maar goed om te horen dat het mogelijk is. Is er wellicht iemand hier die dit zou kunnen en willen doen? Uiteraard tegen vergoeding!
Wat zouden de aanschafkosten ongeveer zijn voor 2x een kabelboom (voor Cruise en voor Audio). Op MP zag ik een stuur staan voor 150 euro.
Nog een andere vraag: de auto die ik wil kopen heeft een 4 spaaks stuur, betekent dit dat ik ook alleen 4 spaaks sturen terug kan zetten (ivm airbag etc.)?
Bedankt weer!
Groet,
Joost
Yep thanks dat topic had ik ook al doorgelezen
.
Wat ik nog niet vermeld heb het betreft een automaat ik weet niet of dit nog problemen oplevert icm de cruise control?
En is er iemand die dit zou kunnen inbouwen?
Bedankt alvast!
Groetjes,
Joost
Wat ik nog niet vermeld heb het betreft een automaat ik weet niet of dit nog problemen oplevert icm de cruise control?
En is er iemand die dit zou kunnen inbouwen?
Bedankt alvast!
Groetjes,
Joost
Het inbouwen is heel makkelijk. Je kunt bij bimmerparts een retrofit kabeltjesetje halen voor een paar euro. Ik heb het bij mijn eigen auto ook gedaan. Geen idee trouwens of het bij een diesel/automaat mogelijk is.
Je zou ook een sportstuur kunnen plaatsen. Bij beide sturen heb je een nieuwe airbag nodig. Het 4 spaaks stuur is de goedkoopste oplossing.
Je zou ook een sportstuur kunnen plaatsen. Bij beide sturen heb je een nieuwe airbag nodig. Het 4 spaaks stuur is de goedkoopste oplossing.
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok
Even een schopje voor dit topic
.
Heb gisteren namelijk de BMW opgehaald en vandaag is het
MF stuur ingebouwd. De stekkers van de MF knoppen konden aangesloten worden (werd hiervoor dus niet gebruikt door het vorige stuur). Alleen werkt de boel helaas nog niet
.
Degene die hem ingebouwd heeft zei dat ik nog langs de dealer moet om hem in te leren, een aantal hierboven geven dat ook aan en een aantal niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft de dealer dit normaliter zo voor mekaar?
Bedankt!
Gr. Joost
Heb gisteren namelijk de BMW opgehaald en vandaag is het
Degene die hem ingebouwd heeft zei dat ik nog langs de dealer moet om hem in te leren, een aantal hierboven geven dat ook aan en een aantal niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft de dealer dit normaliter zo voor mekaar?
Bedankt!
Gr. Joost
Zojuist de dealer (Den Haag) aan de lijn gehad, het inleren duurt zo'n 1,5 uur en kost 150 tot 180 euro. Helaas hebben ze pas eind volgende maand tijd...
Weet er iemand of er nog een andere optie is (heb namelijk liever dat het een keer 's avonds is en wat goedkoper zou ook fijn zijn
) of is dit de enige manier want dan leg ik de datum vast.
Bedankt alvast!
Gr. Joost
Weet er iemand of er nog een andere optie is (heb namelijk liever dat het een keer 's avonds is en wat goedkoper zou ook fijn zijn
Bedankt alvast!
Gr. Joost
Inleren hoeft echt niet hoor! Maar is het kabelboompje van je stuurkolom naar je regelapparaat en lichtschakelaa wel geplaatst? Als ik het zo lees is er bij jou alleen een kabelboom in je stuur geplaatst? Er moet dan nog wat extra beading worden aangebracht..
BMW 318CI 2003 M-Technik II 
Hmmm ok!
Toen mijn oude stuur eraf gehaald werd waren er 2 (of 3?) aansluitingen te zien. Alleen de aansluiting van de airbag werd door het oude stuur gebruikt. Toen het nieuwe stuur erin ging sloten we ook de stekkertjes aan voor het MF gedeelte.
Zou dan de kabelboom er niet al moeten zijn van het stuur naar het regelapparaat? Omdat de aansluitingen op het frame voor het stuur er ook al zijn?
Greetz!
Toen mijn oude stuur eraf gehaald werd waren er 2 (of 3?) aansluitingen te zien. Alleen de aansluiting van de airbag werd door het oude stuur gebruikt. Toen het nieuwe stuur erin ging sloten we ook de stekkertjes aan voor het MF gedeelte.
Zou dan de kabelboom er niet al moeten zijn van het stuur naar het regelapparaat? Omdat de aansluitingen op het frame voor het stuur er ook al zijn?
Greetz!
Nee de kabelboom in je stuurkolom moet echt bijgeplaatst worden. Deze is nooit voorbereid hierop. Stelt echter niet zoveel voor hoor.
Ok dus dan zou het inleren niet nodig zijn?
Ik ben bang dat het voor mij wel veel voor stelt
...en ik moet die kabelbomen nog zien te vinden dus
...weet jij toevallig een adresje of moet ik gewoon op MP kijken? En dan dus nog iemand vinden die het kan doen...
Gr. Joost
Ik ben bang dat het voor mij wel veel voor stelt
Gr. Joost
Nummer van de kabelset kan ik vanavond wel even opzoeken. Hiermee kan je deze bij iedere dealer bestellen. Ik weet niet waar je vandaan komt? Anders kan ik eea tegen een (kleine) vergoeding wel inbouwen..
Stuur maar een pm bij interesse.
Stuur maar een pm bij interesse.
-
assie
Heb je nog het nummer kunnen vinden? De dealer die ik belde wist niet van zo een kabel af, ik wil dus een sportstuur
plaatsen in een E46 van productie maand 05/2000, net een maand VOOR de 2 fase airbag
En ik wil toch het stuur
erin krijgen.
Thanks!
plaatsen in een E46 van productie maand 05/2000, net een maand VOOR de 2 fase airbag
erin krijgen.
Thanks!
Laatst gewijzigd door Gast op 23 aug 2011, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
-
assie
Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt citeren
TOPPIE, als de koop doorgaat weet ik in ieder geval dat mn stuur gaat passen zonder het airbag lampje! thanks!Moderatoropmerking Darudevampire
Ik heb me ook even voorgesteld zoals je vroeg,
Groet,
Tony.
-
assie
Judaz, Vraagje, een BMW dealer in Amsterdam beweert dat het een snelheids regelaars kabeltje betreft,
hij vroeg me ook waar ik het nr vandaag had, dat vond ik wat vaag, maar zijn ze niet zo happig over het
verkopen van dat setje of klopt het dat het te boek staat als een snelheids regelaar?
Thanks,
Tony.
hij vroeg me ook waar ik het nr vandaag had, dat vond ik wat vaag, maar zijn ze niet zo happig over het
verkopen van dat setje of klopt het dat het te boek staat als een snelheids regelaar?
Thanks,
Tony.