Wielen grapje. Wat ik nou weer had!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Patrickk

Re: Wielen grapje. Wat ik nou weer had!

Bericht door Patrickk » 09 apr 2011, 08:56

Heb je misschien nog een andere (winterbanden) set liggen?
Omwisselen en kijken hoe deze zich dan gedraagd?

Kan je een paar evt oorzaken uitsluiten.

Succes.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Ronnie330D

Bericht door Ronnie330D » 09 apr 2011, 19:01

Griffendahl schreef:
Ronnie330D schreef:Ze hebben het daar voor elkaar gekregen om 255 op een 8,5j velg te krijgen en 225 op een 8j velg :gek:
En dat is vreemd want ??

Overigens was ik ook hoogstverbaasd toen ik mijn BMW deze winter ophaalde, op elke velg stond met een stift de plek gekalkt... RV, LV, RA, en LA... Op zich leuk, maar ik heb onmiskenbaar een breedset 8,5J voor met 225 en 9,5J achter met 255, en banden met een rijrichting. Kortom, elke band heeft sowieso zijn vaste positie want bij de linkerbanden moet de brede achter en de smalle voor en aan de rechterkant ook. Niet bepaald nodig op mijn velgen te schrijven dus, maar bij Profile zetten ze het erop...

Ik bedoel uiteraard andersom :bang: 225 op 8,5j en 255 op 8j :p

j0ep

Bericht door j0ep » 30 mei 2011, 19:49

Deze week weer maar eens terug naar Schijndel. Had vorige week een mail gestuurd dat het trillen in het stuur bij afremmen (1 tot 1,5cm uitslag) maar er nog niets over terug gehoord. Dit zo'n 2000km nadat de schijven vooraan vervangen zijn. Woensdag maar eens gaan luisteren waarom ik 1. geen antwoord kreeg en 2. wat het nu (weer) zou kunnen zijn....

Stayv

Bericht door Stayv » 30 mei 2011, 20:11

Heel toevallig had ik hetzelfde probleem (remmen boven de 100km/u)...maar ben daar sinds gister vanaf.

Ik heb nieuwe velgen laten monteren met verlaging en daarbij ook gelijk mijn draagarmrubbers laten vervangen. Tijdens het monteren natuurlijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en grondig gekeken naar wat het zou kunnen zijn. Mijn eerste gedachte was dat de remschijven krom waren. Maar dit bleek niet het geval. De remblokken waren ook niet af en de draagarmen zagen er ook nog perfect uit! Ik wist het niet meer en besloot dat ik dit later nog maar eens zou uitzoeken.

Toen ik terug naar huis reed viel me (tot mijn grote verbazing) ineens op dat mijn auto totaal niet meer trilde! Heb het nog even flink getest met hogere snelheden, maar stuur blijft lekker stevig op z'n plek.

Heel misschien heb je er wat aan!
Ik heb een hekel aan mensen die hun zin nooit af...

Hofmeister

Bericht door Hofmeister » 30 mei 2011, 20:46

Ik had ook een trillend stuur bij het remmen.
Schijven vervangen, wielen balanceren, hielp allemaal niet.
Uiteindelijk remblokken in het vet gezet (waar hij in de remklauw glijdt) en nu is het probleem weg :)
Keramisch vet gebruikt. Zoek maar even op het forum.
Misschien helpt het ook bij jouw.
Wie het langst lacht, heeft de meeste lol.
Mijn Auto
Hofmeister

e46coope

Bericht door e46coope » 31 mei 2011, 18:53

Vaak worden remblokken idd gewoon "droog" gemonteerd, door vocht en vuil gaan ze dan wat vast zitten in de zadels en dat kan problemen opleveren.

j0ep

Bericht door j0ep » 02 jun 2011, 03:25

Goedemorgen,

eerder vandaag bij de garage geweest en zonder probleem werden de rubbers van de draagarmen vervangen. Helaas bleek het trillen nog niet weg te zijn en zal ik op zoek moeten gaan naar keramisch vet en een DIY om eea in te gaan vetten.

Zal worden vervolgd :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”