POLK AUDIO DB6501 in voordeuren
POLK AUDIO DB6501 in voordeuren
Ik heb hier nu een compo set liggen, en wou kijken of dat in mijn voordeuren ging passen.
Het gaat om een Polk audio DB6501 16,5cm setje, en hiervan is de montage diepte 51mm.
Heb het rechter paneel al gedemonteerd, en los op de werkbank liggen.
Originele speakers zijn exact even hoog als die van Polk audio, als ik ze naast elkaar zet op de werkbank.
Echter is de magneet iets breder als die van de orginele speakers, weet iemand hoe dit uitkomt?
Ik krijg morgen of overmorgen speakerringen via de post, waardoor ik 16,5 cm speakers kan monteren.
Moet alleen 3 kleine keepjes in de nieuwe speakers maken, ivm de 3 plastic punten waar de paneel aan de deur komt vast te zitten.
Weet iemand uit eigen ervaring of ik met de breedte van de magneet kom te zitten?
Het gaat om een Polk audio DB6501 16,5cm setje, en hiervan is de montage diepte 51mm.
Heb het rechter paneel al gedemonteerd, en los op de werkbank liggen.
Originele speakers zijn exact even hoog als die van Polk audio, als ik ze naast elkaar zet op de werkbank.
Echter is de magneet iets breder als die van de orginele speakers, weet iemand hoe dit uitkomt?
Ik krijg morgen of overmorgen speakerringen via de post, waardoor ik 16,5 cm speakers kan monteren.
Moet alleen 3 kleine keepjes in de nieuwe speakers maken, ivm de 3 plastic punten waar de paneel aan de deur komt vast te zitten.
Weet iemand uit eigen ervaring of ik met de breedte van de magneet kom te zitten?
Re: POLK AUDIO DB6501 in voordeuren
neej zal je waarschijnlijk weinig last van hebben.
Alleen de speakerringen zijn 8-10 mm dik, maar als je nu dezelfde diepte al hebt gaat het wel passen.
Alleen de speakerringen zijn 8-10 mm dik, maar als je nu dezelfde diepte al hebt gaat het wel passen.
Het setje lijkt mij niet te passen
.
had het rechter paneel los in de schuur liggen, had hier in 2 van de 3 pootjes een beetje zitten slijpen met de dremel.
(2 kleine gleufjes erin gefreesd en met beetje rustig drukken kwam de speaker zo op ze plek te zitten)
Speaker zat toen al muurvast zonder de schroeven gemonteerd te hebben.
Toen de paneelclipjes eruit gehaald, zodat ik het paneel zo tegen de deur kon aandrukken zonder dat ie vast kwam te klikken.
Maar de magneet van de speaker kwam telkens meteen vast te zitten aan de deur, en leek net enkele milimeters niet te sluiten.
Denk dat ik moet overgaan op een 13cm composetje met speakerringen.
Ik neem aan dat als de magneet van de polk audio speaker zo dicht tegen de deur aanzit, ik last ga krijgen van trillingen tegen het plaatwerk? Iemand die dit kan bevestigen?
Mvg,
had het rechter paneel los in de schuur liggen, had hier in 2 van de 3 pootjes een beetje zitten slijpen met de dremel.
(2 kleine gleufjes erin gefreesd en met beetje rustig drukken kwam de speaker zo op ze plek te zitten)
Speaker zat toen al muurvast zonder de schroeven gemonteerd te hebben.
Toen de paneelclipjes eruit gehaald, zodat ik het paneel zo tegen de deur kon aandrukken zonder dat ie vast kwam te klikken.
Maar de magneet van de speaker kwam telkens meteen vast te zitten aan de deur, en leek net enkele milimeters niet te sluiten.
Denk dat ik moet overgaan op een 13cm composetje met speakerringen.
Ik neem aan dat als de magneet van de polk audio speaker zo dicht tegen de deur aanzit, ik last ga krijgen van trillingen tegen het plaatwerk? Iemand die dit kan bevestigen?
Mvg,
Ik heb hetzelfde gehad. Je kunt speakers plaatsen met een max. inbouwdiepte van 56mm. Als je voor 13cm gaat heb ik nog een setje pasringen liggen. Laat maar weten als je interesse hebt.
Plaat een paar tikken geven om ruimte te creeeren
Je zit er toch niks van.
Slijpen zou ik niet doen i.v.m. vocht.
Als ze net vrij staan is het goed toch.
Je zit er toch niks van.
Slijpen zou ik niet doen i.v.m. vocht.
Als ze net vrij staan is het goed toch.
Nou met een hamer op het plaatwerk slaan, is wel de laatste optie die er is.
Denk dat ik dan toch liever 13cm composet monteer.
Alleen is het verschil tussen 13cm en 16,5 van het zelfde merk verwaarloosbaar?
Of is het echt een grote stap achteruit qua geluid.
Mvg,
Denk dat ik dan toch liever 13cm composet monteer.
Alleen is het verschil tussen 13cm en 16,5 van het zelfde merk verwaarloosbaar?
Of is het echt een grote stap achteruit qua geluid.
Mvg,
Uiteraard is het een stap achteruit.
Ik had een composetje van kicker er in van omstreeks 100 euro en dat knalde echt lekker.
Uiteraard wel goed versterkt, anders is het effect een stuk kleiner.
En de pasringen weg laten en monteren met een paar schroeven en grote ringen.
Wellicht heb je dan net de ruimte gewonnen. De oasring is toch ook wel een mm of 8 dik.
Als je geen ringen hebt is dat een investering van een paar euro, goedkoper dan andere speakers moeten halen.
Ik had een composetje van kicker er in van omstreeks 100 euro en dat knalde echt lekker.
Uiteraard wel goed versterkt, anders is het effect een stuk kleiner.
En de pasringen weg laten en monteren met een paar schroeven en grote ringen.
Wellicht heb je dan net de ruimte gewonnen. De oasring is toch ook wel een mm of 8 dik.
Als je geen ringen hebt is dat een investering van een paar euro, goedkoper dan andere speakers moeten halen.
Heb die setjes ook wel eens gezien van het merk kicker, dat lijkt me ook wel wat voor in de deuren.
Moet alleen nog even een kabel trekken voor me versterker, las al dat een subwoofer niet echt veel uitmaakt in zon gesloten kofferbak.
Moet alleen nog even een kabel trekken voor me versterker, las al dat een subwoofer niet echt veel uitmaakt in zon gesloten kofferbak.
Een sub kan echt wel en die hoor je ook. Je mot alleen een knappe inbouwen met een goede versterker.
Het helpt heel veel als je het stalen deel weg haalt waar het skiluik zit als je die optie hebt.
Zit gepuntlast vast, met een harde klap is die er uit.
Het helpt heel veel als je het stalen deel weg haalt waar het skiluik zit als je die optie hebt.
Zit gepuntlast vast, met een harde klap is die er uit.
en fabian kan het weten. zijn installatie ging echt knijter hard en zuiver.
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...
Thnx
Het valt en staat grotendeels met een wereldse versterker. Speakers goed aansturen is nummer 1.
Uiteraard doet bekabeling en speakers ook veel, maar dure speakers en een flutversterker is slechter als mindere speakers met een superversterker
Het valt en staat grotendeels met een wereldse versterker. Speakers goed aansturen is nummer 1.
Uiteraard doet bekabeling en speakers ook veel, maar dure speakers en een flutversterker is slechter als mindere speakers met een superversterker
- Grobbee1988
ik wil een composet van rockford fosgate in me auto gaan zetten. 60 W rms/120 w max. inbouwdiepte is 55 mm. Dat gaat dus allemaal goed passen?
je leeft maar 1 keer! dus geniet er van!
Showroom
Showroom