Advies gevraagd BMW 3 serie 316i
Advies gevraagd BMW 3 serie 316i
Dag allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Erik en sinds enkele maanden probeer ik mijn BMW 3 serie 316i te verkopen op marktplaats. Echter wilt het maar steeds niet lukken. Graag zou ik jullie hulp willen gebruiken bij het verkoop van mijn auto.
Laat ik eerst enkele gegevens geven over mijn auto:
Het is een BMW 3 serie 316i E2 uit 1996. Het heeft o.a. de volgende opties zoals elektrische ramen voor en buitenspiegels, trekhaak, angel eyes, airbag, radio en apk tot eind van deze maand (dus bijna verlopen).
Enkele zichtbare mankementen zijn: 3 sterretjes op de voorruit, en mijn 2 voorwielen maken geluid door (dikke wangen), zit een hobbel in.
Ik heb enkele maanden op marktplaats gezet met een vraagprijs van 900 euro, maar heb tot nu toe maar 1 echte serieuze reactie gehad wat tenslotte toch uitliep tot niks..
Bij navraag bij verschillende inkoopbedrijven bieden zij mij max. 500-600 euro. Mijn vraag is dus: Klopt dit? Is dit redelijk?
Wat zouden jullie doen? De auto inruilen of alsnog proberen te verkopen aan een particulier of inkoopbedrijf?
Bedankt voor hulp.
Groet,
Erik
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Erik en sinds enkele maanden probeer ik mijn BMW 3 serie 316i te verkopen op marktplaats. Echter wilt het maar steeds niet lukken. Graag zou ik jullie hulp willen gebruiken bij het verkoop van mijn auto.
Laat ik eerst enkele gegevens geven over mijn auto:
Het is een BMW 3 serie 316i E2 uit 1996. Het heeft o.a. de volgende opties zoals elektrische ramen voor en buitenspiegels, trekhaak, angel eyes, airbag, radio en apk tot eind van deze maand (dus bijna verlopen).
Enkele zichtbare mankementen zijn: 3 sterretjes op de voorruit, en mijn 2 voorwielen maken geluid door (dikke wangen), zit een hobbel in.
Ik heb enkele maanden op marktplaats gezet met een vraagprijs van 900 euro, maar heb tot nu toe maar 1 echte serieuze reactie gehad wat tenslotte toch uitliep tot niks..
Bij navraag bij verschillende inkoopbedrijven bieden zij mij max. 500-600 euro. Mijn vraag is dus: Klopt dit? Is dit redelijk?
Wat zouden jullie doen? De auto inruilen of alsnog proberen te verkopen aan een particulier of inkoopbedrijf?
Bedankt voor hulp.
Groet,
Erik
Re: Advies gevraagd BMW 3 serie 316i
Wat is de km-stand van je auto?
Verder zou ik de kosten opvragen van de vooruit + banden vervangen EN een verse APK.
En dan kijken wat zou je voor de auto krijgen als hij in orde is. Is dit veel hoger dan de inruilwaarde en de te maken kosten?
Verder zou ik de kosten opvragen van de vooruit + banden vervangen EN een verse APK.
En dan kijken wat zou je voor de auto krijgen als hij in orde is. Is dit veel hoger dan de inruilwaarde en de te maken kosten?
Kun je de advertentie eens tonen?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Ik denk gewoon dat het de tijd niet is voor ons soort auto's, mensen rijden liever klein en zuinig. En als ze een leuke auto willen dan het liefst vanaf Bj 2000 en en zo laag mogelijk in de Kms.
En ja, wees eerlijk je moet gewoon denk ik weer een liefhebber voor een E36 BMW ( iemand die net zijn rijbewijs heeft ) maar ook dan zijn het in verhouding noch dure en grote auto's.
Ik denk dat het in ieder geval zal helpen dat je veel en goede foto's erop zet, veel info neerzetten maar niet overdrijven. En een APK zal zeker helpen, want eventuele kopers willen niet verrast worden door onverwachte kosten. ( ik weet niet of het uitloond om een ander raam te plaatsen, ben je niet verzekerd hiervoor ) Of zoek zon actie van carglass op;)
Maar zou de advertentie ook weleens willen zien, zoals J0ey ook al vroeg.
Succes in iedergeval!
En ja, wees eerlijk je moet gewoon denk ik weer een liefhebber voor een E36 BMW ( iemand die net zijn rijbewijs heeft ) maar ook dan zijn het in verhouding noch dure en grote auto's.
Ik denk dat het in ieder geval zal helpen dat je veel en goede foto's erop zet, veel info neerzetten maar niet overdrijven. En een APK zal zeker helpen, want eventuele kopers willen niet verrast worden door onverwachte kosten. ( ik weet niet of het uitloond om een ander raam te plaatsen, ben je niet verzekerd hiervoor ) Of zoek zon actie van carglass op;)
Maar zou de advertentie ook weleens willen zien, zoals J0ey ook al vroeg.
Succes in iedergeval!
't is een 316..Jellebmw schreef:mensen rijden liever klein en zuinig.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
Hoi iedereen,
Bedankt voor jullie meedenken. Ik heb het net toch met succes weten te verkopen.
Dank je!
Bedankt voor jullie meedenken. Ik heb het net toch met succes weten te verkopen.
Dank je!
Ik weet het, rij zelf ook een 316. Maar over het algemeen vind Ik dat BMW gewoon niet bekend staat als erg zuinig, en dat is tog wat de mensen willen tegenwoordig.t is een 316.. Daar haalde ik 1 op 14 mee
In elk geval heeft de beste jonge de auto met succes verkocht en daar ging het om;)
-
RoyHHH
heb ook een 316 die rijd 1 op 8/10 niet echt tof.. maar dat zal waarschijnlijk door de kmstand komen.. 355.000
Op naar de 4 ton! 
70 in z'n 5 misschien, anders ist wel heeeel zuinig hoor, ook voor een 316!j0eyv schreef:'t is een 316..Jellebmw schreef:mensen rijden liever klein en zuinig.Daar haalde ik 1 op 14 mee.
60 liter x 14 kilometer = bijna 750 kilometer op een tank
overigens denk ik dat het geluid het meeste afschrikt icm de bijna verlopen apk. Mensen denken dan al gauw ''dat het meer is dan dat'' 900 is nou ook niet zo'n hele gekke prijs trouwens.. Hij is wel uit 1996 en dat is vrij nieuw, als je nagaat dat de sedan er al vanaf eind 1990 is.. Weet niet hoe de auto er verder voorstaat?
Die voorruit leek me zelf minder erg.
Ik had elke werkdag dezelfde 80 weg en snelweg. In mijn compact 316i haalde ik toen echt 1 op 14.
Chillj0eyv schreef:Ik had elke werkdag dezelfde 80 weg en snelweg. In mijn compact 316i haalde ik toen echt 1 op 14.
jaa or de mijne ook. je moet goed je best doen maar het is mogelijk.