Wat is precies een face lift
-
minada
Wat is precies een face lift
Hallo,
Ik ben bezig met een BMW uit 2001 voor de vrouw en heb de volgende vraag:
Wat is precies een facelift van een BMW, wat heeft hij dan anders dan normaal zeg maar ??
Met groet,
Minada
Ik ben bezig met een BMW uit 2001 voor de vrouw en heb de volgende vraag:
Wat is precies een facelift van een BMW, wat heeft hij dan anders dan normaal zeg maar ??
Met groet,
Minada
- yourenotmytype
Re: Wat is precies een face lift
Een facelift is eigenlijk een kleine upgrade. Vaak zijn er dan kleine wijzigingen ondergaan en sommige dingen zijn bijvoorbeeld standaard ipv optie. Als je even rondsurft op het forum (of zelfs andere websites. als wikipedia of google ofzo) dan zie je wel dat er wat kleine verschillen zijn. Let bijvoorbeeld op de neuzen: frontgrill/niertjes, koplamp(units), knipperlichten, en aan de zijkant bijvoorbeeld de zijknipperlichten en "lijnenspel", achterlichten zijn ook wel eens gewijzigd, zoals bijvoorbeeld bij de compact versies.
Bedenk wel, dat je bijvoorbeeld vaak een FACElift meent te zien, terwijl het ook een optie had kunnen zijn van voor de facelift-versie: de PRE facelift (afgekort PFL).
Ik had bijvoorbeeld altijd gedacht dat er een prefacelift/facelift stuur was. Maar na een tijdje kwam ik ze zovaak gemixed tegen dat het toch een optie blijkt te zijn (of al standaard BIJ een optiepakket)
Of bedoel je de medische term?

Bedenk wel, dat je bijvoorbeeld vaak een FACElift meent te zien, terwijl het ook een optie had kunnen zijn van voor de facelift-versie: de PRE facelift (afgekort PFL).
Ik had bijvoorbeeld altijd gedacht dat er een prefacelift/facelift stuur was. Maar na een tijdje kwam ik ze zovaak gemixed tegen dat het toch een optie blijkt te zijn (of al standaard BIJ een optiepakket)
Of bedoel je de medische term?
wikipedia weet het antwoord:
http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E46
http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E46
De E46 kreeg eind 2001 een facelift waarbij er een lichte wijziging in de vorm van de koplampen en de indeling van de achterlichten was. Verder waren de voornaamste verschillen een nieuwe voorbumper en een andere motorkap met bredere nieren, maar in algehele zin zijn deze verschillen niet groot te noemen. De koplampen van de sedan en touring hebben een miniem verschil in vorm tegenover die van de coupé en cabrio.
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok
Die is zo gelift dat het een grote kreukelzone wordt als er een paar hechtingen losschieten 
Volgens mij is dat stuur met de ronde airbag ook al op het laatst bij de PFL modellen gebruikt, in zo eentje heb ik wel eens een proefrit gemaakt. En de witte knipperlichten kwamen volgens mij ook nog voor de facelift, of was dat bij bepaalde versies? Bij de facelift begonnen ze ook weer met oranje knipperlichten die later wit werden, of was dat ook bij bepaalde versies?
Verder is me opgevallen dat sommige PFL's een ondergrille met één horizontale lijn hebben, en andere een grilletje met 2 horizontale lijntjes... enige verband dat ik kan ontdekken is dat de viercilinder benzinemodellen de variant met 2 lijntjes hebben... maar da's weer offtopic
Verder is me opgevallen dat sommige PFL's een ondergrille met één horizontale lijn hebben, en andere een grilletje met 2 horizontale lijntjes... enige verband dat ik kan ontdekken is dat de viercilinder benzinemodellen de variant met 2 lijntjes hebben... maar da's weer offtopic
-
minada
is dit een BMW met de zogenaamde (auto) facelift, want het is precies dezelfde die ik kan kopen??
http://www.youtube.com/watch?v=unfjSpCRv2A&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=unfjSpCRv2A&NR=1
Nope, das een pfl.
Simpel te zien. De pfl heeft rechthoekige mistlampen (niet m-tech dan) en de fl heeft ronde.
Pfl heeft nagenoeg rechthoekige zijknippers. Fl heeft driehoekige.
Simpel te zien. De pfl heeft rechthoekige mistlampen (niet m-tech dan) en de fl heeft ronde.
-
minada
Fabian79 schreef:Nope, das een pfl.
Is dat een groot verschil dan, of ernstig, het is wel een mooie BMW die ik kan kopen
Neuh dat niet.
Grootste verschil blijft cosmetisch onderstel en interieur is eigenlijk wel gelijk.
Kleine wijzigingen qua sportstuur (net nog voor de fl)
M-tech setjes zijn net na de fl verandert van mtech 1 naar 2.
Enne een pfl blijft mooier. Die driehoekige knippers en de ronde mistlampen vin ik niks.
De 330d heeft alleen uiteindelijk een iets sterker blok en aandrijflijn gekregen, maar daarbij ook meer problemen met de automaten.
De 320d is uiteindelijk ook veranderd, maar weet niet of dit een pfl/ fl verandering is.
Zo te zien is dat een 330i, die heeft de mooie voorbumper qua ondergrille. Die is dacht ik motorisch ongewijzigd.
Zoek anders ff op MP,daar neem je gewoon bouwjaar 2004 en een keer 1999. Dan zie je de cosmetische verschillen snel. Zoek dan ff op een 320i, die hebben de verschillende voorbumpers dan.
Grootste verschil blijft cosmetisch onderstel en interieur is eigenlijk wel gelijk.
Kleine wijzigingen qua sportstuur (net nog voor de fl)
M-tech setjes zijn net na de fl verandert van mtech 1 naar 2.
Enne een pfl blijft mooier. Die driehoekige knippers en de ronde mistlampen vin ik niks.
De 330d heeft alleen uiteindelijk een iets sterker blok en aandrijflijn gekregen, maar daarbij ook meer problemen met de automaten.
De 320d is uiteindelijk ook veranderd, maar weet niet of dit een pfl/ fl verandering is.
Zo te zien is dat een 330i, die heeft de mooie voorbumper qua ondergrille. Die is dacht ik motorisch ongewijzigd.
Zoek anders ff op MP,daar neem je gewoon bouwjaar 2004 en een keer 1999. Dan zie je de cosmetische verschillen snel. Zoek dan ff op een 320i, die hebben de verschillende voorbumpers dan.
Laatst gewijzigd door Fabian79 op 08 feb 2011, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- yourenotmytype
met behulp van: BESTE VRIEND kwam ik in ieder geval hierop
Achterkant vind ik moeilijk te zien, als er al verschillen zijn.
HIER zie je alleen maar facelifts...
knock yourself off
@Fabian79:
PFL vind ik ook mooier. Over het algemeen (als het maar niet de Mtech versies zijn). Het enige mooie van de FL vind ik de zijknipperlichten...
de standaard frontbumper van de facelift vind ik (no offence) een beetje ERG clean...
De 330i heeft vaak ook wel (2verticale) spijltjes in de opening van de luchthapper voor.
- Spoiler: Laat zien
Achterkant vind ik moeilijk te zien, als er al verschillen zijn.
HIER zie je alleen maar facelifts...
knock yourself off
@Fabian79:
PFL vind ik ook mooier. Over het algemeen (als het maar niet de Mtech versies zijn). Het enige mooie van de FL vind ik de zijknipperlichten...
De 330i heeft vaak ook wel (2verticale) spijltjes in de opening van de luchthapper voor.
Laatst gewijzigd door yourenotmytype op 08 feb 2011, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Achtelichten zijn anders qua afmetingen.
Nieren zijna anders qua vorm. Fl is wat ronder qua lampen en nieren. Pfl is gewoon mooier, helemaal in combo met de mtech1 bumperset. Zoals hierboven de linker
Alleen de kleur doet in dit geval afbreuk
Nieren zijna anders qua vorm. Fl is wat ronder qua lampen en nieren. Pfl is gewoon mooier, helemaal in combo met de mtech1 bumperset. Zoals hierboven de linker
Alleen de kleur doet in dit geval afbreuk
-
Griffendahl
Precies... Mtech 1 PFL's moeten gewoon topasblauw 
Anyway, achterlichten anders qua afmetingen... ??
Anyway, achterlichten anders qua afmetingen... ??
Of zwart, dan zie je die kunststof lijsten niet zo duidelijk
Yep dacht het wel.
Ben er ooit eens mee bezig geweest voor leds en werd mij verteld dat de niet passen.
Qua stekker en indeling was nog te regelen, maar weet het ook niet precies meer hoe het nou precies zat.
Yep dacht het wel.
Ben er ooit eens mee bezig geweest voor leds en werd mij verteld dat de niet passen.
Qua stekker en indeling was nog te regelen, maar weet het ook niet precies meer hoe het nou precies zat.