ik ben gister met mijn vrouw bij de dealer geweest voor een gebruikte E90 325i Touring uit 2006. Hij stond zeer scherp aangeboden en was in perfecte staat. Mijn huidige auto is een 316i Touring Black and Silver Line uit 2004. We hebben deze auto nu 1,5 jaar. Hij bevalt verder goed, maar ik wil graag wat meer pit
Na een gesprek met een vertegenwoordiger, bleek dat ik voor mijn inruil, ondanks dat wij een compliment hebben gekregen, over de uiterlijke staat en onderhoud van de auto, €6000,- minder kreeg dan de aanschaf waarde. Dit vind ik een hoop geld voor 1,5 jaar. Hij kon mij ook niet duidelijk uitleggen waarom... De auto komt overigens wel bij hetzelfde bedrijf weg, als waar ik hem inruilen wil. Maar ik blijf het een groot verschil vinden.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of een eventuele uitleg ?
Sinds korte tijd loopt de auto slecht stationair, ook als de motor warm is. Het toerental schommelt tussen de 700 en 400 toeren, net alsof de airco inschakelt, maar deze staat uit en de koppeling komt ook los. De motor trekt verder wel goed, alleen mist hij onderin wat kracht.
Het brandstofverbruik is niet anders dan normaal en het olie verbruik is nihil. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Wij werden namelijk een beetje "bang" gemaakt voor een dure reparatie.
Met vriendelijke groeten,
Jaap