Halogeen ---> Xenon

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Alibali

Re: Halogeen ---> Xenon

Bericht door Alibali » 24 jan 2011, 14:28

Werkt niet teminste niet bij mij iemand nog ideeen ?

Alibali

Bericht door Alibali » 24 jan 2011, 22:29

Nou alles geprobeert module na gekeken geen storing kan zijn dat mijn module dus niet geschikt bij de dealer kost deze 293 ex btw dus effe snel gezegt een kleine 400 euro omdat ik ook volgens de dealer een brokje kabel moet hebben...

Dus ik bedacht het volgende ik heb de koplampen met de Xenon bulps D2s nu kan ik dus eigenlijk heel simpel een after market xenon kitje erin gooien met fittins D2s dus deze passen in de fitting van de koplamp zonder dat ik hoef te zagen en te plakken...

deze is natuurlijk gebaseerd op Halogeen ik kan de stekkers verlegen in de lamp naar de Can bus van de Xenon kitje dus geen foutmelding omdat dit vaker is uit gevoerd lijkt me dit de beste keuze eerlijk is eerlijk het blijft xenon in een xenon bedoelde koplamp lijkt mij geen probleem dus ik zat te kijken naar pilots deze kosten zo`n 150 a 175 euro dus geen goedkope rommel ...

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 24 jan 2011, 23:30

Dat zou mijn optie anders ook wezen, Ik had toch het idee dat je het via de orginele manier werkend wou hebben.
Deze optie zou ik ook gedaan hebben bij mijn vorige e60 zonder xenon koplampen. (Inmiddels heb ik een e60 met orgineel)
Veel mensen weten niet dat er d2s of d2r ook als aftermarket is. maar wel gewoon in een huidige xenon koplamp geplaatst kan worden.
Ik heb dit advies ook al eens gegeven voor iemand met een vw :D

morris

Bericht door morris » 25 jan 2011, 21:31

Nou je hoeft niet persé draadjes te trekken naar de CAN-bus(daar kun je het beste zoveel mogenlijk van af blijven) als je gewoon een aftermarkt set koopt met "warning canceler" net zoals ik heb gedaan,ik heb er geen problemen mee ;)

Alibali

Bericht door Alibali » 26 jan 2011, 19:45

Nou opgelost dames en heren het is eigenlijk heel simpel de standaard kabelboom met halogeen is 7 polig er zijn we 8 gaatjes maar 7 kabels

De oplossing is simpel er loopt een dikke bruine draad dat is de MIN kabel deze moet je delen met het gaatje wat nog vrij is en klaar bij modellen tot 2004 hoeven geen software weiziging nieuwere modellen hoef alleen in de computer gezet te worden dat deze Xenon hebben in plaats Halogeen je merkt het ook ALLEEN als je de auto start als de koplampen gaan flikkeren..

Dus bij ORIGINELE Xenon koplampjes Bruinde dikke kabel bij beide koplampen natuurlijk delen met het gaatje wat vrij is dan gaan je lampen aan als je deze aan doet zonder dat je de motor start.. Start je de motor en flikkeren ze dan hoef je alleen de module op Xenon te laten zetten dat is 5 min werk letterlijk en klaar !

suyker

Bericht door suyker » 26 jan 2011, 20:16

nou kerel.

genieten maar
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Aron

Bericht door Aron » 27 jan 2011, 00:00

gelukkig man...eindelijk na een hoop gepriegel..
geniet ervan..ben intussen wel weer benieuwd hoe ver je bent met de rest..

gr

Alibali

Bericht door Alibali » 27 jan 2011, 14:56

heb fotos gemaakt deze zag je heb ik gezien

Heb dus

Auto

M pakket zit er onder

Moet nog even afstellen na het spuiten hier en daar kan nog wat vaster maar dat doe ik liever als hij gespoten is

Volgende word de M spiegels en spoiler lipje
volgende week Uitlaten en velgen 20"

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”