Antennekabel

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Sygnus

Antennekabel

Bericht door Sygnus » 31 okt 2010, 01:44

Hey allemaal,

Ik ben niet geheel tevreden over het bereik van sommige radiozenders met mijn CD43, hoewel ik er nog niet over uit ben of het probleem bij de auto ligt. Nu las ik op (vooral) Amerikaanse fora dat er een zogenaamde diversity antenna aanwezig is; is dat standaard voor elke E36? Achter mijn dashboard kon ik alleen de standaard antennekabel vinden.

Op realoem lijken er 2 soorten systemen te bestaan:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=65&fg=30
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=65&fg=30

In eerste instantie dacht ik dat de soms matige ontvangst aan de niet aangesloten diversity kabel lag, maar nu ik het bovenstaande zie, heb ik het vermoeden dat het er misschien niet in zit?

Verheeske

Re: Antennekabel

Bericht door Verheeske » 02 nov 2010, 18:06

Het zou kunnen dat je antenne versterker niet aangestuurd wordt. Heb je die radio al lang? of pas gemonteerd?

maar het kan ook aan je radio liggen. het is dan wel BMW origineel maar kan ook kapot. mijn eigen radio ontvangt heel slecht radiozenders (zowat alleen maar 538 (| ) nu heb ik er een in zitten geleend van een vriend en die werkt wel goed op alle zenders
-- Houdoe wanne --

Sygnus

Bericht door Sygnus » 02 nov 2010, 23:48

Ik heb de radio pas erin gezet. Het is sowieso al beter dan wat er eerst in zat, een JVC radio plus wat aanhangsels dat voor antenne door moest gaan, waardoor ik alleen 538 kon ontvangen. De originele plug was afgeknipt.

Ik kan de zenders gewoon ontvangen, maar er is hier en daar wat sprake van ruis.

Verheeske

Bericht door Verheeske » 05 nov 2010, 11:10

misschien maakt de antenne slechte massa? kan ook voor storingen zorgen op de radio.
-- Houdoe wanne --

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie”